Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Nye kollegaer til kontrol af borgernes boligjob fradrag (håndværkerfradrag) i Skattestyrelsen

Skatteforvaltningen, Næstved, Toldbuen 2

Sydsjælland inkl. Møn
Oprettet:
09-01-2019
Udløber:
30-01-2019

Finder du sagsbehandling og boligjobområdet interessant? Vil du bidrage med dine kompetencer, hvor du med høj faglighed, stort engagement og professionalisme, løser opgaver inden for boligjobområdet? Så er du måske vores nye kollega i Borgere 12.

Opgaverne i Borgere 12
I Borgere 12 arbejder vi med kontrol og træffer afgørelser. Vi arbejder målrettet med at begrænse skattegabet. Det vil sige, at vi ud fra risiko og væsentlighed udvælger borgere til gennemgang af blandt andet deres fradrag for boligjob ydelser. Vi har fokus på at lære af de erfaringer vi gør os, så kontrollen og borgerens møde med skatteforvaltningen bliver bedst muligt.

Vi arbejder primært med kontrol af borgere på to områder:

  • Fradrag på boligjobområdet, hvor der kan foretages fradrag for henholdsvis service- og håndværksydelser.
  • Opgørelse af skattepligtig fortjeneste eller tab ved salg af værdipapirer.

Du kommer til at arbejde som sagsbehandler, hvor du i det daglige kontrollere om borgernes fradrag for boligjob ydelser er berettiget. Kontrollerne laves som skrivebordskontrol, hvilket vil sige, at vi indkalder dokumentation, som gennemgås på kontoret.

Opgaven løses i samarbejde med øvrige kollegaer fra enheden og en søsterenhed. Du får derfor et arbejde, der varierer mellem stor selvstændighed og faglig sparring og samarbejde med kolleger.

Dine primære opgaver vil være:

  • Gennemgang af sager
  • Indkaldelse at materiale
  • Gennemgang af materiale
  • Afslutte sagen, herunder træffe afgørelse

Praktisk erfaring og lyst til at lære
Vi søger erfarne sagsbehandlere, gerne med sagsbehandlererfaring på borgerområdet. Vi forventer, at du er kontoruddannet med viden inden for skatteområdet, har afsluttet eller er i gang med relevant uddannelse fx som HD-R, skatterevisor eller lignende, eller at du har opnået tilsvarende relevant faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde, som gør dig i stand til at udføre opgaverne med høj kvalitet.

Du er god til at kommunikere med din målgruppe både skriftligt og mundtligt, så du effektivt får behandlet sagerne og efterlader et professionelt indtryk af Skatteforvaltningen.

Det er afgørende, at du har interesse for området og har lyst til at tilegne og vedligeholde viden ved sidemandsoplæring og/eller efteruddannelse. Samtidig deler du gerne ud af din viden og erfaring.

Du bidrager og trives i et miljø, hvor du selvstændigt træffer beslutninger på et gennemarbejdet grundlag. Med din positive indstilling skal du være med til at gøre en forskel og sikre, at vi kommer i mål med enhedens opgaver og altid har borgernes og virksomhedernes retssikkerhed i fokus.

Om os
Borgere er en af seks specialiserede afdelinger i Skattestyrelsen i fagområdet Person, afdelingen beskæftiger ca. 300 medarbejdere fordelt på 15 enheder, der er geografisk placeret over hele landet. I afdelingen Borgere løser vi sagsbehandlings- og kontrolopgaver vedrørende personbeskatning for skattepligtige til Danmark.

Afdelingen Borgere bidrager til at sikre en korrekt og nem opkrævning af de ca. 550 mia. kr., der årligt opkræves i personskatter til brug for finansieringen af den offentlige sektor. Afdelingen er ansvarlig for korrekt beskatning af knap 4,2 mio. personer og 180.000 virksomheder uden CVR-nummer. Afdelingens hovedopgaver er: Sagsbehandling i forbindelse med forskuds- og årsopgørelser, genoptagelser af årsopgørelser, dødsbobeskatning, gaveafgiftssager og kontrol af disse opgaver samt af sort økonomi.

Din nye enhed
Du bliver en del af Borgere 12, som er kendetegnet ved et fagligt miljø, hvor kvalitet, videndeling og effektivitet er højt prioriteret. Vi ønsker at være en enhed, hvor vi har samarbejdet i højsædet, er ambitiøse, har høj kvalitet i opgaveløsningen, har et uhøjtideligt og positivt arbejdsmiljø - og ikke mindst er gode kolleger for hinanden. Ledelsesformen er kendetegnet ved at være åben, tillidsbaseret og delegerende. Vi er 20 medarbejdere i enheden, heraf 12 kolleger i Næstved. De resterende otte sidder i Køge og Fredensborg og flytter til Næstved i henholdsvis 1. og 4. kvartal 2019.

Ansøgning og kontakt
Send via linket til højre din ansøgning, cv, dokumentation for uddannelse samt yderligere relevant materiale senest 30. januar 2019. Vi forventer at afholde samtaler i uge 6. Tiltrædelse efter aftale.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Leon Nowak på telefon 72 37 46 90.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted bliver indtil videre Toldbuen 2, 4700 Næstved.

Der vil blive indhentet straffeattest forud for ansættelse.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Praktisk information
Oprettet:
09-01-2019
Udløber:
30-01-2019
Kviknummer:
LJA-69474034
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration,
Økonomi,
Jura og retsvæsen,
Offentlig administration
Beliggenhed