Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Undervisere inden for socialt arbejde til Socialrådgiveruddannelsen

UCL Niels Bohrs Allé

Fyn
Oprettet:
23-05-2019
Udløber:
11-06-2019

UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole søger undervisere inden for socialt arbejde. Der er tale om 1 adjunkt/lektor i en fast 37 timers stilling og 1 i et årsvikariat i en 37 timers stilling, begge med tiltrædelse 1. august 2019.

Socialrådgiveruddannelsen udbydes i Odense, Vejle og som net-baseret uddannelse. Ansættelsessted er enten i Odense eller i Vejle, og der må lejlighedsvis påregnes undervisning på begge lokaliteter.

De primære opgaver er undervisning og vejledning på grunduddannelsen. Stillingerne omfatter derudover opgaver tilknyttet videreuddannelsen, ligesom der vil være mulighed for at deltage i forsknings- og udviklingsaktiviteter. Undervisningen gennemføres som forelæsninger for storhold, holdundervisning og vejledning af hold og studiegrupper fysisk og virtuelt. Vejledning ved projektskrivning samt afholdelse af eksamen udgør også en del af stillingerne.

Kvalifikationer

Du er uddannet socialrådgiver kombineret med en master eller kandidatgrad og har solid viden om og bred praktisk erfaring fra socialrådgiverens arbejdsområder.

Til den faste stilling, er vi særligt på udkig efter en ansøger med viden og erfaring fra arbejdsmarkeds- og beskæftigelsespolitik.

Til vikarstillingen søger vi én der har viden om og erfaringer med socialt arbejde og projekter inden for flere af følgende områder:

  • Arbejdsmarkeds- og beskæftigelsespolitik
  • Familier, børn og unge
  • Socialt udsatte grupper
  • Sociale problemer og rådgivning
  • Rammerne for det sociale arbejde (økonomi, organisation, tværprofessionalitet)

Vi lægger derudover vægt på at du:

  • Enten har erfaring med undervisning eller et brændende ønske om at undervise
  • Har lyst til at være en del af et undervisningsmiljø med engagerede studerende og kolleger
  • Har gode IKT kompetencer samt mod på og evne til at bringe disse i anvendelse i udviklingen af nye arbejds- og undervisningsmetoder
  • Har mod på at indgå i det tværgående samarbejde

Om os

Socialrådgiveruddannelsen er organisatorisk placeret sammen med Administrationsbacheloruddannelsen i Området for Pædagogiske og Samfundsfaglige Uddannelser. Der er 35 undervisere på uddannelsen.

Underviserne er organiseret i tværfaglige team, som har ansvar for udvikling og drift af uddannelsens moduler. Herudover er underviserne tilknyttet en faggruppe for at sikre progression af modulernes læringsmål gennem uddannelsen. Ud over det interne tværfaglige miljø, er der i UCL samarbejde på tværs af professionsuddannelserne.

Ansættelsen

Ansættelsen sker i henhold til gældende LC/CO10 fællesoverenskomst, samt organisationsaftale for undervisere ved erhvervsakademier og professionshøjskoler mfl.

Ansættelsen er omfattet af bekendtgørelse om stillingsstruktur for undervisere ved professionshøjskoler mfl., samt bekendtgørelse om lektorkvalificering, lektorbedømmelse mv. af undervisere ved professionshøjskoler mfl.

Ansættes du som adjunkt, vil du indgå i et lektorkvalificeringsforløb. Hvis du er lektorbedømt i henhold til Professionshøjskolernes stillingsstruktur ansættes du som lektor. Der er tilknyttet mentorordning til stillingen.

Der er tilknyttet mentorordning til stillingerne.

Stillingerne er omfattet af principperne om Ny Løn.

Vil du vide mere

På https://ucl.dk/uddannelser/socialraadgiveruddannelsen/ kan du læse mere om uddannelsen og dens opbygning.

Du er ligeledes velkommen til at kontakte uddannelsesleder Jimmy Mangelsen på mail jima@ucl.dk eller tlf.: 24 85 80 04 for yderligere oplysninger

Samtaler

Samtaler forventes afholdt fredag d. 21. juni 2019.

Ansøgning

Ansøgning med relevante bilag uploades via www.ucl.dk/job senest tirsdag d. 11. juni 2019.

Praktisk information
Oprettet:
23-05-2019
Udløber:
11-06-2019
Kviknummer:
LJA-73493962
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Undervisning og pædagogik,
Forskning og udvikling
Beliggenhed