Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Medarbejder med interesse for pensionsbeskatning, ejendomsbeskatning og erhvervsbeskatning til Erhvervskontoret i Jura, Skattestyrelsen

Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade

Storkøbenhavn
Oprettet:
06-06-2019
Udløber:
16-06-2019

Kan du rådgive Skattestyrelsens øvrige medarbejdere, når de støder på vanskelige juridiske spørgsmål? Interesser du dig for pensionsbeskatning, beskatningen af bitcoins og hvordan deleøkonomien håndteres rent skattemæssigt? Så er du måske vores nye kollega i Erhvervskontoret i Skattefaglig afdeling.

Vi tilbyder dig en stilling med mange faglige udfordringer og en fleksibel hverdag, hvor du har stor mulighed for selv at planlægge dine opgaver og din arbejdsdag.

Dine arbejdsopgaver – en bred vifte af muligheder

Du kommer til at få en bred opgaveportefølje inden for erhvervsbeskatningsområdet. Dine opgaver vil variere og kan bl.a. være:

  • principielle skatterådssager
  • deltagelse i lovforberedende arbejde, herunder samarbejde med Skatteministeriets departement
  • information om lovområdet (styresignaler, juridiske vejledninger og instruktioner)
  • sparringspartner for øvrige enheder i skatteforvaltningen
  • monitorering af og opfølgning på retssager på Skatteministeriets område.


Ud over ovenstående opgaver vil en vigtig opgave for dig være at være rådgiver for Skattestyrelsens øvrige medarbejdere, når de støder på vanskelige eller principielle juridiske spørgsmål. Det gælder uanset om det er i forbindelse med en konkret afgørelse, en kontrol eller udvikling af en ny app.

Du kommer også til at deltage i diverse kontaktudvalg og netværk, ligesom du vil få mulighed for at undervise dine kolleger i Skattestyrelsen inden for forskellige juridiske emner.

Dine kompetencer – høj faglighed inden for dit fagområde

Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse som fx cand.jur., cand.merc.jur. skatterevisor eller lignende, meget gerne kombineret med arbejdserfaring i eller udenfor Skattestyrelsen med området.

Du kan også være nyuddannet. Vigtigst er, at du har en interesse for erhvervsbeskatningsområdet og brænder for at blive en del af et fagligt stærkt miljø med juraen som omdrejningspunkt. For at lykkedes i stillingen, er det desuden vigtigt at:

  • du har en proaktiv og analytisk tilgang til dine arbejdsopgaver, så du altid er klar til at rådgive dine kolleger, så vi alle løser vores arbejde korrekt og bedst muligt
  • du ser værdi i samarbejde, og det falder dig naturligt at pleje menneskelige relationer og have mange kontaktflader på tværs af en stor organisation
  • du er en dygtig kommunikator, der altid sikrer, at dine svar enkelt og korrekt bliver formidlet videre til dine kolleger
  • du er initiativrig, arbejdsom og kan bevare overblikket, når der er mange opgaver og korte deadlines.


Erhverv – dit kontor

Du bliver en del af kontoret for erhvervsbeskatning, som også dækker områderne pensions- og ejendomsbeskatning, hvor vi i dag er 16 medarbejdere. I kontoret har vi en uformel omgangsform, vi er nysgerrige på vores organisation og menneskene i den. Indspark er velkomne, og vi er fleksible, humoristiske, empatiske og meget ambitiøse med vores opgavehåndtering.

Erhvervskontoret er en del af Skattestyrelsens Skattefaglige afdeling, som består af 6 kontorer. Vi dækker alle områder vedrørende skatter og afgifter.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning sammen med CV, eksamensbeviser og eventuelt yderligere materiale senest den 9. juni 2019. Samtaler vil blive afholdt løbende.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Jakob Ulrik Wassard Schou på tlf. 72370236

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. I tredje kvartal 2019 vil arbejdsstedet flytte til Copenhagen Towers i Ørestaden på Amager.

Om Skattestyrelsen

’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle.

Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.




Praktisk information
Oprettet:
06-06-2019
Udløber:
16-06-2019
Kviknummer:
LJA-73909683
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration,
Økonomi,
Jura og retsvæsen,
Offentlig administration
Beliggenhed