Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Dygtig kommunikations- og pressekonsulent til Styrelsen for Patientsikkerhed

Styrelsen for Patientsikkerhed, Islands Brygge

Storkøbenhavn
Oprettet:
16-05-2019
Udløber:
02-06-2019

Kan du skrive som en drøm, tænke strategisk og holde snor i store og små projekter, så de kommer sikkert i mål? Og vil du være med til at skabe et godt og trygt sundhedsvæsen for både patienter og personale? Så er du måske vores nye kollega i Styrelsen for Patientsikkerhed.

Om Kommunikation & Presse
Du bliver en del af styrelsens kommunikations- og pressesektion i Ledelsessekretariatet på Islands Brygge. Vi er syv medarbejdere, der arbejder praktisk og strategisk med ekstern og intern kommunikation i form af presse, web og sociale medier.

Dine arbejdsopgaver

  • Projektledelse af interne og eksterne og kommunikationsprojekter
  • Håndtere pressehenvendelser og stå for koordinering og budskabsudvikling med talspersoner
  • Se de gode historier og få dem ud over kanten – i landsdækkende medier og fagblade såvel som på hjemmeside, intranet og sociale kanaler
  • Samarbejde med resten af teamet om at få store og små praktiske opgaver fra hånden i en travl hverdag
Dine kvalifikationer
  • Uddannelse på kandidatniveau inden for et samfundsfagligt, humanistisk eller journalistisk område
  • Flere års erfaring med strategisk kommunikation, pressehåndtering og projektledelse f.eks. fra et bureau eller en offentlig eller privat organisation
  • Erfaring fra sundhedsområdet er en fordel
Du…
  • Er servicemindet og kan eksekvere hurtigt og præcist i samarbejde med både dine kolleger i Kommunikation & Presse samt med resten af organisationen.
  • Er struktureret, har et godt overblik og formår at sikre fremdriften i dine opgaver i en travl hverdag med mange bolde i luften.
  • Har næse for strategi og en god forståelse af komplekse politiske og samfundsmæssige problemstillinger.
  • Kan udforme skarpe budskaber med øje for, hvad der rører sig blandt organisationens mange interessenter.
  • Har fremragende sproglige kvalifikationer i skrift og tale og kan formidle et komplekst fagligt budskab kort, præcist og enkelt.
Derudover er du socialt anlagt, kan lide at arbejde som en del af et team, evner at holde mange bolde i luften og lægger en ekstra arbejdsindsats, når det gælder. Du vil passe godt ind, hvis du forstår vigtigheden af ikke at spoile Game of Thrones og synes, det er sjovt at dyste i at udtale ’postekspositionsprofylakse’ efter den første time i fredagsbaren.

Vi tilbyder
Et meningsfuldt arbejde i en spændende organisation med høj faglighed, mange interessenter og stor offentlig bevågenhed. Du vil få søde og engagerede kolleger og mulighed for at arbejde med komplekse sager, der har stor betydning for mange menneskers liv og hverdag.

Løn og ansættelsesvilkår
Du vil blive ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation eller efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Dansk Journalistforbund.

Kontakt os gerne
Du kan få mere at vide om jobbet ved at kontakte kommunikations- og pressechef Helene Hinz på tlf. 24 83 81 34.

Vil du være vores nye kollega?
Klik på ”søg stillingen” og send os din ansøgning vedhæftet CV og relevante eksamensbeviser. Vi forventer at afholde samtaler i uge 23 og 2. samtaler i uge 25.

Praktisk information
Oprettet:
16-05-2019
Udløber:
02-06-2019
Kviknummer:
LJA-73434599
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Media
Beliggenhed