Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Forretningsanalytiker / Projektleder til Ejendomsproceskontoret i Skatteforvaltningen - Ribe

Skatteforvaltningen, Ribe

Syd- og Sønderjylland
Oprettet:
05-04-2019
Udløber:
30-04-2019

Vil du med på holdet, der omsætter bogligforliget til praktiske processer, der er mest muligt digitaliseret? Er du en skarp analytiker, der trives i en udadvendt stilling med store kontaktflader? Er du klar til at tage rollen som projektleder på implementering af forliget med indflydelse på 2,7 mio. boligejere?

Boligforliget
Boligbeskatningsområdet vil i de kommende år gennemgå en rivende udvikling. Med forliget Tryghed om boligbeskatningen skal Skattestyrelsen overtage opkrævningen af den kommunale ejendomsskat (grundskyld). Vi skal også sikre, at de boligejere, der har betalt skat af en for høj vurdering siden 2011, automatisk får penge tilbage, når de nye ejendomsvurderinger fra Vurderingsstyrelsen er sendt ud fra midten af 2020 og frem (Tilbagebetalingsordningen). Vi skal også administrere skatterabat og indefrysningsordning til ejere med stigende vurderinger, så de beskyttes mod pludselige skattestigninger.

Ejendomsproceskontoret og opgaverne
Ejendomsproceskontoret er nystartet i Ribe og tilknyttet to dygtige kolleger i København; kontoret er primus motor for processer vedr. Boligforliget. Kontoret løser mange forskelligartede opgaver som f.eks. at:

  • Vurdere boliglovgivningen og give input til lovarbejdet med det formål at få lovgivning, som så vidt muligt kan administreres digitalt og udmønter den politiske intention.
  • Beskrive forretningens krav til IT-systemer og fungere som bindeled mellem forretningen og IT, herunder opstille processer og regler, der sikrer en korrekt beskatning af ejendomme.
  • Skabe optimale forretningsprocesser på ejendomsområdet i Skattestyrelsen, som sikrer høj datakvalitet, effektivitet og kundetilfredshed.
  • Udarbejde procesdiagrammer og sikre sammenhæng til det øvrige systemlandskab samt risikovurdere og kortlægge ansvars- og rollefordeling i den samlede proces.
  • Deltage i omfattende test, der sikrer en fortsat korrekt boligbeskatning efter de nye systemintegrationer.

Vi prioriterer det gode samarbejde kollega til kollega og lægger vægt på, at det skal være meningsfuldt og sjovt, at gå på arbejde. Du kommer til at have en travl hverdag i en stor og kompleks organisation med mange kolleger og samarbejdspartnere på tværs i hele skatteforvaltningen.

Dine primære opgaver:
  • Analyser af Boligforliget med kontinuerligt øje på konsekvenser for boligejerne og de øvrige interessenter
  • Udvikling og implementering af processer og arbejde på tværs af flere fagligheder indenfor jura, IT, økonomi og driftsstyring
  • Projektledelse af implementering af digitalisering af administrationen af Boligforliget

Forretningsorienteret analytiker, der er dygtig til at skabe relationer og kommunikere
Du har enten erfaring med forretningsudvikling, hvor du er vant til at tænke digitalisering ind i opgaveløsningen og gerne fra det Offentlige eller du er nyuddannet med gå-på-mod og lyst til at lære. Vores grundige on-boarding og sidemandsoplæring hjælper dig godt på vej. Kendskab til ejendomsområdet fx beregningsreglerne inden for den kommunale ejendomsskat (grundskyld) og ejendomsvurdering eller som Ejendomsmægler / Valuar er en fordel. Du har relevant uddannelse og gerne erfaring med projektledelse samt en vis forretningsforståelse. Du har erfaring med eller lyst til at lære IT-udvikling herunder dokumentation af processer, forretningsbehov og kravspecifikationer.

Du har en brugerorienteret tilgang til dit arbejde og motiveres af at have indflydelse på processer og arbejdsmetoder. Dette understøttes af din analytiske tilgang til opgaver og din strukturerede måde at løse dem på.

Da der er tale om et udadvendt job med store kontaktflader, er det vigtigt, at du kan opbygge relationer på tværs af Styrelserne, har god kulturforståelse, diplomatisk sans og dygtig til at samarbejde. Du vil få mange samarbejdspartnere, og du skal kunne kommunikere klart og tydeligt i både skrift og tale samt forklare kompliceret materiale til andre, der ikke har samme faglige viden som dig.

Du tænker helhedsorienteret, men kan fordybe dig i detaljer uden at miste overblikket. Du har nemt ved at sætte dig ind i komplekse opgaver og sammenhænge og formår selvstændigt at udarbejde oplæg til ledelsen om afgørende beslutninger. Du er klar på nogen rejseaktivitet til København og i nogle perioder kan det forekomme hver uge.

Ansøgning og kontakt
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 30. april 2019. Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Karl Kristian Andersen på telefon 72 37 35 60 eller chefkonsulent Nana Olivia Brings Jacobsen på 72 37 39 93. Vi forventer at afholde første runde samtaler 9. og 10. maj 2019. Der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Anden runde samtaler er planlagt til 20. og 21. maj 2019.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Sorsigvej 35, 6760 Ribe. Stillingen ønskes besat pr. 01.08.19 eller efter aftale.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Praktisk information
Oprettet:
05-04-2019
Udløber:
30-04-2019
Kviknummer:
LJA-72263094
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration,
Økonomi,
Jura og retsvæsen,
Offentlig administration
Beliggenhed
Lignende job
Administration + Efter- og videreuddannelser
Storkøbenhavn
Administration + Efter- og videreuddannelser
Storkøbenhavn
Administration + Efter- og videreuddannelser
Storkøbenhavn
Administration + Efter- og videreuddannelser
Storkøbenhavn
Andre jobs fra samme virksomhed