Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Projektleder til udvikling af skatteforvaltningens dataudveksling

Skatteforvaltningen, KBH, Sluseholmen

Storkøbenhavn
Oprettet:
14-03-2019
Udløber:
03-04-2019

Vil du være med til at sikre grundlaget for brugervenlig digitalisering og samfundsmæssig værdi gennem bedre udnyttelse af data? Og har du erfaring med at drive projekter, der binder forretning og it sammen på tværs af aktører? Så er du måske vores nye projektleder for GUL-projektet.

Sikker og effektiv dataudveksling
Effektiv og sikker brug af data på tværs af myndigheder og private aktører er en vigtig faktor i den digitale udvikling af samfundet. I skatteforvaltningen arbejder vi aktivt med at understøtte målene i den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi om bedre udnyttelse af data på tværs. Vi er midt i en omstilling til en ny Generel Udstillings Løsning (GUL) som platform til at understøtte de stigende behov for sikker og effektiv dataudveksling mellem skatteforvaltningen og de eksterne parter, som omfatter en lang række offentlige myndigheder, den finansielle sektor mv.

Fleksible og brugervenlige digitale løsninger
GUL-projektet skal sikre udvikling af en ny teknologisk platform, som flytter funktionalitet fra eksisterende ”legacy-systemer” og opbygger en fleksibel og effektiv løsning til at formidle databehov til en lang række forskellige formål. Løsningen går i drift med grundfunktionalitet 1. juli 2019, og videreudvikles i efterfølgende faser med dels ny funktionalitet og dels nye dataområder og tilsluttede dataanvendere. Projektet er finansieret gennem en aftale mellem staten og kommunerne. GUL indgår sammen med andre tværgående dataudvekslingsplatforme i et tværoffentligt samarbejde i regí af Digitaliseringsstrategien.

Projektledelse af fremtidens dataudveksling
Vi lægger stor vægt på, at teknologien går hånd i hånd med gode processer og brugervenlighed. Projektet gennemføres derfor i et tæt samspil med dataanvenderne og kontoret for Dataforvaltning. Som projektleder kommer du til at samarbejde tæt med både interne og eksterne interessenter i sammen med projektets product owner.

Du får ansvaret for at:

  • lede GUL-projektets projektteams og gennemføre projektets nuværende og kommende scope inden for aftalte tid, kvalitet og budget
  • sikre løbende planlægning og opfølgning
  • sikre brugerinvolvering og samarbejde med de primære interessenter
  • rapportere til styregrupper og beslutningstagere
  • håndtere interessenter, styregrupper, styre risici og håndtere ændringer
  • understøtte den videre udvikling af dataudvekslingsområdet i skatteforvaltningen.

Projektleder med gennemslagskraft
Du har en relevant samfundsvidenskabelig eller teknisk uddannelse, gerne suppleret med en projektlederuddannelse og evt. certificering som eksempelvis IPMA, PRINCE2 eller tilsvarende. Det er en fordel, hvis du har erfaring med it-udvikling og en interesse for forandringsledelse og processtyring. Endvidere anses det for en fordel, hvis du har erfaringer fra arbejde med data og digitalisering i en offentlig kontekst.

Desuden ser vi gerne, at du:

  • har hands-on erfaring med agil udvikling, herunder kanban , SAFe mv.
  • har sans for relationer og evner at bygge bro med vores samarbejdspartnere
  • er en god kommunikator, sikrer rettidig involvering af interessenter og inddrager styregruppen
  • er selvstændig, målrettet og kan motivere og lede andre gennem dit engagement og personlige gennemslagskraft
  • er analytisk og kan gennemskue komplekse problemstillinger og er god til at sikre struktur og skabe overblik i processen
  • er robust og kan holde hovedet koldt i pressede situationer, hvor fokus er leverancer til tiden.

Om Data og Analyse
Stillingen er placeret i fagdirektørområdet Data og Analyse, som består af en række kontorer med i alt ca. 230 medarbejdere. Du kommer til at høre hjemme i kontoret Dataforvaltning, hvor du bliver en del af et engageret team af procesejere, persondataeksperter og product owners. Kontoret rummer også et team af faglige projektledere på ejendomsdataområdet. Du vil referere til kontorchefen for Dataforvaltning og derudover arbejde tæt sammen med relevante kontorer på tværs af Data og Analyse og i resten af skatteforvaltningen.

Grundig introduktion og onboarding
Du kan se frem til at arbejde i et dynamisk miljø med god mulighed for videndeling. Du vil indgå i et grundigt introduktions- og oplæringsforløb for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med opgaverne.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning sammen med CV og eksamensbevis via linket nedenfor ”Søg stillingen” senest den 3. april 2019. Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved henvendelse til kontorchef Jørgen Pedersen på tlf. 72 37 37 45 eller mail: jorgen.pedersen@ufst.dk. Der kan indgå en logik- og personprofilanalyse i ansættelsesforløbet.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din fysiske arbejdsplads bliver indtil videre Sluseholmen 8B, 2450 København S. På sigt vil arbejdsstedet skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Praktisk information
Oprettet:
14-03-2019
Udløber:
03-04-2019
Kviknummer:
LJA-71570707
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration,
Økonomi,
Offentlig administration,
Ledelse
Beliggenhed