Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

It-koordinator

Statens Museum for Kunst

Oprettet:
02-05-2019
Udløber:
19-05-2019

It-koordinator til Statens Museum for Kunst
Vil du spille en central rolle i koordineringen og udviklingen af Statens Museum for Kunst’s It og medvirke til at sikre informationssikkerhed? Trives du i et udadvendt miljø med mange forskellige fagligheder, så er du måske vores nye it-koordinator. Statens Museum for Kunst er Danmarks nationalgalleri for billedkunst, og vi søger en it-koordinator.

Arbejdsopgaver
Som it-koordinator på Statens Museum for Kunst (SMK) bliver du bindeled til Statens IT, som er museets it-driftsleverandør. Du bliver også ansvarlig for informationssikkerhed, og dermed fx for at udarbejde og vedligeholde museets politikker, procedurer og retningslinjer for informationssikkerhed.

Dine arbejdsopgaver består af:

• Løbende opfølgning og koordinering med Statens It vedrørende server- og øvrig it-drift
• Koordinering af nye it-projekter
• Godkendelse af bestillinger af nyt it-udstyr og software
• Udarbejdelse af risikovurdering og planer for håndtering af risici
• Tilrettelæggelse og varetagelse af awareness-tiltag overfor museets medarbejdere
• Varetagelse af rollen som museets DPO i samarbejde med museets HR-fuldmægtig
• Tilrettelæggelse af og opfølgning på møder i museets Informationssikkerhedsudvalg
• Øvrige opgaver vedr. it-drift og informationssikkerhed

Kvalifikationer
Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse, og at du:

• Har kendskab til it-drift
• Har solid erfaring med informationssikkerhed og/eller persondata
• Har erfaring med budgetlægning og økonomistyring
• Har flair for at sætte dig ind i forretningsmæssige behov og koble dem med effektive it-løsninger
• Kan arbejde selvstændigt og er vant til at være tovholder på opgaver
• Er god til at kommunikere både mundtligt og på skrift
• Har gode analytiske og strategiske evner og kan omsætte behov og ønsker til operationelle handlinger
• Kan samarbejde med mange forskellige faggrupper både på og uden for museet.

Vi forestiller os, at du har nogle års erfaring fra en lignende stilling, men du kan også være nyuddannet.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid (37 timer). Ansættelse og aflønning sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation.

Stillingen er placeret i Administrationsafdelingen med reference til vicedirektør/administrationschef. Arbejdsstedet er Sølvgade 48-50, 1307 København K.

Det er en betingelse for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes, og at du kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen under ansættelsen.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte vicedirektør/administrationschef Anne Bak-Hansen på tlf. 2552 7110.

Ansøgning
Ansøgning sendes via det elektroniske ansøgningsmodul på https://www.smk.dk/article/jobs/ senest den 19. maj 2019. Du bliver guidet gennem rekrutteringsprocessen, når du klikker på ”Søg stillingen”.

Du bedes vedlægge ansøgning, CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 21 og/eller 22.


Stillingen er ledig til besættelse pr. 1. juli.

SMK ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Praktisk information
Oprettet:
02-05-2019
Udløber:
19-05-2019
Kviknummer:
LJA-73014248
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
IT
Beliggenhed