Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Transition manager til Data og Analyse

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

Storkøbenhavn
Oprettet:
13-03-2019
Udløber:
28-03-2019

Vil du være med til at løfte en meget vigtig samfundsmæssig opgave med etablering af en effektiv transition fra udvikling til drift og videreudvikling af de data- og analyseløsninger, der p.t. udvikles til ejendomsvurdering? Og kan du lide at arbejde med planlægning og styring i spændingsfeltet mellem udvikling og drift? Så har vi et spændende job til dig!

Nyetableret kontor med mulighed for at sætte dit aftryk
Du bliver en del af kontoret Produktionssatte Dataløsninger. Kontoret blev etableret den 1. oktober 2018 som led i en reorganisering af Data og Analyseområdet og består p.t. af 15 medarbejdere og en kontorchef. Kontoret arbejder på at optimere driftsprocesser og etablere en effektiv transition fra udviklingsprogrammer og -projekter til drift, og du vil få mulighed for at sætte dit aftryk på udviklingen af, hvordan vi arbejder i kontoret, og hvordan vi indgår i tværgående leveranceteams på tværs af hele Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST).

Opgaverne i kontoret spænder fra administration af de centrale værktøjer og teknologier, der bruges til udvikling og drift af data- og analyseløsninger, til support, leverandørstyring, driftsopgaver, release management, rapportering, etablering af overvågning og administration af it-infrastruktur. Fokus er på at etablere en effektiv drifts- og forvaltningsorganisation, herunder et robust support- og leverandørsetup på tværs af serverinfrastruktur, applikationer, dataflows, robotter og analytiske løsninger, der driftes internt, hos driftsleverandører og i skyen. Vi driver en lang række driftsoptimerings- og -transformationstiltag, og bidrager til konsolidering og ensretning af processer og metoder på området.

Data og Analyse i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har ca. 225 medarbejdere og er en af Danmarks største data- og analyseafdelinger. Vi arbejder lige nu på at konsolidere vores processer, værktøjer og tekniske platforme, og særligt på driftsområdet er der et stort potentiale for forbedring. Kontoret Produktionssatte Dataløsninger har derfor en høj grad af bevågenhed fra ledelsen i Data og Analyse, da etablering af effektive, stabile og sikre driftsprocesser samt en transition fra de mange udviklingsprojekter og større udviklingsprogrammer er afgørende for realiseringen af en effektiv, datadrevet skatteforvaltning.

Transition fra udviklingsprogram til drift og videreudvikling
Du vil komme til at referere til kontorchefen for Produktionssatte Dataløsninger, og din første større opgave vil være at indgå i Implementeringscenter for Ejendomsvurderinger (ICE) og sikre, at de data- og analyseløsninger, der udvikles i regi af programmet, kan driftes og videreudvikles i Data og Analyse efter idriftsættelse. Det bliver en stor opgave at planlægge og gennemføre transitionen af data- og analyseløsningerne på ejendomsvurderingsområdet, da opgaven er i en skala, vi endnu ikke har prøvet. Vi har derfor brug for en transition manager, der har solid erfaring, og som både kan bidrage til at etablere processerne og selv følge dem. Dine primære opgaver vil være at:

  • udarbejde planer og scenarier for transition fra udviklingsprogram til drift og videreudvikling
  • afklare ansvarsfordeling for drift og videreudvikling af de udviklede løsninger på tværs af fagdirektørområder i UFST og eksterne leverandører.
  • estimere ressourceforbrug og kompetencebehov til drift og videreudvikling
  • etablere robuste supportkæder
  • sikre, at de udviklede data- og analyseløsninger overholder de etablerede standarder, at de er veldokumenterede, og at der er udarbejdet solide driftsinstrukser
  • bidrage til udvikling af et transition management framework i UFST.

Tværfagligt samarbejde og udsyn
Vi søger en person, der har lyst til at arbejde i et travlt miljø, hvor der er store muligheder for at blive udfordret i arbejdet med at løfte en meget vigtig samfundsopgave med etablering af en effektiv transition fra udvikling til drift. Du skal trives med at arbejde i en organisation, der er i løbende forandring og er en del af et politisk miljø med alt, hvad det indebærer. Du er relationsskabende i din tilgang og formår at sikre tværgående samarbejde i organisationen.

Du har en relevant uddannelse, god teknisk forståelse og solid erfaring fra større virksomheder eller organisationer med processer, der spænder fra it-udvikling over idriftsættelse til drift. Du er handlekraftig og ønsker at tage et samfundsmæssigt ansvar. Har du kendskab til metoder og rammeværker som ITIL, Lean, Kanban, DevOps, Scrum og gerne SAFe, vil det være en fordel.

Grundig introduktion og onboarding
Du kan se frem til at arbejde i et dynamisk miljø. Vi har et godt sammenhold med plads til humor og en uformel omgangstone, samtidig med at vi tager ansvar og har ambitioner om hele tiden at forbedre os. Du vil indgå i et grundigt introduktions- og oplæringsforløb for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med opgaverne.

Ansøgning og kontakt
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg jobbet” senest den 28. marts 2019. Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Mikael Kristiansen på telefon 40 88 88 23. Der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Tiltrædelse snarest. Vi forventer at holde samtaler i uge 14 og 15.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil Østbanegade skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk
Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Praktisk information
Oprettet:
13-03-2019
Udløber:
28-03-2019
Kviknummer:
LJA-71531678
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
IT
Beliggenhed