Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

It Projektleder

Statsforvaltningen, Afdeling Aabenraa

Syd- og Sønderjylland
Oprettet:
13-03-2019
Udløber:
07-04-2019

Familieretshuset søger IT Projektleder til digitalisering & udviklings teamet





Har du en ambition om at blive projektleder for IT-projekter, der virkelig gør en forskel for borgere i Danmark? Så har du nu muligheden for at blive en del af IT udviklingsteamet hos Familieretshuset.



Den 31. marts 2019 nedlægges Statsforvaltningen og erstattes af Familieretshuset. Vi er derfor i fuld gang med at skabe det nye Familieretshus, vi søger en IT Projektleder til at fortsætte dette arbejde, og holde ambitionsniveauet højt.



Familieretshusets IT- og digitaliseringsafdeling står for udviklingsopgaver til alle Statsforvaltningens i alt ca. 450 medarbejdere, som fysisk er lokaliseret ni forskellige steder i landet såvel som digitale løsninger til borgere, der er i berøring med Familieretshuset.



Jobbet

Vi søger en ansvarsfuld og teknisk stærk IT-projektleder med et godt kommunikationsgen, der vil være med til levere, og implementere innovative digitale løsninger til interne og eksterne brugere. Du vil i stillingen få det fulde ansvar for levering af projekterne, i samarbejde med vores eksterne leverandører.



Dine konkrete arbejdsopgaver vil variere over tid. Til at starte med vil opgaverne kunne omfatte følgende:



  • Projektledelse fra A til Z

  • Repræsentere IT afdelingen som projektdeltager f.eks. i projekter

  • Planlægning og gennemførelse af digitaliseringsprojekter

  • Kontakt til de eksterne leverandører, der er tilknyttet dine projekter

  • Kommunikation med interessenter og stakeholders

  • Projektrapportering (status og nøgletal fra projektet, mål og resultater mv.)

  • Optimering af interne processer og forretningsgange



God til at kommunikere og få andre med sig

Du arbejder engageret og ansvarsfuldt med opgaverne. Du er struktureret og vant til at dokumentere, og kan styre flere projekter ad gangen. Du er en handlekraftig og engageret person, som forstår vigtigheden af at dokumentere resultater på de opgaver, du udfører.



Det er vigtigt, at du kan holde overblikket, at du kan lede opgaver og delprojekter trygt igennem alle dets faser, og at du trives med at holde mange bolde i luften samtidig.

For os er det er afgørende, at du er imødekommende og god til at bygge relationer, kan samarbejde og skabe medtræk hos de fagmedarbejdere og chefer, der berøres.



Du vil arbejde tæt sammen med andre i et team af projektledere og skulle afrapportere projekternes fremdrift til Souschefen for Digitalisering



Der må påregnes rejseaktivitet i noget omfang, kørekort er påkrævet.





Dine kompetencer:



  • En relevant akademisk uddannelse

  • Kendskab til og praktisk erfaring med projektledelse og digitalisering – evt. med erfaring inden for agile udviklingsmetoder, Prince2 eller lignende.

  • Har en stærk teknologisk indsigt og forståelse

  • Er kvalitetsbevidst i opgaveløsningen

  • Er innovativ, kreativ, nysgerrig og har lysten til at indgå i faglige netværk

  • Har naturligt flair for at sikre fremdrift i opgaverne, og har en god forretningsforståelse

  • Er god til at kommunikere skriftligt såvel som mundtligt

  • Finder inspiration i at arbejde med løbende forbedringer



Vi tilbyder:




  • Spændende og varierede opgaver, hvor nye teknologier tages i brug for at forbedre den service Familieretshuset yder overfor borgerne, samt lette sagsbehandlernes arbejde
  • Et engageret team med en uformel omgangstone
  • Et job med stor indflydelse på egne opgaver og en høj grad af fleksibilitet i arbejdstilrettelæggelsen
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • Aftale om flekstid, som kan anvendes under hensyntagen til arbejdets tilrettelæggelse
  • Attraktiv pensionsordning


Ansættelsesvilkår

Ansættelsesområdet vil være Børne- og Socialministeriet med tilhørende institutioner.

Stillingen er 37 timer om ugen med arbejdssted i Familieretshusets hovedkontor i Aabenraa.

Ansættelse og aflønning vil ske i overensstemmelse med vilkårene i gældende overenskomst.



Tiltrædelse hurtigst muligt.



Familieretshuset

Den 1. april 2019 skal alle opgaver for brudte familier løses i et nyt, enstrenget familieretligt system. Indgangen til systemet bliver det nye Familieretshus. Ansøgningerne bliver screenet og visiteret til det forløb, som passer til den enkelte families behov Her vil der bl.a. være fokus på at styrke forældrenes samarbejde om barnets trivsel med en konflikthåndterende tilgang. Barnets trivsel er det bærende hensyn, og der oprettes derfor en særlig børneenhed med en kontaktperson til barnet.

Yderligere oplysninger

Har du spørgsmål vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte Souschef for Digitalisering Rasmus Bertmann på telefon +45 61 82 77 22.



Ansøgning



Vi glæder os til at modtage din ansøgning med cv samt anden relevant dokumentation elektronisk via stillingsopslaget på Statsforvaltningens hjemmeside, www.statsforvaltningen.dk senest søndag den 7. april 2019.



Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler fredag den 12. april 2019.



Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.











Praktisk information
Oprettet:
13-03-2019
Udløber:
07-04-2019
Kviknummer:
LJA-71531675
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
IT
Beliggenhed
Lignende job
VIA Læreruddannelsen Skive
Vestjylland
KU - SUND - PANUM KBH N
Storkøbenhavn
Skatteforvaltningen, KBH, Sluseholmen
Storkøbenhavn
Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering
Storkøbenhavn