Menu

Fagligt stærke sagsbehandlere til Gældsstyrelsen i Randers

Skatteforvaltningen, Randers

Østjylland
Oprettet:
08-05-2019
Udløber:
02-06-2019

Har du lyst til at arbejde med ordentlighed og empati på den ene side og faglighed og effektivitet på den anden? Har du det engagement og den ansvarsfølelse der skal til for at arbejde med inddrivelse af gæld? Så er det dig, vi søger til Gældsstyrelsen i Randers.

Ansvarsfølelse og gensidig tillid
Gældsstyrelsen har ansvaret for at inddrive gælden til det offentlige. Det er en opgave, der har stor betydning for vores samfund, og vi søger nu flere kolleger, der kan sikre effektiv inddrivelse baseret på solid sagsbehandling.

Opgavepaletten er bred og fagligt udviklende. Eksempler på arbejdsopgaver er:

  • Kvalitetssikring af krav til inddrivelse
  • Sagsbehandling af forskellige inddrivelsesopgaver
  • Dialog med skyldnere

Da vi arbejder med mennesker, som ofte står i en økonomisk svær situation, er det vigtigt, at du formår at etablere en konstruktiv dialog baseret på gensidig tillid og forståelse - samtidig med, at du empatisk kan fastholde aftaler, krav mv. overfor skyldner.

Solid sagsbehandlererfaring med stor lyst til at lære nyt
Vi lægger vægt på, at vores nye medarbejdere både har en matchende faglig profil samt lysten til at lære og engagere sig i opgaverne og teamet.

Din uddannelsesmæssige baggrund kan for eksempel være kontorassistent, finansøkonom, revisorassistent, professionsbachelor i offentlig administration, finans, revision eller tilsvarende eller bachelor indenfor økonomi eller forvaltning. Da du bliver en del af en stærk faglig enhed, som kan give dig yderligere faglig ballast, kan du også være nyuddannet eller have praktisk og/eller teoretisk erfaring indenfor inkassoområdet.

Det er ikke en forudsætning for at søge jobbet, men det er en fordel, hvis du:

  • Har erfaring med sagsbehandling fra andre offentlige myndigheder
  • Har god viden om processuelle regler, forvaltningsloven og offentlighedsloven og har fokus på retssikkerhed og god forvaltningsskik
  • Har stor talforståelse og kan sætte dig ind i virksomheders regnskaber
  • Har erfaring med Word og Excel
  • Har flair for anvendelse af forskellige IT-systemer – vi anvender pt. såvel et eksisterende inddrivelsessystem som et nyt, der er under udvikling
  • Trives med rigelige mængder af ensartede opgaver.

Som person skal du kunne håndtere og servicere borgerne ansvarsfuldt og korrekt samtidig med, at du skal arbejde med komplekse regelsæt. Der vil således blive lagt vægt på, at du er serviceminded og kan kommunikere professionelt og klart.

Vi lægger stor vægt på, at du passer ind i vores kultur af holdånd, faglig stolthed og ansvarsfølelse – DNA’et i Gældsstyrelsen. Vi har en team performancekultur, hvor vi løfter i flok. Det betyder, at du skal have lyst til at arbejde i et miljø, hvor vi hjælper hinanden – både i egne teams og på tværs af organisationen.

Vi introducerer dig til din nye arbejdsplads
Du vil således gennemgå et onboarding-forløb, hvor du bliver introduceret til Gældsstyrelsen, og får en grundig undervisning i den gældende lovgivning og til dine arbejdsopgaver. Introduktionen vil også give dig et rigtig godt udgangspunkt for dit fremtidige arbejde.

Gældsstyrelsen tilbyder derudover:
  • Gode arbejdsvilkår med fleksibel arbejdstilrettelæggelse
  • Opgaver med et stort ansvar
  • Et godt fagligt og socialt miljø
  • Gode udviklingsmuligheder i form af relevant uddannelse og kurser.

Vil du høre mere om Gældsstyrelsen – så se vores Værdifilm

Ansøgning og kontakt
Har du fået lyst til nye udfordringer, så ser vi frem til at modtage din ansøgning og CV sammen med relevante eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale senest 2. juni 2019 via linket ”søg stillingen”

Har du spørgsmål vedrørende:

  • Opgaver, organisationen mv. er du velkommen til at kontakte funktionsleder Bjørn Sørensen på tlf. 7237 2699 eller funktionsleder Bitten Lundbye på tlf. 7238 8658.
  • Rekrutteringsprocessen, løn mv. er du velkommen til at kontakte rekrutteringspartner Karen Bendix Holm på tlf. 7237 2591.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den enhver tid gældende AC-overenskomst, HK-overenskomst eller DTS-overenskomst. Ansættelsen sker på baggrund af relevant uddannelsesmæssig baggrund og er betinget af, at du har en tilfredsstillende straffeattest.

Der vil blive foretaget et restancetjek, for så vidt angår restancer til det offentlige.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet vil være Toldbodgade 3 i Randers. Ansættelse pr. 15. august 2019.

Bor du ikke i forvejen i nærheden af Randers, kan du kontakte Randers Kommunes bosætningskoordinator Mari-Louise Olsson Hattesen, som kender områdets skoler, lokalmiljø, ejendomsmæglere mv., på tlf. 89 15 15 52 eller Mari-Louise.Olsson.Hattesen@randers.dk

Ansættelsesprocessen
Vi forventer at afholde samtaler den 11. og 12. og 13. juni 2019.

Gældsstyrelsen – din nye arbejdsplads
’Vi hjælper borgere og virksomheder med at betale deres gæld til det offentlige’

Gældsstyrelsens mål er, at så mange som muligt betaler deres gæld. Vi samarbejder med de offentlige kreditorer om at forebygge, at ny gæld opstår. Vi arbejder med klare præstationsmål og transparens. Det gør vi, fordi vi er drevet af at inddrive mest mulig gæld til det offentlige. Vi lykkes med vores opgave, fordi Gældsstyrelsens ledere og medarbejdere har en høj grad af faglig dedikation og stor viden på deres område.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansiering af den offentlige sektor.

Læs mere om Gældsstyrelsen på www.gaeldst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem i min profil
Kontakt

Skatteforvaltningen, Randers

 
Toldbodgade 3
Telefon: 72372699
Praktisk information
Oprettet:
08-05-2019
Udløber:
02-06-2019
Kviknummer:
LJA-73174502
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration,
Økonomi,
Jura og retsvæsen,
Offentlig administration
Beliggenhed