Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Strukturerede generalister til ministerbetjening og sagsbehandling i Skattestyrelsen

Skatteforvaltningen, Høje-Taastrup, Helgeshøj Allé 9

Storkøbenhavn
Oprettet:
08-05-2019
Udløber:
23-05-2019

Er du analytisk skarp og stærk til at kommunikere? Har du politisk tæft og erfaring med ministerbetjening og juridisk sagsbehandling, og har du lyst til at bidrage til at opbygge et nyt fagområde? Så er du måske en af de generalister, vi søger til Ledelsessekretariatet Erhverv i Skattestyrelsen.

En spændende og travl hverdag i et fagligt stærkt miljø
Du vil som vores nye generalist bidrage til vores opgaveløsning og faglige udvikling. Du kommer til at arbejde i krydsfeltet mellem politik, administration, drift og udvikling for at bidrage til at sikre effektive rammer, der understøtter rettidige og korrekte skattebetalinger hos erhvervsvirksomhederne, samt understøtter virksomhedernes vækst og fokus på egen kerneopgave.

Alt efter dine kompetencer vil dine opgaver bl.a. bestå i at:

  • udarbejde og kvalitetssikre oplæg til minister- og ledelsesbetjening, herunder af samrådsmateriale, folketingssvar, rapporter mv.
  • koordinere høringer over ny lovgivning og sagsbehandle aktindsigts- og indsigelsessager
  • lave opfølgning på anbefalinger fra f.eks. Rigsrevisionen og Folketingets Ombudsmand
  • stå for presse og kommunikationsopgaver inden for erhvervsskatteområdet.

Du vil få et tæt samarbejde med kollegaer på tværs af hele Skattestyrelsen og Skattedepartementet.

Faglig, professionel og fleksibel
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, f.eks. cand.jur., cand.scient.pol., cand.scient. adm. eller lignende. Du har en god forståelse for politiske og organisatoriske problemstillinger, og du har gerne erfaring med ledelsesstøtte fra f.eks. departement, styrelse eller anden offentlig organisation. Er du nyuddannet med de rette kompetencer, sørger vi for oplæring.

  • Herudover forventer vi, at du:
  • er analytisk stærk og kommunikativt skarp og evner at sætte dig hurtigt ind i nyt stof og se sammenhænge, udfordringer og løsninger på tværs
  • har god forståelse for beslutningsprocesser og interessenthåndtering
  • er imødekommende, serviceminded og god til at samarbejde og koordinere på tværs af faglige og organisatoriske skel
  • har stort gå-på-mod
  • er selvstændig, initiativrig, robust og kan bevare overblikket, når der er mange opgaver og korte deadlines.

Ledelsessekretariatet Erhverv
Du bliver en del af Ledelsessekretariatet Erhverv, som understøtter den samlede ledelse i fagområdet Erhverv i at skabe gode resultater i arbejdet med at gøre det nemmere for virksomheder at betale den rigtige skat til tiden. Sekretariatet yder sekretariatsbistand og ledelsesstøtte til Erhvervsskattedirektøren og fire underdirektører ift. daglig drift og strategisk udvikling. Vi arbejder med styring, planlægning, koordinering og er det udførende led på tværgående opgaver for forretningsområdet Erhverv, der har ca. 700 medarbejdere på adresser i hele Danmark.

Vi tilbyder dig udfordrende opgaver med en høj grad af selvstændig arbejdstilrettelæggelse, og du vil opleve dygtige og ansvarsbevidste kolleger og stor faglig sparring. Du bliver en del af en arbejdsplads, som lægger vægt på faglighed, udvikling, god trivsel og et fælles godt arbejdsmiljø.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den torsdag d. 23 maj 2019. Vi forventer at afholde samtaler løbende.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Henriette Benzon Bang på tlf. 72 37 30 42.

Vi forventer at inddrage en opgavecase samt personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Ledelsessekretariatet ligger på Helgeshøj Alle 9, 2630 Høje Taastrup.


Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Praktisk information
Oprettet:
08-05-2019
Udløber:
23-05-2019
Kviknummer:
LJA-73187161
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration,
Økonomi,
Jura og retsvæsen,
Offentlig administration
Beliggenhed
Lignende job
ÅBENRÅ MENIGHEDSRÅD
Syd- og Sønderjylland
Aarhus Universitet
Østjylland