Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Afdelingsleder til fogedretten i Viborg

Retten i Viborg

Midtjylland
Oprettet:
24-01-2019
Udløber:
13-02-2019

Retten i Viborg søger ny afdelingsleder til fogedretten

Retten i Viborg søger en afdelingsleder til fogedretten.

Stillingen er 37 timer om ugen. Stillingen er en fastansættelse med tiltrædelse senest den 1. april 2019.

Retten i Viborg
Retten i Viborg er en af landets 24 byretter. Vi er ca. 50 medarbejdere fordelt på dommere, jurister, kontormedarbejdere, elever og studerende, hvoraf ca. 10 har reference til afdelingslederen i fogedretten. Vi har en uformel omgangstone og arbejder sammen med respekt for hinandens fagligheder.

Afdelingslederen er en del af rettens samlede ledergruppe og har reference til administrationschefen. Rettens ledergruppe består af tre funktionschefer, tre afdelingsledere, administrationschefen og præsidenten.

Afdelingsledelsernes vigtigste opgave er at sikre, at rettens brugere altid får en venlig, saglig og juridisk korrekt behandling samtidig med, at der sikres en god trivsel i afdelingen.

Fogedretten ledes af funktionschefen, som er jurist, og afdelingslederen i et tæt samarbejde. Afdelingslederen er medarbejdernes daglige leder.


Jobbet
Du skal som afdelingsleder i samarbejde med funktionschefen sikre at arbejdet er tilrettelagt, så der sker en effektiv sagsbehandling af højeste kvalitet. Du skal derfor fastsætte og synliggøre afdelingens mål, så der skabes resultater på kort og lang sigt.

På daglig basis har du ansvaret for de personaleadministrative opgaver i afdelingen: arbejdstidsplanlægning, ferieplanlægning, flextidsadministration, registrering af sygefravær etc. Herudover afvikler du personalemøder i afdelingen, afholder sygesamtaler og udviklingssamtaler for afdelingens medarbejdere, så de og afdelingen altid er klar til fremtidens opgaver.

Afdelingslederen
Har en relevant faglig uddannelse og har lyst til at være optaget af ledelse. Erfaring fra en anden ret vil være en fordel.

Afdelingslederen har gode danskkundskaber både skriftligt og mundtligt. Kan den gode dialog og vil samarbejde i opgaveløsningen med afsæt i domstolenes mål og værdier. Afdelingslederen er rummelig, åben, fleksibel, troværdig og med en positiv tilgang, hvor der også er plads til humor.

Afdelingslederen skal være indstillet på at udvikle sine lederevner, herunder deltage i relevant lederudvikling.

Lederegenskaber
Afdelingslederen er inddragende og kommunikativ i sin ledelsesform og forstår og har respekt for de medarbejdere, der bliver berørt af beslutningerne. Du trives med, at forandringer kan ’gro nedenfra’, og du bestræber dig altid på at være en god rollemodel.

Du har en lederadfærd, hvor udfordringer løses i afdelingen, når de opstår.

Vi tror på, at du bliver en god leder, hvis
du går forrest, inspirerer og sætter en ledelsesmæssig retning,
du kan arbejde på strategisk niveau i et tværfagligt samarbejde,
du kan fastholde og udvikle den faglig kvalitet i opgaverne,
du vil udvikle og styrke samarbejdet i afdelingen og på tværs af hele organisationen,
du har gode samarbejdsevner og helhedsforståelse,
du har gode analytiske evner og bruger statistik til at motivere og synliggøre mål,
du er udviklingsorienteret og altid søger efter nye veje i driften og
du understøtter trivsel og et godt arbejdsmiljø i afdelingen og ved retten.


Vi tilbyder
Ledelsesmæssig sparring i et uhøjtideligt og tværfagligt miljø, hvor vi har øje for at spille hinanden bedre. Mulighed for senere deltagelse i Danmarks Domstoles lederuddannelse. Stor frihed under ansvar og hjælpsomme kolleger med godt humør.

Afdelingslederen for skifteretten går på barsel ultimo maj, hvorfor du skal være indstillet på at være afdelingsleder for både fogedretten og skifteretten i en kortere periode.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er omfattet af lokalløn. Løn- og ansættelsesforhold efter gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og OAO samt organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere.

Du vil som udgangspunkt blive indplaceret i løngruppe 3, sats 3, hvor lønnen for tiden udgør ca. 30.000 kr. om måneden, ekskl. pension. For den rette ansøger, der har erfaring med opgaverne, vil der være mulighed for at forhandle et mindre kvalifikationstillæg.

Du kan få flere oplysninger om jobbet ved at kontakte rettens præsident Laila Nitschke på telefonnummer: 99 68 30 01 eller via mailadressen: lanit@domstol.dk.

Alle relevante ansøgere opfordres til at søge jobbet uanset køn, alder, religion, seksualitet eller etnisk oprindelse.

Der indhentes straffeattest, hvor det forudsættes, at du kan godkendes til jobbet på baggrund af din straffeattest.

Ansøgningsfristen er onsdag den 13. februar 2019. Der afholdes ansættelsessamtaler ultimo februar 2019. Du kan læse mere om retten og værdier på http://www.domstol.dk/viborg/omretteniviborg/organisation/Pages/default.aspx og http://www.domstol.dk/om/maalogvaerdier/Pages/default.aspx

Søg stillingen
Du sender din ansøgning via vores rekrutteringssystem. Du vil blive guidet igennem rekrutteringsproces-sen ved at trykke på knappen "Søg stilling". Det er også muligt at vedhæfte relevante bilag. Alle ansøgninger læses og behandles via rekrutteringssystemet, hvorfor en ansøgning sendt på en anden måde, ikke kan forventes at blive behandlet.

Praktisk information
Oprettet:
24-01-2019
Udløber:
13-02-2019
Kviknummer:
LJA-70030321
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration,
Økonomi,
Jura og retsvæsen,
Offentlig administration,
Ledelse
Beliggenhed
Lignende job
Arkitektskolen Aarhus
Østjylland
Arkitektskolen Aarhus
Østjylland
SCT MARKUS KIRKE V/E LUND SØRENSEN
Østjylland