Menu

Projektledere til forretningsprojekter

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43

Storkøbenhavn
Oprettet:
11-06-2019
Udløber:
26-06-2019

Kan du skabe overblik, motivation og fremdrift i strategiske projekter?

Vi søger to nye kolleger til Forretningsudvikling i divisionen Infrastruktur, til at projektlede forretningsprojekter der udvikler organisation, processer og kompetencer, så vi holder os i form til fremtidens udfordringer. I Infrastruktur har vi ansvaret for drift og vedligehold af jernbanen i hele Danmark. Vi skal sikre, at jernbanen altid har en stand, så der kan køre tog rettidigt og sikkert.

Infrastruktur er organiseret i en række tekniske fag, der arbejder med spor, strøm, broer, bygninger, forst, miljø og forvaltning af infrastruktur og arealer. Vi har mange fagspecialister, men ser et behov for at styrke samspillet på tværs i form af processer, planlægning og udnyttelse af digitaliseret information om vores aktiver, som vi skal forvalte så infrastrukturen producerer mest mulig værdi. I fremtiden vil større dele af vedligeholdet være outsourcet i takt med at både Infrastruktur og markedet er klar til det.

Arbejdsstedet er Vasbygade i København, men vil senere blive flyttet til Ringsted.

Behovsanalyse og projektledelse

Som projektleder skal du analysere Infrastrukturs behov for udvikling – i lyset af Banedanmarks strategi – og ikke mindst omsætte det til konkrete projekter, som du kommer til at stå i spidsen for. Du skaber overblik, motivation og fremdrift og behersker projektlederfagets gængse metoder og værktøjer. Banedanmarks implementering af projekt- og projektstyringsmodel er inspireret af Prince2.

Akademiker med forståelse digitale muligheder og asset management

Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse og praktisk erfaring inden for forretningsudvikling og projektledelse. Viden om jernbanevirksomhed er en fordel, men ikke et krav. Vi har en strategi om outsourcing af størstedelen af vedligeholdet og styrkelse af digital asset management er et pejlemærke for os. Det er derfor en fordel, hvis du har erfaring med digitaliseringsprojekter og asset management og har lyst til at arbejde med udvikling inden for disse områder.

Du har forretnings-, proces- designforståelse og evner at sætte teknisk betonede problemstillinger ind i en forretningsmæssige sammenhæng. Du forstår udnyttelsen af digitale muligheder og faktaunderstøttelse af beslutninger. Du får menneskene med i de forandringer du implementerer, og du er en rutineret projektleder.

Som person er du udadvendt og kan kommunikere i tale og skrift både med ledelsen og en bred vifte af faglige profiler. Du arbejder stringent og lever op til de ufravigelige krav om god forvaltningsskik, som gør sig gældende for en myndighed som Banedanmark. I stillingen som projektleder skal du opsøge informationer både internt i Infrastruktur og i resten af organisationen, så din personlige gennemslagskraft er afgørende for at kunne varetage stillingen. Derudover er du vedholdende og kan agere professionelt og serviceminded i en travl hverdag, der er kendetegnet af hyppige deadlines og flere samtidige projekter.

Løn

Du ansættes i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, så kontakt sektionschef for Forretningsudvikling Flemming Højskov Andersen. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt. Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende. For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.

Gem i min profil
Kontakt

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43

 
Amerika Plads 15
Telefon:
Praktisk information
Oprettet:
11-06-2019
Udløber:
26-06-2019
Kviknummer:
LJA-74031859
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration,
Økonomi,
Offentlig administration,
Ledelse
Beliggenhed