Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

To erfarne kommunikationskonsulenter til intern og ekstern kommunikation

Skatteforvaltningen, Aalborg, Lauritzens Plads

Nordjylland
Oprettet:
07-06-2019
Udløber:
23-06-2019

Har du lyst til at arbejde med afvekslende kommunikationsopgaver i en ny og spændende organisation? Har du erfaring, og er du klar til at påtage dig arbejdsopgaver, som indebærer et stort ansvar? Så er en stilling som kommunikationskonsulent i ledelsessekretariatet i Motorstyrelsen sikkert noget for dig.

Motorstyrelsen søger to kommunikationskonsulenter, som kommer til at arbejde med forskellige typer af kommunikationsopgaver:

  • Håndtering af henvendelser fra pressen og udarbejdelse af pressemeddelelser
  • Artikler til Motorstyrelsens intranet og hjemmeside
  • Kundekommunikation
  • Nyhedsbreve til samarbejdspartnere
  • Publikationer om trends på bilområdet og Motorstyrelsens kerneopgaver
  • Tekster til vejledningsmateriale til borgere og virksomheder
  • Strategisk kommunikation
  • Rådgivning af ledere og direktører om kommunikation.


Hos Motorstyrelsen får du mulighed for at påvirke vores fremtidige løsninger og bliver en del af et miljø, hvor faglig sparring og videndeling værdsættes. Du kommer til at arbejde med et område, der har stor bevågenhed, og du er med til at løse en vigtig samfundsopgave. Ved udgangen af 2019 er vi cirka 350 medarbejdere. Vi er en relativt ny organisation, som stadig er under udvikling, og vi lægger stor vægt på et godt socialt sammenhold, og at det skal være sjovt at gå på arbejde. Vi prioriterer efteruddannelse, fleksible arbejdstider og en god balance mellem arbejdsliv og privatliv højt.

I Motorstyrelsen praktiserer vi ordentlighed, og vores adfærd og opgaveløsning tager udgangspunkt i værdierne: udsyn, faglighed, ansvarlighed og samarbejde.

Dine kvalifikationer

Som kommunikationskonsulent forventer vi, at du:

  • Har en kandidatuddannelse i kommunikation eller er journalist
  • Har erfaring med forskellige typer af kommunikationsopgaver og kan arbejde med korte deadlines
  • Kan arbejde med og være tovholder på længerevarende projekter, der kræver strategisk planlægning og overblik
  • Tør tage ansvar og kan arbejde selvstændigt
  • Kan sætte dig ind i komplicerede problemstillinger og omsætte fagsprog til let forståelige budskaber
  • Er en haj til grammatik og kommunikerer præcist i både skrift og tale
  • Har erfaring med eller har lyst til at arbejde med Power Point, videoproduktion, sociale medier og mindre grafiske produktioner
  • Er fleksibel i forhold til arbejdstid.


Den ene af vores nye medarbejdere kommer i perioder til primært at arbejde med ekstern kommunikation og skal derfor kunne skrive pressemeddelelser og nyheder om Motorstyrelsen til medierne og andre samarbejdspartnere. Erfaring med pressehåndtering er en fordel.

Den anden kommunikationskonsulent skal i en del af arbejdstiden primært beskæftige sig med intern kommunikation og skal understøtte vores underdirektør med diverse kommunikationsopgaver – f.eks. nyhedsbreve og præsentationer i Power Point.

I din ansøgning må du gerne angive hvilken stilling, du er mest interesseret i.

Kommunikationsteamet består af fem medarbejdere inklusiv vores nye medarbejdere, og vi lægger stor vægt på faglig sparring og samarbejde om opgaverne.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket ”Søg jobbet” senest 23. juni. Vi forventer at holde de første samtaler fredag 28. juni og anden samtalerunde i uge 27.

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved henvendelse til pressekonsulent Anders Green tlf.nr: 22 40 35 33 eller kommunikationsmedarbejder Christina Gam Ladefoged på 72 37 35 66.

Tiltrædelse 1. september 2019.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Lauritzens Plads 1, 9000 Aalborg.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Motorstyrelsen

’Vi sikrer korrekt og effektiv registrering og afgiftsberegning af alle køretøjer’

Motorstyrelsens arbejde bidrager til et smidigt og velfungerende bilmarked i Danmark til gavn for både forhandlere og bilejere. Vi tager løbende højde for udviklingen på motorområdet, så vores afgørelser er korrekte og ensartede uanset biltype, ejer- og lejeformer. Vores medarbejdere er specialister med en høj faglighed, som altid tilstræber at levere grundig sagsbehandling formidlet på en forståelig måde. Både når vi vejleder, og når vi kontrollerer.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Motorstyrelsen på www.motorst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen

Praktisk information
Oprettet:
07-06-2019
Udløber:
23-06-2019
Kviknummer:
LJA-73948226
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration,
Økonomi,
Jura og retsvæsen,
Offentlig administration
Beliggenhed