Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Generalist til koordinering og implementering af revisionsarbejdet

Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade

Storkøbenhavn
Oprettet:
08-04-2019
Udløber:
25-04-2019

Har du en god økonomisk forståelse, og er du stærk i processer? Vil du være med til at koordinere revisioner og sikre fremdrift i Skattestyrelsen revisionshandleplaner? Så er du måske den fagligt stærke generalist, vi søger til kontoret for Revisionsopfølgning og Regnskab §9 i Skattestyrelsen.

Kvalitetssikring, koordinering og opfølgning i en kompleks organisation
Kontoret består af ca. 10 medarbejdere som arbejder med revision og regnskab. Vi sikrer kvalitet, rettidighed og fremdrift i revisionsarbejdet og har det overordnede ansvar for koordineringen af og opfølgningen på revisionsarbejdet på tværs af Skattestyrelsen. Vi koordinerer de igangværende revisioner og er bindeled til Rigsrevisionen og departementet. Vi kvalitetssikrer styrelsens input til revisionsprocessen og sikrer, at alle risici påpeget af revisionen håndteres optimalt. Efter afslutningen af en revision understøtter vi derfor aktivt udarbejdelse af handleplaner, som adresserer revisions identificerede kritikpunkter - ligesom vi løbende følger op på implementeringen af disse. Kontoret sikrer således, at Skattestyrelsens direktion til stadighed har et aktuelt overblik hele revisionsprocessen - både over de igangværende revisioner og håndtering af de identificerede kritikpunkter. Kontoret sikrer også korrekt regnskabsaflæggelse af styrelsen ca. 2,3 mia. kr. store driftsbudget.

Opgaveløsningen giver en bred kontaktflade til mange organisatoriske enheder og fagligheder. Det gælder både internt i Skattestyrelsen, på tværs af Skatteforvaltningens syv styrelser og departementet, da vi er styrelsens centrale indgang på revisionsområdet. Ligeledes har kontoret en tæt løbende dialog med Rigsrevisionen.

Optimal opgaveløsning i krydsfelt mellem politik, økonomi og jura
Der opkræves årligt over 700 mia. kr. i skatter og afgifter, og revisionsprocessen følger op på, at det foregår effektivt og indenfor gældende regler og rammer. Som en del af kontoret skal du være med til at sikre en koordinering af revisionsarbejdet i Skattestyrelsen, herunder kvalitetssikring af materiale ifm. leverancer til bl.a. Rigsrevisionen. Du vil også skulle bidrage til at følge op på og sikre fremdrift i revisionshandleplaner i de enkelte fagområder, herunder sikre en kobling til Skattestyrelsens opdaterede risikobillede.

Derudover vil dine opgaver bestå i:

  • At bistå med at sikre overblik over og opfølgning på igangværende revisioner, herunder sikre leverancer i rette tid og kvalitet.
  • Dialog med Rigsrevision, departementet og øvrige fagområder i Skattestyrelsen for at sikre en høj kvalitet i betjening af revisionen og en hensigtsmæssig proces i forbindelse med hver enkelt revision.
  • Konsolidering, kvalitetssikring og sammenskrivning af høringssvar i samarbejde med Skattestyrelsens øvrige fagområder, ofte indenfor korte tidsfrister
  • Dialog med fagområder i Skattestyrelsen om implementering af handleplaner.
  • At bistå med at udarbejde ledelsesinformation til både ledelse i fagområder og Skattestyrelsen samlede direktion.

Du får mulighed for at bidrage til løsningen af en væsentlig samfundsopgave på et område hvor der er stort ledelsesmæssigt fokus. I din opgaveløsning vil du have tæt kontakt med flere af Skattestyrelsens fagområder og få et bredt indblik i styrelsens opgaveløsning. Der er mulighed for at vokse med opgaven i et kontor med en høj grad af både individuelle og selvstændige opgaver, hvor vi har en uformel omgangstone og godt humør.

Stærk faglighed og solide samarbejdsevner
Vi leder efter en generalist med økonomisk forståelse eller i hvert fald en, der har mod på at sætte sig ind i økonomiske problemstillinger. Vi forestiller os, at du på papiret er cand.scient.pol., cand.scient.adm., cand.oecon. eller lignende. Du er ikke bange for vores beslutningsprocesser eller tekniske termer, for du er klar til at sætte dig ind i stoffet.

Du kan have erfaring med tværfaglige og/eller koordinerende opgaver, gerne fra en politisk styret organisation. Du kan også være nyuddannet med de rigtige forudsætninger, idet vi uanset erfaring forventer, at du kan nikke genkendende til, at du er positiv over for faglige udfordringer og ønsker at skabe løsninger, der virker.

Derudover forestiller vi os, at du er en god formidler, der evner at kommunikere præcist og korrekt. I en travl hverdag er du personen, der mestrer at bevare overblikket og roen, og derfor bliver du heller ikke skræmt af komplekse problemstillinger eller af at arbejde under tidspres. Pludselige ændringer i opgaver og prioriteringer gør blot din arbejdsdag sjovere.

Du går konstruktivt og tillidsfuldt til alle relationer og holder af at skabe netværk. Hos os vil du hurtigt få en stor kontaktflade i Skattestyrelsen og hos vores samarbejdspartnere i og udenfor ministerområdet, så du trives også med at balancere mange interessenter.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse i form af bachelor- og kandidatbevis via linket ”søg jobbet” senest den 25. april 2019. Samtaler forventes afholdt løbende.

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte kontorchef Marc Plesner på telefon 72 37 08 44 eller mail marc.plesner@sktst.dk.

Vi forventer at inddrage en opgavecase i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din fysiske arbejdsplads bliver indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. Arbejdsstedet forventes i løbet af 2019 at flytte til Ørestads Blvd. 114-118, 2300 København S.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Praktisk information
Oprettet:
08-04-2019
Udløber:
25-04-2019
Kviknummer:
LJA-72351842
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration,
Økonomi,
Jura og retsvæsen,
Offentlig administration
Beliggenhed