Menu

Sagsbehandling til administration af arealer

Banedanmark, Amerika Plads 15

Storkøbenhavn
Oprettet:
09-01-2019
Udløber:
29-01-2019

Vil du være bindeleddet mellem Banedanmarks driftsorganisation og jernbanens naboer, samarbejdspartnere og øvrige interessenter?

I sektionen Arealer og Forvaltningsmyndighed repræsenterer vi Banedanmark som "areal ejer".
Banedanmark ejer arealerne knyttet til jernbanen. Der er tale om store arealer over hele landet, og vi er i daglig kontakt med bl.a. naboer og myndigheder. De primære arbejdsopgaver består derfor i at håndtere nabo- og myndighedsforhold, udarbejde høringssvar på myndighedsforespørgsler, give input til det politiske system, herunder besvarelse af § 20 spørgsmål samt koordinering af tværfaglige sager internt i Banedanmark.

Desuden sikrer vi, at jernbanen har de nødvendige arealer til rådighed det vil sige, at vi forvalter arbejdspladsarealer i forbindelse med anlægs- og fornyelsesprojekter, og vi vurderer arealers egnethed til leje eller salg samt betingelser herfor.

Vi står også for vurderinger af om eksempelvis gravearbejde, nybyggeri eller etablering af ledningsanlæg, på tværs af sporene, kan godkendes og på hvilke vilkår. Vi har desuden opgaver vedr. vejvendte sikkerhedsforanstaltninger i overkørsler og stationssikkerhed.

Vi er 12 medarbejdere i Arealer og Forvaltningsmyndighed. I sektionen er der et godt professionelt og socialt samarbejde. Tonen er uhøjtidelig, ledelsesstilen opfordrer til ’frihed under ansvar’, og vi værdsætter en humoristisk tilgang i en ofte travl hverdag.

Dit arbejdssted er i Fredericia.

Sagsbehandler hos en af Danmarks længste naboer
Du ansættes i en stilling som teknisk projektejer, hvor du behandler, vurderer og besvarer eksterne henvendelser og laver aftaler om overenskomster og ejerforhold med interne og eksterne aktører. Du besvarer henvendelser fra naboer til banen samt andre myndigheder om forhold, der på den ene eller anden måde vedrører forvaltningen og anvendelsen af vores arealer og banetekniske anlæg.

Du håndterer og behandler ansøgninger fra eksterne parter, herunder kontrol af deres ansøgningsmateriale, sikrer indhentning af dokumentation samt fører tilsyn med, at arbejdet overholder tilladelsens betingelser. Du udsteder tilladelser med tilhørende vilkår til anlæg på vores arealer. Du varetager sager vedrørende forespørgsler, der angår vores matrikler samt fører tilsyn med om anvendelsen af vores arealer er lovlige, herunder om givne tilladelser og aftaler efterleves.

Du gennemgår kommunale og statslige planer for at afdække eventuelle konflikter i forhold til jernbanens interesser. Der er også dig, der forestår høringer internt i Banedanmark imellem de mange interne faglige interesser, der er i de sager, som vi typisk håndterer.

Da der forekommer tilsynsopgaver i stillingen, er det derfor et krav, at du har gyldigt kørekort.

Interesse for offentlig forvaltning
Du har en videregående uddannelse for eksempel som ingeniør, landinspektør, skov- og landskabsingeniør, forstkandidat eller måske som jurist. Du kender Forvaltningsloven og har et godt kendskab til myndighedsforhold. Det er en fordel, hvis du tidligere har arbejdet med forvaltning eller sagsbehandling inden for en offentlig virksomhed.

Du er åben, konstruktiv og opsøgende i din tilgang til opgaver og kolleger.
Vi lægger vægt på, at du er god til at samarbejde og kan kommunikere på alle niveauer.
Du arbejder godt både selvstændigt og sammen med dine kolleger.

Løn
Du ansættes i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.

Er du Skov- og landskabsingeniør, ansættes du efter organisationsaftalen for Skov- og landskabsingeniører af 03.09.2013.

Ansøgning og kontakt
Vil du videre mere om jobbet, kan du kontakte sektionschef Iben Marcus-Møller. Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende, så send os din ansøgning og cv hurtigst muligt.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stilling” nedenfor og følg instruktionerne.

Gem i min profil
Kontakt

Banedanmark, Amerika Plads 15

 
Amerika Plads 15
Telefon: 41879932
Praktisk information
Oprettet:
09-01-2019
Udløber:
29-01-2019
Kviknummer:
LJA-69474057
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration,
Offentlig administration
Beliggenhed
Lignende job
Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 19
Fyn
Skatteforvaltningen, KBH, Sluseholmen
Storkøbenhavn
Styrelsen for Forskning og Uddannelse
Storkøbenhavn
Andre jobs fra samme virksomhed