Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Faglig projektleder - Udvikling af dataprojekter i programmet for nye ejendomsvurderinger

Skatteforvaltningen, Billund, Cargo Centervej

Syd- og Sønderjylland
Oprettet:
07-06-2019
Udløber:
20-06-2019

Brænder du for at arbejde med data og har du mod på at takle et komplekst og spændende område som ejendomsdata? Og har du lyst til at indgå i et samarbejde med flere eksterne datamyndigheder? Så er du måske vores nye faglige projektleder.

Som faglig projektleder indgår du i arbejdet med at kortlægge nye og udbygge eksisterende datakilder og driver samarbejdet med eksterne datamyndigheder. Derudover varetager du forskellige ad hoc opgaver som fx at bidrage til udarbejdelsen af politiske sager, drøftelser med eksterne myndigheder mv.

Du har i tæt samarbejde med dine kolleger ansvaret for at drive samarbejdet med én eller flere eksterne datamyndigheder, som har iværksat projekter med henblik på at forbedre datagrundlaget for ejendomsvurderingerne. Det drejer sig bl.a. om et plandataprojekt i Erhvervsstyrelsen (plandata.dk), et projekt vedr. nyregistrering af erhvervsejendomme i BBR samt et projekt i regi af Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering, som skal levere forskellige typer af geografiske variable til vurderingsmyndigheden.

Du får i stillingen en unik mulighed for at udvikle dine kompetencer og oparbejde indsigt i forskellige autoritative datakilder som fx plandata, BBR og GeoDanmark. I tillæg får du bred erfaring med det daglige arbejde i en innovativ styrelse. Du tilbydes et fagligt miljø på data og analyseområdet, som løbende arbejder på at udvikle de datamæssige muligheder som afsæt for digitalisering og forretningsudvikling.

Erfaren profil, der har mod på mere

Du har en samfundsvidenskabelig uddannelse (cand.scient.soc., cand.polit el. lign.), er ingeniør eller har en baggrund som landinspektør. Du har allerede oparbejdet solide kompetencer og erfaringer på dataområdet, som du brænder efter at videreudvikle i en politisk styret organisation. Du er analytisk stærk og finder det naturligt at indgå i tværfaglige samarbejdsrelationer og udvise selvstændigt ansvar, herunder at yde en ekstraordinær indsats, når det er påkrævet, ligesom du har mod på at sætte dig ind i helt nye områder og problemstillinger.

I forbindelse med dit arbejde i programmet for nye ejendomsvurderinger vil det være en fordel, men ikke en forudsætning, hvis du har kendskab til forskellige datakilder af relevans for ejendomsvurderingerne og har erfaring med at arbejde i en politiske styret organisation eller i et SAFe-miljø.

Grundig introduktion og videndeling

Du bliver en vigtig del af et team på 14 kollegaer og en kontorchef, der beskæftiger sig med etableringen af datagrundlaget til ejendomsvurderingerne, udstilling af Skatteforvaltningens data til eksterne interessenter samt GDPR og informationssikkerhed. Samarbejde og videndeling er vigtigt for os, så vi udnytter vores kompetencer bedst muligt og hele tiden lærer af hinanden. Derfor indgår du også i et grundigt introduktions- og oplæringsforløb.

Ansøgning og kontakt

Send dit CV, din motivation for at søge stillingen samt eksamensbevis via linket nedenfor linket ”Søg stillingen” senest den 20. juni 2019. Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved henvende dig til kontorchef Jørgen Pedersen på tlf. 72 37 37 45 eller på mail: jørgen.pedersen@ufst.dk.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Stillingen forventes besat på special- eller chefkonsulentniveau eventuelt med mulighed for tillæg. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Praktisk information
Oprettet:
07-06-2019
Udløber:
20-06-2019
Kviknummer:
LJA-73941597
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration,
Økonomi,
Jura og retsvæsen,
Offentlig administration
Beliggenhed