Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorelev i offentlig administration til Sø- og Handelsretten

Sø- og Handelsretten

Oprettet:
14-05-2019
Udløber:
29-05-2019

Kontorelev i offentlig administration til Sø- og Handelsretten

Vi søger en ansvarsbevidst, opsøgende og mødestabil kontorelev med interesse for erhvervslivets forhold til Sø- og Handelsretten pr. 1. september 2019.

Sø- og Handelsretten er en specialdomstol for erhvervs- og insolvensrelaterede sager og det centrale sted for konfliktløsning inden for erhvervslivet.

Vi er omkring 50 ansatte fordelt i teams og lokaliseret i hjertet af København tæt på Amalienborg. Foruden en skøn tagterrasse har vi motionsrum, massageordning, frugtordning, kaffe- og teordning.

Arbejdsopgaver og kvalifikationer
Som kontorelev får du et indblik i den juridiske verden ved en domstol, og du vil under grundig oplæring arbejde med insolvensretlige og civilretlige sager og administration.

Arbejdsopgaverne omfatter både rutineprægede og selvstændige opgaver. Du lærer bl.a. at oprette, forberede og klargøre sager, at betjene telefoner og publikum, at bogføre, at arkivere, at journalisere og udforme referater. Den teoretiske del af din uddannelse foregår på Niels Brock i København, hvor du vil møde andre elever fra domstolene. Du får desuden mulighed for at deltage i en studietur til Bruxelles af en uges varighed. Der er endvidere mulighed for at komme på udvekslingsophold hos en anden domstol.

Vi forventer, at du har bestået eller forventer at bestå enten en EUX kontorlinje, HHX + 5 ugers introduktionsforløb, HG2/HGS/HGV med adgang til specialet offentlig administration eller STX/HTX/HF + 10 ugers introduktionsforløb.

Desuden lægger vi vægt på, at du har gode kommunikationsevner, både i tale og skrift. Du skal være skrap til dansk retskrivning, og det er også en fordel, hvis du er god til engelsk. Vi ser gerne, at du har flair for it og uden problemer arbejder i Officepakken.

Du bliver en del af Sø- og Handelsretten med engagerede, dygtige og servicemindede medarbejdere. Vi lægger vægt på samarbejde og har en åben og uformel omgangstone, hvor alle kender hinanden. Det er naturligt, at alle bidrager til løsningen af de forskelligartede opgaver, da vi i perioder har meget travlt. Det vil derfor være en fordel, hvis du har haft fritidsarbejde eller anden erhvervserfaring, hvor du har været vant til omskiftelighed i dine arbejdsopgaver og til at samarbejde om konkrete opgaver og samtidig tage selvstændigt ansvar for opgaveløsningen.

Ansættelse
Din ansættelse og løn følger OAO-S fællesoverenskomsten og organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/STAT. Der er flexordning.

Vi ønsker, at du starter den 1. september 2019.

Mere information
Få mere at vide om stillingen hos administrationschef Anya Strøm på tlf. 9968 4600 eller elevansvarlig Claus Staffe på tlf. 9968 4600. Du kan læse mere om Sø- og Handelsretten på www.shret.dk.

Ansøgning
Du søger stillingen elektronisk på shret.dk under Job i retten (du bliver guidet gennem processen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden). Du skal vedhæfte CV, relevante eksamenspapirer (med karakterer), eventuelle anbefalinger og realkompetencevurdering. Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest onsdag 29. maj 2019 kl. 12.00.

Vi forventer at holde samtaler i uge 23 og 24.
Samtalen kommer til at bestå af en samtale med ansættelsesudvalget og en skriftlig test.

Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Praktisk information
Oprettet:
14-05-2019
Udløber:
29-05-2019
Kviknummer:
LJA-73357200
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration
Beliggenhed