Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Tillidsskabende kontrolmedarbejder til punktafgifter

SKAT, Skive

Vestjylland
Oprettet:
10-08-2018
Udløber:
24-08-2018

Vil du være med til at skabe fundamentet for finansiering af det danske velfærdssamfund? Og trives du i en myndighedsrolle, hvor du med tillidsbaseret dialog og høj faglighed er med til at sikre, at virksomhederne betaler korrekte afgifter til tiden? Så er du måske vores nye kollega i Afgifter i Skive!

Vi søger en medarbejder, som har erfaring med sagsbehandling, og kendskab til moms- og afgiftsret. Vigtigst er dog, at du med stort engagement og professionalisme kan sikre, at virksomhederne får en ordentligt og pålidelig behandling.

Kontrolarbejdet er aldrig kedeligt
Som kontrolmedarbejder i Skattestyrelsen arbejder du som oftest i landsdækkende projekter. Vi arbejder i alle typer virksomheder - fra de små enkeltmandsvirksomheder til de største selskaber. Afgiftsområdet er bredt, og byder derfor på mange forskellige problemstillinger. I nogle projekter arbejder vi med varebaserede afgifter. Her kontroller vi fx, om der er betalt korrekt afgift af slik, øl og spiritus. I andre projekter arbejder vi med miljø- og energiafgifter. Her kontrollerer vi fx, om virksomhederne betaler den rigtige afgift af deres strømforbrug.
Kontrollen foregår ude i virksomheden, men med forberedelse og efterfølgende sagsbehandling på kontoret.

Dine arbejdsopgaver
Området er ofte komplekst, og vil byde på rigeligt med udfordringer, når du skal træffe afgørelser i de konkrete sager. Arbejdsformen bliver afvekslende med dage på kontrol i virksomheder og dage med arbejde bag skrivebordet.
Der vil i de enkelte sagsforløb være en tæt dialog med virksomheder og deres rådgivere. Derudover vil dit arbejde altid foregå i tæt samarbejde med kollegaer tilknyttet samme projekt. Endelig vil der være samarbejde med andre dele af Skattestyrelsen og andre myndigheder.

Du har en høj faglighed
Det optimale er, at du har afsluttet en afgifts/moms-faglig diplomuddannelse, akademisk uddannelse eller på anden måde har tilegnet dig tilsvarende faglig og teoretisk viden gennem relevant erhvervserfaring. Du har høj faglighed og kendskab til afgiftsretten. Endvidere er et godt kendskab til sagsbehandling, skatte- og momsret samt forvaltningsret en fordel.
For at få succes i jobbet er det desuden vigtigt at du:

  • arbejder struktureret med dine opgaver
  • træffer selvstændigt beslutninger på et gennemarbejdet grundlag
  • har gode samarbejdsevner og forstår, at viden er mest værd, når vi deler den

Din nye enhed
Enheden i Skive består af ca. 18 medarbejdere. Du vil indgå i et stærkt fagligt team af gode kollegaer med en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone. Dagligdagen er præget af frihed under ansvar. Din hverdag vil være afvekslende og til tider med korte deadlines og med mange berøringsflader i og uden for Skattestyrelsen. Vi tilbyder dig samtidig en fleksibel hverdag, hvor du har stor mulighed for selv at planlægge dine opgaver og dine arbejdsdage.

Enheden er organisatorisk placeret i afdelingen Afgifter. I Afgifter er vi ca. 130 medarbejdere fordelt i hele landet, som arbejder med kontrol, vejledning mv. indenfor afgiftsområdet.

Afgifter er en afdeling i Skattestyrelses fagområde Erhverv. I Erhverv arbejder vi målrettet for at sikre, at virksomhederne betaler de korrekte skatter og afgifter til tiden. Arbejdet sker ved hjælp af analyser, udvikling af metoder, og forskellige former for kontrol og vejledning.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale senest den 24. august 2018 via linket ”Søg stillingen”.

Du er velkommen til at kontakte funktionsleder Jeanette Sangild på tlf. 72 38 75 84, hvis du har spørgsmål til stillingen. Samtaler vil finde sted torsdag d. 30. og fredag d. 31. august.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Tiltrædelse torsdag d. 1. november 2018. Dit arbejdssted bliver Skattecenter Skive, Jægervej 2, 7800 Skive.

Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse.

Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ er SKAT den 1. juli 2018 blevet erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.

Skattestyrelsens opgave er at sikre, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden. Den opgave løser vi ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen.

Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.
Vi er lydhøre og forholder os aktivt til vores omverden og samfundsudviklingen. Det gør vi, fordi et bredt nationalt og internationalt udsyn er en forudsætning for, at vi kan løse vores myndighedsopgave på en tidssvarende og professionel måde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansiering af det danske samfund. Er det dig?

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Praktisk information
Oprettet:
10-08-2018
Udløber:
24-08-2018
Kviknummer:
LJA-64302929
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration,
Økonomi,
Jura og retsvæsen,
Offentlig administration
Beliggenhed
Beregn rute-/rejseplan
Fra:
Til:
Lignende job
Vejdirektoratet - København
Storkøbenhavn
Vejdirektoratet - København
Storkøbenhavn