Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Underdirektør til Større erhvervsvirksomheder i kommende Skattestyrelse

SKAT

Storkøbenhavn
Oprettet:
07-12-2017
Udløber:
20-12-2017

Vil du gå forrest i arbejdet med at bidrage til en stærk og effektiv Skattestyrelse og sikre en effektiv, enkel og korrekt afregning af skatter og afgifter for borgere og virksomheder? Så er du måske den nye underdirektør i afdelingen Større erhvervsvirksomheder i fagdirektørområdet Erhverv i den kommende Skattestyrelse. 
 
Som underdirektør for afdelingen får du ansvaret for at sikre registrering, vejledning, opkrævning/udbetalinger og kontrol med skatter, moms og afgifter for ca. 100.000 erhvervsvirksomheder med en omsætning på over 0,5 mio. kr. Du får det overordnede ansvar for, at sagsbehandlingen på området tilrettelægges på en korrekt og effektiv måde, og at der bliver ydet en effektiv og relevant vejledning af større erhvervsvirksomheder.  
 
Afdelingen består af 9 enheder, som bl.a. har til formål at varetage opgaver vedrørende vejledning, opkrævning, udbetaling og kontrol. Derudover har afdelingen ansvaret for at sikre, at muligheder for strukturelle ændringer, der kan medvirke til at styrke regelefterlevelsen, identificeres og gennemføres i samarbejde med Skattestyrelsens øvrige områder og Skatteministeriets departement.
 
Du vil referere til Erhvervs fagdirektør i Skattestyrelsen og have personaleansvar for 9 personaleledere. 
 
Forventninger til den kommende underdirektør  
Vi lægger vægt på, at du har følgende kompetencer:  

  • Væsentlig ledelseserfaring med dokumenterede gode resultater 
  • Vilje og evne til at skabe resultater og forbedringer 
  • Politisk tæft, stærke kommunikative evner og kan sikre gennemsigtighed i forhold til styrelsens arbejde og resultater, både i forhold til virksomheder og det politiske niveau.  
  • Evner at bidrager til efterlevelse af områdets strategier og formål samt den løbende styring og planlægning på området – herunder koblingen til de øvrige styrelser og Skatteministeriets departement. 
  • Har erfaring med at understøtte opbygning, optimering og effektivisering af opgaver og processer på området. 
  • Kan afdække fremtidige kompetencebehov og sikre den nødvendige kompetenceudvikling af ledere og medarbejdere. 
  • Kan implementere mål- og resultatstyring, der virker i praksis, og stå i spidsen for løbende effektivisering af drift og processer inden for den afsatte økonomiske ramme.  
 
Din baggrund  
Du har solid ledelseserfaring med eksekvering, så strategier og planer omsættes til konkrete handlinger. Det vil derudover være en fordel, hvis du har medvirket i større forandringsprojekter og har erfaring i samarbejde på tværs af ministerier.  
 
Løn og ansættelsesvilkår 
Stillingen forventes klassificeret i lønramme 38/løngruppe 2. Løn- og ansættelsesvilkår forhandles med udgangspunkt i bestemmelserne i rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen forventes besat på åremål. Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse.
 
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.   
 
Dit arbejdssted vil indtil videre være Helgeshøj Allé 9, 2630 Taastrup. 
 
Tiltrædelse snarest muligt. 
 
Ansøgning og kontakt  
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 20. december 2017. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen. 
 
Vi forventer at holde samtaler løbende. Det bemærkes, at du endvidere skal afsætte tid til test samt 2. samtale, hvis du går videre i rekrutteringsprocessen.   
 
Vi forventer at anvende test, hvor vi samarbejder med konsulentfirmaet Mercuri Urval A/S.   
 
Yderligere oplysninger omkring stillingen og rekrutteringsforløbet kan fås ved kontakt til direktør for Indsats, Jim Sørensen på tlf.: 72 37 00 55 eller rekrutteringspartner Mette Lade på tlf.: 72 37 26 22. 
 
Om Skattestyrelsen 
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.  
 
Skattestyrelsens kerneopgave bliver at sikre nem og korrekt skattebetaling for borgere og virksomheder. Styrelsen forventes bemandet med ca. 3.300-3.500 medarbejdere og får kontorer i hele landet, herunder i København, Ribe, Høje Taastrup og Århus. Læs mere om Skattestyrelsen på http://www.fra1til7.dk. ;;

 
Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.  

Praktisk information
Oprettet:
07-12-2017
Udløber:
20-12-2017
Kviknummer:
LJA-52565611
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Offentlig administration,
Ledelse
Beliggenhed
Beregn rute-/rejseplan
Fra:
Til: