Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorelev med speciale i offentlig administration til Kriminalforsorgen Sjælland

Områdekontor Ringsted

Midtsjælland
Oprettet:
13-05-2019
Udløber:
31-05-2019

Kriminalforsorgen Sjælland søger en kontorelev med speciale inden for offentlig administration med ansættelse den 16. september 2019.
Som kontorelev hos os vil du få en bred administrativ uddannelse med speciale i offentlig administration. Uddannelsen dækker et bredt område af opgaver og der vil være stor afveksling i uddannelsesperioden. Du vil overordnet få et indblik i en politisk styret organisation, hvor du grundlæggende skal lære at sagsbehandle efter forvaltningsretlige principper og kunne forstå og sætte dig ind i lovstof og cirkulærebestemmelser.

Under din praktik får du indblik i områdekontorets administrative set-up, der understøtter institutionerne i Kriminalforsorgen Sjælland. Du skal varetage opgaver inden for ledelsesstøtte, personaleadministration, klientrelateret sagsbehandling og regnskab og servicerelaterede opgaver. Du vil lære om kommunikation og få redskaber til at kunne vurdere konkrete administrative pro­blemstillinger og udarbejde relevante løsningsforslag. Der ud over får du et indblik i, hvordan man arbejder inden for eksisteren­de lovgivning og forvaltningspraksis.

Dine opgaver vil være mangeartede, og du vil bl.a. få kendskab til arbejdet med ledelsesbetjening, referatskrivning, koordinerings- og serviceopgaver, kommunikation, journalisering, personale- og regnskabsopgaver.

Vi forventer, at du enten har afsluttet:

  • EUX Business med kvalifikationer til kontoruddannelse med specialer
  • STX, HF, HTX inkl. 10 ugers HGS eller EUS forløb
  • HHX inkl. 5 ugers grundforløb
  • HG med kvalifikationer til kontoruddannelse med specialer opnået før 1. august 2015
  • Du skal vedlægge relevante eksamensbeviser til din ansøgning. Har du endnu ikke modtaget dit eksamensbevis, så vedlæg dine standpunktskarakterer. Har du modtaget merit for dele af adgangskravene, skal du også vedlægge disse.
  • Er du fyldt 25 år, skal du kontakte en erhvervsskole med henblik på at få lavet en realkompetencevurdering (RKV), som skal vedlægges din ansøgning.
Er du i tvivl om, hvorvidt du opfylder adgangskravene, bedes du kontakte dit uddannelsessted.

Om dig
  • Du er nysgerrig på arbejdsopgaver inden for offentlig administration og forvaltning, og har lyst til at lære de administrative opgaver i organisationen, samtidig med, at du er indstillet på, at rutineopgaver er en del af hverdagen
  • Du trives med en hverdag ved skrivebordet
  • Du har et højt niveau af mundtlig og skriftlig kommunikation og retstavning
  • Du ved, at du selv skal yde en indsats for at opnå gode resultater
  • Du er proaktiv, initiativrig og formår at tage ansvar for egen læring
  • Du er imødekommende og evner at samarbejde med og omgås mange forskellige mennesker, både kolleger, eksterne samarbejdspartnere og klienter
  • Du er udadvendt og servicemindet
  • Du er mødestabil og har en interesseret tilgang til nye tiltag, opgaver og kolleger
  • Du har et godt kendskab til IT og er fortrolig med Office pakken og lysten til at sætte dig ind i Kriminalforsorgens IT-systemer
  • Det er en fordel, men ikke et krav, at du har kørekort
Løn- og ansættelse
Stillingen er med en 2-årig uddannelsesstilling med tiltrædelse den 16. september 2019.

Stillingen er en fuldtidsstilling med en ugentlig arbejdstid på 37 timer. Arbejdstiden kan veksle og vil følge de enkelte afdelinger.

Ud over den praktiske uddannelse er der i alt 15 ugers skolegang, inklusiv den afsluttende fagprøve. Du vil også som del af skoleperioden få tilbud om at deltage i en studietur til Bruxelles.

Du vil også skulle deltage i et internt, obligatorisk 3 dages internat kursus for civile medarbejdere.

Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og HK/Stat.

Arbejdsstedet er Kriminalforsorgen Sjælland, Områdekontoret i Ringsted, Tinggade 15, Ringsted

En del af din elevtid vil foregå på en institution og i en KiF-afdeling, hvorfor du må være indstillet på en del mobilitet under din elevtid.

Kriminalforsorgen Sjælland består af 5 institutioner bestående af lukkede fængsler, et åbent fængsel, arresthuse, 2 KiF afdelinger, 1 pension og Områdekontoret i Ringsted.

Området har ca. 750 ansatte, fordelt på fængselsbetjente, værkmestre, socialrådgivere, lærere, sundhedsfagligt personale, pædagogiske assistenter, akademikere og administrative medarbejdere. For yderligere information om Kriminalforsorgen henvises til hjemmesiden www.kriminalforsorgen.dk

Områdekontoret varetager ledelse og styring af driften i Kriminalforsorgen Sjælland. Områdekontorets opgaver er derfor styring, controlling, kvalitetssikring i forhold til Områdets institutioner, samt bistand til løsning af klientnære opgaver. Det vil endvidere være områdekontorets ansvar at prioritere og koordinere områdets samlede ressourcer og aktiviteter.

Du søger stillingen via knappen ”søg stillingen”. Ved at søge elektronisk sikre du, at ansøgningen modtages korrekt, og at du dermed kommer i betragtning til den ledige stilling.

Ansøgningsfristen er den 31. maj 2019 kl.12.00. Vi forventer at afholde samtaler i uge 25.

Din ansøgning skal indeholde en motiveret beskrivelse af, hvorfor du har valgt at søge en stilling som kontorelev med speciale i offentlig administration, samt hvilke personlige kompetencer du kan bringe i spil under dit uddannelsesforløb.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med en eventuel samtale giver dit samtykke til, at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i Det centrale Kriminalregister.

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til sekretariatsleder Lotte Andersen, tlf. 7255 4727 eller HR-medarbejder Jette Trolle, tlf. 7255 4538

Praktisk information
Oprettet:
13-05-2019
Udløber:
31-05-2019
Kviknummer:
LJA-73333917
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration
Beliggenhed