Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Medarbejdere til Person 12 i afdeling Borgere i Skattestyrelsen

Skatteforvaltningen, Struer

Vestjylland
Oprettet:
17-12-2018
Udløber:
13-01-2019

Har du en høj faglighed, og har du lyst til at arbejde med udfordrende opgaver inden for personbeskatning? Så er det dig, vi søger til en spændende og faglig stærk enhed.

Person 12 er en del af afdeling Borgere i Skattestyrelsens fagområde Person. Enheden er placeret i Struer og løser opgaver vedr. personbeskatning for indenlandsk skattepligtige.

Sagsbehandling – med borgeren i centrum
Du bliver en del af en enhed, der har sagsbehandling i relation til borgernes årsopgørelse som hovedopgave.

Person 12 behandler både genoptagelsessager (henvendelser fra skatteborgerne) og output fra indlagte kontroller i slut-/årsopgørelsessystemerne.
Herudover har vi også en væsentlig del af Skattestyrelsens opgave med attester og hjemstedserklæringer.

Du vil primært skulle beskæftige dig med ovennævnte sagsbehandlingsopgaver, men må også påregne i spidsbelastningsperioder at skulle hjælpe med enhedens og afdelingens øvrige opgaver.

Holdspiller med skattefaglige kompetencer
Vi forestiller os, at du har et godt kendskab til lovgivningen omkring personbeskatning. Din konkrete uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men det kan fx være som skatterevisor, en anden relevant uddannelse på diplomniveau eller med tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer. Vi ser gerne, at du er en erfaren sagsbehandler og det vil være en fordel, hvis du er fortrolig med Skatteforvaltningens sagsbehandlings- og it-systemer.

Som person er du kendetegnet ved at være engageret i såvel arbejdsopgaver som dine kolleger. Du er holdspilleren, der er med til at gøre både dine kolleger og enheden bedre. Du er serviceminded og fleksibel af natur og arbejder struktureret og dedikeret med dine opgaver. Du arbejder konsekvent med kvalitet i sagsbehandlingen og er sprogligt godt funderet. Du trives både med at arbejde selvstændigt og i teams – afhængigt af opgavens karakter.

Du tænker borgeren i centrum, herunder hvordan vi i højere grad kan fremme borgerens oplevelse af kontakten til Skattestyrelsen som noget positivt.

Din nye enhed
I Person 12 bliver du en del af et spændende fagligt miljø, hvor kvalitet, retssikkerhed, videndeling og effektivitet er højt prioriteret. Person 12 er et velfungerende hold, og det er en stærk ambition, at det også fremadrettet er tilfældet.

Vi samarbejder godt, er ambitiøse og præget af faglig stolthed. Derudover har vi et uhøjtideligt og positivt arbejdsmiljø, og ikke mindst er gode kolleger for hinanden. Enheden er præget af en åben, tillidsbaseret og delegerende ledelsesstil.

Person 12 hører til afdelingen Borgere, som organisatorisk er placeret i fagområdet Person i Skattestyrelsen. Afdelingen beskæftiger ca. 300 medarbejdere, der er fordelt på 12 enheder, placeret i hhv. Næstved, Rønne, Horsens og Struer.

Afdelingen Borgere bidrager til at sikre en korrekt og nem opkrævning af de ca. 550 mia. kr., der årligt opkræves i personskatter til brug for finansieringen af den offentlige sektor. Afdelingen er ansvarlig for korrekt beskatning af knap 4,2 mio. personer og 180.000 virksomheder uden CVR-nummer. Afdelingens hovedopgaver er: Sagsbehandling i forbindelse med. forskuds- og årsopgørelser, genoptagelser af årsopgørelser, dødsbobeskatning, gaveafgiftssager og kontrol af disse opgaver samt af sort økonomi.

Ansøgning og kontakt
Send senest 13. januar 2019 din ansøgning, inkl. CV og dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ’’Søg stillingen’’. Samtaler forventes gennemført hurtigst muligt efter ansøgningsfristens udløb. Tiltrædelse efter aftale.

Hvis du har spørgsmål eller vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Hans Kurt Larsen på telefon 72 37 25 41.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er indtil videre Fabriksvej 13, 7600 Struer.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Praktisk information
Oprettet:
17-12-2018
Udløber:
13-01-2019
Kviknummer:
LJA-68919269
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration,
Økonomi,
Jura og retsvæsen,
Offentlig administration
Beliggenhed
Lignende job
Uddannelsescenter Holstebro
Vestjylland
KU - SUND - Mærsk Tårnet
Storkøbenhavn
Andre jobs fra samme virksomhed