Menu

Seniorprojektleder til Data og Analyse

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

Storkøbenhavn
Oprettet:
12-06-2019
Udløber:
25-06-2019

Vil du være med til at skabe fremtidens data- og analysedrevne skatteforvaltning? Er du en fagligt stærk funderet projektleder, og motiveres du af at sikre succesfuld gennemførsel af komplekse projekter? Så er du den seniorprojektleder, vi er på udkig efter i Udviklings- og Forenklingsstyrelsens fagdirektørområde Data og Analyse.



Vi leverer data- og analyseløsninger til hele Skatteforvaltningen og arbejder på et af Danmarks mest omfattende data- og analyseområder, som dækker data om borgere, virksomheder, ejendomme, motorkøretøjer, finansielle transaktioner og varebevægelser.



Du kommer til at stå i spidsen for en samling af projekter, hvis succesfulde gennemførelse er en afgørende forudsætning for at sikre fremtidens skatteforvaltning.



Projektledelse af fremtidens data og analysebaserede løsninger

Fagområdet Data og Analyse spiller sammen med resten af Udviklings- og Forenklingsstyrelsen en central rolle i udviklingen af fremtidens data- og analysedrevne skatteforvaltning. Data og Analyse leverer en række forskellige løsninger til fagstyrelserne, herunder bl.a. procesautomatisering, machine learning modeller samt mere klassiske BI-løsninger, og vi er samtidig ved at opbygge en big data platform med langt flere ydelser centreret om data, så der er gode muligheder for at drive spændende projekter, hvor alle dine kompetencer bliver bragt i spil.



Som vores kommende seniorprojektleder planlægger og gennemfører du projekter i tæt samarbejde med vores samarbejdspartnere i de modtagende styrelser og eksterne konsulenter.



Du kan se frem til at få ansvaret for at:

  • lede projektteams og gennemføre projekter inden for aftalte tid, kvalitet og budget
  • sikre løbende planlægning og opfølgning
  • sikre organisatorisk implementering
  • sikre brugerinvolvering og samarbejde med de primære interessenter
  • rapportere til styregrupper og beslutningstagere
  • håndtere interessenter, styregrupper, styre risici og håndtere ændringer
  • medvirke til at sikre den agile transformation i samarbejde med dine kollegaer.




Erfaren projektleder med gennemslagskraft

Du har en relevant uddannelse, som fx cand.merc.dat, cand. it eller tilsvarende uddannelse suppleret med en projektlederuddannelse og evt. certificering som eksempelvis IPMA, PRINCE2 eller tilsvarende. Du har erfaring med agile metoder og har anvendt disse i praksis. Det er en fordel, hvis du har solid erfaring med it-udvikling generelt og har en interesse for forandringsledelse og processtyring. Endvidere anses det for en fordel, hvis du har erfaringer fra arbejde med data og / eller projektledelse i en offentlig kontekst.



Desuden ser vi gerne, at du:

  • har flere års hands-on erfaring med agil udvikling, herunder Scrum, Kanban, SAFe mv.
  • har sans for relationer og evner at bygge bro mellem Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og vores samarbejdspartnere via en pragmatisk tilgang
  • er en god kommunikator, sikrer rettidig involvering af interessenter og inddrager styregruppen
  • er selvstændig, målrettet og kan motivere og lede andre gennem dit engagement og personlige gennemslagskraft
  • er analytisk og kan gennemskue komplekse problemstillinger og er god til at sikre struktur og skabe overblik i processen
  • kan arbejde struktureret og strategisk med styring og ledelse af projekterne i en omskiftelig organisation med mange forskelligartede interessenter og en politisk dagsorden
  • er robust og kan holde hovedet koldt i pressede situationer, hvor fokus er leverancer til tiden.




Om Data og Analyse

Stillingen er placeret i fagdirektørområdet Data og Analyse, som består af en række kontorer med i alt ca. 230 medarbejdere. Du kommer til at høre hjemme i kontoret Data Governance, Teknologi og Arkitektur, hvor du bliver en del af et team af projektledere, arkitekter samt data governance eksperter. Du vil referere til lederen for Data Governance, Teknologi og Arkitektur og derudover arbejde tæt sammen med relevante projektejere på tværs af kontorerne i Data og Analyse og i resten af skatteforvaltningen.



Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning sammen med CV og eksamensbevis via linket nedenfor ”Søg stillingen” senest den 25. juni 2019. Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved henvendelse til Nadeem Gulzar på tlf. 25 10 17 82 eller mail: Nadeem.Gulzar@UFST.dk. Det forventes, at der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.



Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.



Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din fysiske arbejdsplads bliver indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil arbejdsstedet skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.



Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’



Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.



Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.



Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk



Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.




Gem i min profil
Kontakt

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

 
Osvald Helmuths Vej 4
Telefon:
Praktisk information
Oprettet:
12-06-2019
Udløber:
25-06-2019
Kviknummer:
LJA-74049117
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration,
Økonomi,
Offentlig administration,
Ledelse
Beliggenhed