Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomiassistent med mod på udviklingsopgaver

Sikkerhedsstyrelsen

Syd- og Sønderjylland
Oprettet:
11-03-2019
Udløber:
28-03-2019

Sikkerhedsstyrelsen har et stærkt digitalt fokus. Vores mål er at være en serviceorienteret og moderne virksomhed, som gør det trygt at være forbruger og nemmere at være virksomhed i Danmark. Her hjælper nye it-løsninger os – som når vi kan give en afgørelse på stedet under tilsyn med fx elinstallationer.

Nu søger vi en erfaren økonomiassistent, som sikrer, at bogholderiet kører på velsmurte skinner, og som samtidig bidrager til opgaver, der netop digitaliserer vores arbejdsgange og betalingsløsninger og forbedrer vores processer. Du skal kunne ramme præcist på tastaturet, når der skal laves debitorstyring, fakturahåndtering, rejseafregning og afstemning. Og samtidig kunne løfte blikket, når du deltager i udviklingsopgaver.

Hvad forventer vi af dig?
Du bliver en del af afdelingen Økonomi & Intern Service, der består af en teamleder og seks medarbejdere. Vi har ansvar for den overordnede økonomistyring i styrelsen. Du og din allernærmeste kollega er det team, vi kalder bogholderi, som er en tæt integreret del af økonomienheden.

De mest rutineprægede bogholderiopgaver i forbindelse med afstemning og bogføring kommer ikke til at give bunker på dit bord. De ligger nemlig trygt hos statens centraliserede bogholderi i Statens Administration.

Du er den rette M/K til jobbet, hvis du kan sætte hak ved disse kompetencer:

  1. Du er effektiviteten selv. Du elsker selvsagt at nørde med tallene, og du gør det med et vågent øje for selv de sidste decimaler – også selv om deadline er lige om hjørnet. Samtidig sidder du i en stilling, hvor de klassiske bogholderiopgaver har selskab af analyseopgaver. Det kræver, at du kan veksle mellem drift og udvikling, uden at det går ud over din effektivitet.
  2. Du får topkarakter for dine samarbejdsevner. Vi er et yngre team, der dagligt lærer af hinanden. Derfor glæder vi os også til at lære af dig – og måske endda give noget igen? Du føler dig hjemme i en kultur præget af feedback og samarbejde, og du bruger også din evne til at skabe gode relationer i resten af organisationen og i samarbejdet med Statens Administration.
  3. Du spotter nye (digitale) muligheder. Der er mange krav til Sikkerhedsstyrelsen som myndighed, og det afføder høje forventninger til os. Vi er i konstant udvikling, og der blæser digitale vinde her på vestkysten. Dét motiveres du af. Du ser forbedringspotentiale og tager ansvar for at gennemføre de ideer, der letter vores forretningsgange og smidiggør vores processer.
Derudover forestiller vi os, at du:
  • har en kontoruddannelse med speciale inden for økonomi eller fx er administrationsbachelor
  • har flere års erfaring med bogholderi eller bogholderirelaterede opgaver og også gerne erfaring med opgaver i relation til budgettering, budgetopfølgning og generel økonomistyring
  • er superbruger af Excel og Outlook. Måske har du endda kendskab til Navision og statslig rejseafregning og fakturahåndtering (RejsUd og IndFak)?
Hvad kommer du til at lave?
Du kommer til at favne både klassiske bogholderiopgaver og analyseprægede opgaver og du skal være med til at spotte smartere måder at gøre tingene på. Opgaverne udføres med fokus på, hvordan du kan bygge bro mellem bogholderiet, den ”tungere” økonomistyring og resten af organisationen.

Dine vigtigste opgaver bliver:
  • Bogholderi. Masser af velkendte opgaver venter utålmodigt på din ansættelse. Det er fx håndtering af indkøbsfakturaer, fakturering, debitor/kreditorhåndtering, rejseafregninger, gebyrindbetalinger, klassisk afstemning og afstemning af elektroniske betalingsløsninger.
  • Ad hoc-opgaver. Du kan være sikker på, at ad hoc-opgaver relateret til budgettering og økonomistyring ofte stikker hovedet frem.
  • Udviklingsopgaver. Hele organisationen er i et udviklingsmodus, og opgaver relateret til dette drøner afsted med 100 km. i timen. Du hopper om bord, når det handler om at forbedre forretningsgange og implementere nye systemer relateret til bogholderiet.
Sådan ansøger du
Send din ansøgning med CV og eksamenspapirer via vores elektroniske ansøgningsmodul på www.sik.dk senest torsdag den 28. marts 2019. Samtaler forventes afholdt i uge 14 og 15.

Du vil blive ansat i henhold til HK's overenskomst med tiltrædelse 1. juni 2019.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Niels Ole Esbensen på telefon 33 73 21 50. Hvis du har spørgsmål til løn- eller ansættelsesforhold, kan du kontakte HR-partner Rikke Dragsbæk Jacobsen på telefon 91 33 70 12.

Praktisk information
Oprettet:
11-03-2019
Udløber:
28-03-2019
Kviknummer:
LJA-71466313
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Økonomi,
Kontor og administration
Beliggenhed
Lignende job
Skatteforvaltningen, Roskilde, Ny Østergade
Midtsjælland
Skatteforvaltningen, Roskilde, Ny Østergade
Midtsjælland
Skatteforvaltningen, Roskilde, Ny Østergade
Midtsjælland
Slots- og Kulturstyrelsen
Storkøbenhavn
Andre jobs fra samme virksomhed