Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Studentermedhjælper - Direktionssekretariatet

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43

Storkøbenhavn
Oprettet:
03-05-2019
Udløber:
23-05-2019

Er du studerende, og kunne du tænke dig at få praktisk erfaring med departemental sagsbehandling og politiske sager i en travl virksomhed?

Banedanmarks Direktionssekretariat er den centrale ind- og udgang for langt den største del af den departementale sagsbehandling i Banedanmark.

Teamet består af 9 medarbejdere med en bred faglig baggrund. Vi varetager en række forskellige opgaver, herunder at Banedanmarks administrerende direktør og den øvrige direktion får den nødvendige support i forhold til direktionsmøder, møder med centrale samarbejdspartnere, internationalt samarbejde m.v. samt sikrer at alle henvendelser til Banedanmark fra Transport-, Bygnings- og Boligministeriet besvares i rette tid og kvalitet.

Din arbejdsplads bliver på vores nye flotte hovedkontor på Kalvebod brygge. Arbejdstiden bliver 15 timer om ugen.

Mange forskellige arbejdsopgaver
Som vores nye studentermedhjælper vil du i samarbejde med os hjælpe med at ekspedere en række af de løbende sager inden for nogle af de ovennævnte arbejdsområder. Du får en hverdag, hvor du typisk fordeler de indkommende sager og forespørgsler samt samler og afsender de indkommende svar inden for de fastsatte tidsfrister. Hvis tiden tillader det, vil du herudover kunne hjælpe med at udarbejde diverse materialer til direktionen.

Du vil få indblik i ledelsen samt hvordan samspillet mellem en offentlig virksomhed og Folketinget og regeringen fungerer.

Du er selvstændig og har en god team-spirit
Du er godt i gang med en lang videregående, samfundsfaglig uddannelse. Har du erfaring med departemental sagsbehandling fra erhvervsarbejde i enten et ministerium eller en styrelse, og har du ca. 2 år tilbage af dit studie, er det en fordel, men ikke en forudsætning.

Du formulerer dig godt skriftligt. Du skal kunne omsætte teknisk input til let kommunikérbare notater og have analytisk sans i forhold til at vurdere sagernes politiske karakter.

Vi forventer, at du arbejder selvstændigt, men at du også ser teamarbejde som en naturlig samarbejdsform. Du har en stærk selvdisciplin og sans for struktur, kvalitet og rettidig omhu. Dit humør er godt, og du formår at være positiv og åben i din kommunikation med medarbejdere med vidt forskellig faglig baggrund.

Løn
Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/Stat, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark. Stillingen følger lønnen for HK studerende som er 125,64 kr. i timen.

Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere, så kontakt Sektionschef Nicolai Heric Leth. Send os dit CV og ansøgning samt dokumentation på, at du er indskrevet på en videregående uddannelse. Denne dokumentation er et krav for at kunne blive ansat i stillingen. Søg gerne hurtigst muligt, da vi løbende vurderer ansøgningerne.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.

Praktisk information
Oprettet:
03-05-2019
Udløber:
23-05-2019
Kviknummer:
LJA-73043298
Jobtype:
Deltid
Arbejdsområder:
Kontor og administration
Beliggenhed