Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Skatteministeriet søger medarbejder til forretnings- og styringskontor med fokus på it- og digitaliseringsprojekter

Skatteministeriet

Storkøbenhavn
Oprettet:
08-02-2019
Udløber:
10-03-2019

Til kontoret Forretning og Styring 3 i Skatteministeriets departement søger vi en medarbejder med generalistkompetencer, der skal sikre sammenhæng mellem regeringens politiske fokus og digitaliseringen af Skatteforvaltningen.

I Skatteministeriet arbejder vi med store tal, store linjer og store ambitioner. Vi tager hver dag ansvar for den store indflydelse, vores arbejde har på danskernes liv. Som medarbejder i Skatteministeriet er du med til at skabe fundamentet for finansieringen af Danmark. Her får du stort ansvar og faglige udfordringer med format.

Om jobbet
Du skal sammen med dygtige og engagerede kolleger og chefer videreudvikle de bedst mulige rammer for Skatteministeriets nye styrelser med et særligt fokus på Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, og du skal bidrage til, at styrelserne kan levere højkvalitetsydelser, der understøtter den nye skatteforvaltning. Opgaverne har særligt fokus på digitalisering og it-understøttelse i skatteforvaltningen, herunder koordinering, styring og prioritering af opgaver.

Du skal hjælpe med at understøtte, at der er sammenhæng mellem regeringens politiske ønsker og den måde styrelsen løser og prioriterer sine opgaver på. Opgaverne i forretningskontoret har et stærkt fokus på digitalisering både internt i Skatteministeriets koncern og i forhold til fællesoffentlige initiativer og strategier. I den forbindelse vil du skulle samarbejde og koordinere tæt med de øvrige kontorer i departementet, andre ministerier samt Udviklings- og Forenklingsstyrelsen fx i forhold til implementering af lovforslag og byrdelettelser.

Som en naturlig del af dette vil der også være generelle ministerbetjenings- og koordinationsopgaver samt udarbejdelse af beslutningsoplæg og analyser. I forretningskontoret følger vi skatteforvaltningens mange it-udviklingsprojekter tæt, og du vil derfor typisk også skulle følge 1-2 it-projekter. Det er derfor en fordel, hvis du har erfaring med projektledelse.

Om dig
Du har en relevant kandidatuddannelse som fx cand.scient.pol., cand.it, cand.merc.it, cand.scient.adm. eller lignende.

Vi forestiller os, at du:

  • er arbejdsom og initiativrig
  • kan håndtere interne og eksterne interessenter effektivt og professionelt
  • er i stand til at overskue mange komplekse sager på en gang
  • kan håndtere korte deadlines
  • har god talforståelse og skarp analytisk sans
  • har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner
  • har kendskab til digitaliserings- og it-projekter eller projektledelse.

Om at arbejde i Skatteministeriet
Skatteministeriets arbejde har indflydelse på alle danskeres liv og på al offentlig finansiering. Og med stor indflydelse følger stort ansvar. Vores arbejde skal leve op til de højeste faglige standarder, og vi skal være både dybt fagligt specialiseret og have blik for hele samfundets behov.

I Skatteministeriet hjælper vi hinanden og samarbejder i hele koncernen om at løfte kvaliteten i alt, hvad vi gør. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vores arbejde. Vi har et stort fokus på ledelse og på udvikling af alle ansatte, professionelt såvel som menneskeligt. I ministeriet har vi en uformel og uhøjtidelig omgangstone, og vores daglige sparring, medarbejdere imellem, er en forudsætning for, at vi kan skabe gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt til i morgen.

Ansøgning og ansættelse
Ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser bedes sendt via nedenstående link senest den 10. marts 2019 kl. 12.00. Der kan indgå tests i ansættelsesprocessen.

Har du spørgsmål til stillingerne, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef i Forretning og Styring 3 Trine Søberg på tlf. 72 37 93 84.

Stillingerne skal tiltrædes snarest muligt, og du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på www.skm.dk/job.

Praktisk information
Oprettet:
08-02-2019
Udløber:
10-03-2019
Kviknummer:
LJA-70522168
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration,
Økonomi,
Jura og retsvæsen,
Offentlig administration
Beliggenhed