Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Specialister til vejledning af borgere og sagsbehandling på værdipapirområdet

Skatteforvaltningen, Næstved, Toldbuen 2

Sydsjælland inkl. Møn
Oprettet:
02-01-2019
Udløber:
13-01-2019

Motiveres du af en varieret hverdag med masser af kundekontakt? Har du erfaring med både materiel og formel sagsbehandling? Så er her en spændende stilling for den person, som kan og vil bidrage til enhedens succes og fortsatte udvikling. Måske er det dig?

I Person 7 løser vi administrative opgaver og sagsbehandler genoptagelsesanmodninger vedrørende værdipapirområdet fra borgere. Vi varetager således et bredt spænd af opgaver, fra egentlig sagsbehandling til service- og vejledningsopgaver. En anden hovedopgave for enheden er, at sikre korrekte data i Værdipapirsystemet (VPS). Systemet understøtter den digitale selvangivelsesproces i forhold til værdipapirbeskatning. Samtidig giver systemet både borgere og sagsbehandlere et overblik over værdipapirbeholdningerne og de til tider komplicerede beregninger.

Værdipapirsystemet er et vigtigt arbejdsredskab og kursus i systemet vil være en del af din oplæring.

Sagsbehandling, vejledning og kvalitetssikring
Med reference til funktionslederen får du en alsidig hverdag bestående af følgende arbejdsopgaver:

  • Vejledning - telefonisk og skriftligt - af borgere og kolleger i Skatteforvaltningen
  • Kontrol af TastSelv indberetninger
  • Sagsbehandle og træffe afgørelser på borgerhenvendelser

Du bidrager med høj faglighed og stort engagement – og går direkte til opgaven
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund som fx Skatterevisor, HD-R, cand.merc.jur. eller tilsvarende, gerne kombineret med erfaring fra arbejde inden for værdipapirområdet eller skatteadministration. Du kan også have opnået tilsvarende relevant faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. Det er en fordel, at du har en solid og bred faglighed, så du umiddelbart vil kunne indgå i opgaveløsningen. Derudover er det en forudsætning, at du har erfaring med såvel materiel som formel sagsbehandling for at varetage arbejdsopgaverne.

Det vægtes højt, at du kan arbejde selvstændigt, er engageret og samtidig har blik for samarbejde og teamwork. Du forstår at sætte kunden i centrum. Som person er du kendetegnet ved at være omgængelig og serviceminded, og du bidrager naturligt til den positive udvikling af enheden, ligesom du arbejder målrettet med din egen personlige og faglige udvikling.

Om os
I afdelingen Borgere løser vi sagsbehandlings- og kontrolopgaver vedrørende personbeskatning for indenlandsk skattepligtige.

Afdelingen Borgere bidrager til at sikre en korrekt og nem opkrævning af de ca. 550 mia. kr., der årligt opkræves i personskatter til brug for finansieringen af den offentlige sektor. Afdelingen er ansvarlig for korrekt beskatning af knap 4,2 mio. personer og 180.000 virksomheder uden CVR-nummer. Afdelingens hovedopgaver er: Sagsbehandling i forbindelse med forskuds- og årsopgørelser, genoptagelser af årsopgørelser, dødsbobeskatning, gaveafgiftssager og kontrol af disse opgaver samt af sort økonomi.

Din nye enhed
Du bliver en del af Person 7, som er kendetegnet ved et fagligt miljø, hvor kvalitet, videndeling og effektivitet er højt prioriteret. Vi ønsker at være en enhed, hvor vi har samarbejdet i højsædet, er ambitiøse, har høj kvalitet i opgaveløsningen, har et uhøjtideligt og positivt arbejdsmiljø - og ikke mindst er gode kolleger for hinanden. Ledelsesformen er kendetegnet ved at være åben, tillidsbaseret og delegerende. Vi er 25 kolleger og får fra 2. kvartal 2019 adresse i Næstved.

Ansøgning og kontakt
Send via linket til højre din ansøgning, cv, dokumentation for uddannelse samt yderligere relevant materiale senest 13. januar 2019. Vi forventer at afholde samtaler i uge 3 og 4. Tiltrædelse efter aftale.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Lene Møller Nielsen på telefon 72 38 92 06.

Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted bliver indtil videre Toldbuen 2, 4700 Næstved.

Der vil blive indhentet straffeattest forud for ansættelse.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Praktisk information
Oprettet:
02-01-2019
Udløber:
13-01-2019
Kviknummer:
LJA-69229875
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration,
Økonomi,
Jura og retsvæsen,
Offentlig administration
Beliggenhed