Menu

Ambitiøs projektkoordinator til Udviklings- og Forenklingsstyrelse (UFST)

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

Storkøbenhavn
Oprettet:
11-01-2019
Udløber:
24-01-2019

Har du lyst til at være en del af et af de største it-transformationsprojekter i staten og opleve den politiske verden på tæt hold? UFST består af flere it-implementeringscentre, og som vores nye projektkoordinator vil du blive en del af Implementeringscenter for TOLD (ICT).

Projektkoordinator til analytisk og praktiske opgaver
På toldområdet betyder EU's nye toldforordning væsentlige ændringer af det nuværende toldkodeks. Det medfører udskiftning af hovedparten af den samlede it-portefølje på toldområdet – og afledt heraf, et behov for at etablere nye forretningsprocesser. Det indebærer også en ny tilgang til dataanvendelse i processer og it-systemer.

Som Projektkoordinator er du tilknyttet et agilt styringsteam, der har til opgave at understøtte fire agile produktteams. Vi arbejder ud fra rammeværktøjet SAFe (Scaled Agile Framework). I det daglige anvender vi JIRA og Confluence – værktøjer du vil blive lært op i.

Du vil primært arbejde i et af vores agile tog, men også hjælpe med på den tværgående koordinering fx med at assistere med at arkivere/journalisere projektets leverancer i F2 og på Confluence, når det er godkendt i ledelsesgruppen mv. Der er både workflow i JIRA, og en mødestruktur på Confluence at læne sig op ad, men der er meget forberedelse, opfølgning og skubben på for at der sker noget.

Dine opgaver er både af analytisk og praktisk karakter. I forbindelse med produktionsworkshops bliver du involveret i både tilrettelæggelsen og den praktiske afvikling. Du klargør lokaler, materialer, indkøb, forplejning, opretter opgaver i JIRA m.m. En anden type af opgaver er bl.a. at skrive oplæg til styregruppen og at videreudvikle og vedligeholde de fire produktteams websider i Confluence.

Ambitiøs og serviceorienteret
Vi forestiller os, at du har en erhvervsuddannelse inden for kontor eller lignende Det er vigtigt, at du trives med at arbejde i teams, som er baseret på transparens og tillid. Vi forventer, at du er ambitiøs og har gode samarbejdsevner, samtidig med, at du er serviceorienteret, og klar til at gribe de bolde, der bliver kastet op på en travl og foranderlig arbejdsdag. Det er afgørende at du er mødestabil, omstillingsparat, kvalitetsbevidst og planlægger ferie udenfor spidsbelastningsperioder.

ICT – Din nye enhed
ICT ansatte den første medarbejder i 2016. I 2018 blev vi en del af Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) under Skatteministeriet. Vi bor i moderne kontorfaciliteter på Frederiksberg lige ved Flintholm station. ICT består i dag af 85 medarbejdere. Din ansættelse vil blive i Metode og ART 2, hvor din leder vil være Jeannette Ørbeck. Vi har forskellige uddannelsesmæssige og erhvervsmæssige baggrunde, hvilket skaber et dynamisk og kreativt arbejdsmiljø. Som Projektkoordinator hos ICT kan du glæde dig til Social Crew, der arrangerer løbeklub, torsdagstons og fredagsbar.

Ansættelsesvilkår og tiltrædelse
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest torsdag den 24. januar 2019. Samtaler afholdes løbende. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte chefkonsulent Anni Rander på telefon 72 37 24 88 eller på aran@UFST.DK.

Tiltrædelse hurtigst muligt. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes organisation – Det Statslige Område og Cirkulære om organisationsaftalen for Kontorfunktionærer, laboranter, IT-medarbejdere (HK) i Staten.
Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner og dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths vej 4, 2000 Frederiksberg.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Gem i min profil
Kontakt

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

 
Osvald Helmuths Vej 4
Telefon: 72372488
Praktisk information
Oprettet:
11-01-2019
Udløber:
24-01-2019
Kviknummer:
LJA-69555217
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration,
Økonomi,
Offentlig administration
Beliggenhed
Lignende job
Udlændinge- og Integrationsministeriet
Storkøbenhavn
Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 19
Fyn
Styrelsen for Forskning og Uddannelse
Storkøbenhavn
Skatteforvaltningen, Næstved, Toldbuen 2
Sydsjælland inkl. Møn