Menu

Skarp og udviklingsorienteret kontorchef til Ejendomsproceskontoret i Skattestyrelsen

Skatteforvaltningen, Ribe

Syd- og Sønderjylland
Oprettet:
13-05-2019
Udløber:
26-05-2019

Vil du medvirke til opkrævning af ejendomsværdiskat, grundskyld og dækningsbidrag? Vil du være med til at lede og udvikle holdet, som skal skabe en succesfuld implementering af det samlede boligforlig for 2,7 mio. boligejere og alle landets erhvervsejendomme? Så er du måske vores nye kontorchef for Ejendomskontoret.

Ejendomsproceskontoret er en del af Personprocesser, der med en række proceskontorer, ledelsessekretariatet, den tværgående kommunikationsenhed mv., står for de tværgående og understøttende opgaver i forretningsområdet Person i Skattestyrelsen. Som kontorchef vil du få ansvaret for at deltage i en spændende strategiproces, forretningsudvikling samt personaleledelse af højt specialiserede medarbejdere. Kontorchefen for Ejendomsproceskontoret indgår aktivt i Personprocessers kompetente ledergruppe sammen med syv andre ambitiøse kontorchefer og en dedikeret underdirektør.

Du skal som kontorchef være med til at stå for opbygningen af procesejerskabet for hele ejendomsområdet som er under reform i samarbejde med de andre proceskontorer, sikre administrationsgrundlaget og udarbejde kravsspecifikation til nyt grundskyldssystem. Dermed skal du være garant for, at boligforligets perspektiver bliver en integreret del af det samlede procesarbejde i Skattestyrelsen. Kontoret er nyetableret i Ribe, så du får rig mulighed for at skabe retning og sætte præg på opbygningen og udviklingen af kontoret.

Dine kompetencer
Du har en relevant videregående uddannelse, som fx cand.polit., cand.jur. eller tilsvarende. Du har erfaring med personaleledelse og ved, hvordan du kan hjælpe dine medarbejdere til at udleve deres fulde potentiale. Du bidrager aktivt til ledergruppens strategiske arbejde og Skattestyrelsens opgaveløsning, og du tør udfordre på en respektfuld måde. Desuden besidder du stærke generalistkompetencer.

Du har en stærk økonomisk, juridisk og strategisk forståelse, og formår at omsætte jura til håndgribelige processer. Med din faglighed er du i stand til at håndtere komplekse problemstillinger inden for administrationsudvikling, lovforberedende arbejde, implementering af ny lovgivning samt minister- og direktionsbetjening m.v., og du følger opgaverne i mål. Du evner at tænke og kommunikere i helheder, have øje for detaljen og besidde et strategisk overblik så dine medarbejdere oplever, at egne opgaver understøtter organisationens overordnede retning. Du er ikke bange for komplekse processer, jura eller IT og er i stand til at sætte dig ind i forretningens behov, så boligforliget understøttes.

Det er afgørende med et godt samspil både internt i Skattestyrelsen og på tværs af Skatteministeriets andre styrelser, og at du kan skabe stærke relationer til kontorets mange samarbejdspartnere.

Ved hjælp af din gennemslagskraft og dine medarbejdere i kontoret, understøtter du, at Ejendomsproceskontoret udfører sine opgaver på et højt fagligt niveau i en organisation med fokus på kompetent administration, effektive hovedprocesser og fremtidsparate løsninger.

Om os
Du bliver leder af det nyetablerede Ejendomsproceskontor, hvis primære formål er at udvikle og håndtere procesejerskabet på området. Derudover skal kontoret yde støtte til Ejendomscentret, deltage i tværgående samarbejde, og udarbejde notater og analyser og fastlægge administrative processer for forretningen. Man kan kun lykkes med opgaven ved at etablere og udvikle samarbejds- og snitflader til en lang række interne og eksterne interessenter.

Enheden er under opbygning og det betyder, at du og dine medarbejdere sammen er med til at skabe og sætte rammerne for ejendomsområdet. Der er ved at blive ansat 6 medarbejdere til kontoret, og der er fagligt højt kompetente medarbejder på opgaven i kontorer i København som understøtter en onboarding. Enheden vil nå op på 10-12 medarbejdere over en periode.

Desuden forventes det, at du og en eller flere af dine medarbejdere er i København minimum én gang om ugen i de kommende år under opbygning og implementering af boligpakken, da der sidder væsentlige samarbejdspartnere i både København og Svendborg. Vi er i Ribe, hovedsædet for fagområdet Person i Skattestyrelsen. Hovedsædet i Ribe er under opbygning, og vi er præget af en stemning af pionerånd, arbejdsglæde og stort engagement. Det forventer vi, at du deltager i og bidrager til.

Ansøgning og kontakt
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 26. maj 2019. Spørgsmål besvares gerne af underdirektør for Personprocesser, Karoline Klaksvig, på telefon 72 38 86 26.

Første runde samtaler afholdes 5. juni 2019. Der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet, og anden runde samtaler afholdes 12. juni 2019. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet en straffeattest. Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2019.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på varige vilkår, men der vil eventuelt være mulighed for ansættelse på åremål. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Sorsigvej 35, 6760 Ribe.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem i min profil
Kontakt

Skatteforvaltningen, Ribe

 
Sorsigvej 35
Telefon: 72388626
Praktisk information
Oprettet:
13-05-2019
Udløber:
26-05-2019
Kviknummer:
LJA-73333921
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration,
Økonomi,
Jura og retsvæsen,
Offentlig administration,
Ledelse
Beliggenhed
Lignende job
Økonomi- og Indenrigsministeriet
Storkøbenhavn
Områdekontor Østerbro
Storkøbenhavn
Jordbrugets UddannelsesCenter Århus
Skatteforvaltningen, Randers
Østjylland