Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Erfaren projektleder til byggeprojekter (genopslag)

RIGSPOLITIET. AFDELING.

Storkøbenhavn
Oprettet:
20-05-2019
Udløber:
11-06-2019

København, Rigspolitiet, Koncernstyring

Er du først og fremmest bygherre? Er du initiativrig, struktureret, kan skabe overblik over store byggeprojekter og sætte de konkrete rammer? Har du et erfarent blik for at holde styr på den kritiske vej, økonomi og sørge for, at projekterne kommer godt fra start og bliver gennemført?
Så er her muligheden for at blive en del af det team, som står for gennemførsel af Rigspolitiets byggeprojekter i Danmark, på Færøerne og i Grønland.


Du bliver en del af Center for Facility Management, som består af 28 dedikerede og fagligt dygtige medarbejdere. Vi står for styringen af den samlede serviceleverance til politiet, større og mindre ombygnings- og renoveringsprojekter samt varetager bygherrerollen ved større nybyggerier.

Hvad kommer du til at lave?
I stillingen er din primære opgave at udvikle, planlægge og gennemføre større byggeprojekter fx ny Politiskole og Hovedpolitistationer. Du varetager bygherrefunktionen i styregrupperegi samt er den faglige garant for, at vi lykkes med byggeri til rette kvalitet, tid og inden for de økonomiske og organisatoriske rammer.

Du er med til at fastlægge og fastholde de økonomiske og projektmæssige mål, med de mest fordelagtige tekniske og økonomiske løsninger for øje.
Ydermere indgår du i en central rolle i forhold til projektudvikling, udarbejdelse af business cases samt sikring og styring af Rigspolitiets lejemålsdatabase (big data).

Dine konkrete opgaver er blandt andet at:
• Varetage bygherrerollen på de større byggeprojekter.
• Udarbejde kravspecifikationer/rumprogram i samarbejde med øvrige parter.
• Være en del af udbudsprocesser i offentligt regi.
• Processtyre langvarige, komplekse og komplicerede projekter i både udviklings- og udførelsesfaserne.
• Sikre og styre rådgivningsydelser og entrepriser.
• Udarbejde budgetter og kalkulationer på små og store byggeprojekter.
• Kommunikere og afrapportere internt i organisationen samt til eksterne samarbejdsparter og politiske interessenter.
• Udarbejde beslutningsoplæg til direktion, centerchef og afdelingsledere.
• Opbygge positive relationer med professionelle samarbejdspartnere og brugere.
• Kommunikerer til organisationen om projektporteføljens succeser.

Du har en attraktiv og udfordrende stilling i en dynamisk organisation, hvor faglig og personlig udvikling af medarbejderne er en hjørnesten i forhold til den fortsatte succes. Dertil kommer et uformelt arbejdsmiljø, der er præget af godt humør og udfordrende arbejdsopgaver.

Vi samarbejder med respekt for vores forskellige fagligheder, viser tillid til hinanden og har fokus på den fælles opgaveløsning. Vi udviser troværdighed i vores forvaltning, og vi har fokus på eksekvering af opgaver og mål med henblik på at nå resultater.

Hvad forventer vi af dig?
Det er et krav, at du:
• Har en relevant videregående uddannelse som fx ingeniør, arkitekt eller bygningskonstruktør.
• Har bred og dyb viden om byggelovgivning og kendskab til de offentlige udbudsregler.
• Har uddannelse eller certificering inden for projektledelse og også gerne program- og porteføljestyring.
• Har erfaring med at gennemføre store byggeprojekter.
• Har erfaring med at tilrettelægge muligheds- og risikoanalyser med henblik på at udtænke scenarier af løsninger – med respekt for tidsplaner og økonomiske rammer.
• Er en stærk analytiker – både til byggetekniske problemstillinger og formidlingen af dem i form af gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner. Du skal kunne oversætte dit arbejde til brugbar ledelsesinformation.
• Er vedholdende og god til at eksekvere med fokus på at opfylde mål for tid, kvalitet og økonomi.
• Har organisatorisk og social forståelse.

Du har overblik og styr på en bred projektportefølje, samtidig med at du ved, hvad der skal til for at styre de enkelte byggeprojekter professionelt. Du tænker ejendomsstrategisk, så vi skaber den bedst mulige ejendomsportefølje for Rigspolitiet og dens brugere.

Som projektleder har du et stort ansvar, og du skal derfor være i stand til at træffe gennemtænkte og gennemarbejdede beslutninger, der reducerer og eliminerer risici. Du formår gennem høj faglighed og gode resultater at skabe synlighed og respekt omkring dit arbejde, og du medvirker til at skabe løsninger, der tilgodeser organisationen, samtidig med at projekternes rammer og mål overholdes.

Som person forstår du at opbygge de relationer, der sikrer et konstruktivt samarbejde på tværs af organisationen og med Facility Managements mange eksterne interessenter. Samtidig trænger du igennem til brugerne og udfordre dem.

Ansættelsesforhold
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Alternativt bliver du ansat efter anden relevant overenskomst.

Ansættelsesområdet er Rigspolitiet, og dit arbejdssted bliver Rigspolitiet med adresse på Polititorvet 14, 1780 Kbh. V.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at ringe til sektionsleder Jacob William Toppevad Skov, tlf. 9135 7995. Du kan finde mere information om politiet generelt på www.politi.dk og politiet som arbejdsplads på www.jobipolitiet.dk

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Vi foretrækker, at du oploader alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Vi forventer at afholde 1. samtaler: Uge 25
Vi forventer at afholde 2. samtaler: Uge 26

 

Koncernstyring
Koncernstyrings cirka 300 medarbejdere løser centrale opgaver inden for økonomi, strategi, analyse, service og kommunikation for tilsammen at sikre sammenhængende økonomi- og virksomhedsstyring i hele politiet.
Ledelsesmæssigt har vi fokus på at udvikle alle ansatte, både professionelt og menneskeligt. Vi samarbejder på tværs af organisationen om at løfte kvaliteten og understøtte politiets kerneopgaver. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vort arbejde. Vores daglige sparring er en forudsætning for, at vi skaber gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt på i morgen.

Sikkerhedsbevidstheden i politiet er høj og ansvaret for politiets informationssikkerhed påhviler alle ansatte i politiet.
Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks 12 politikredse, politiet i Grønland og politiet på Færøerne. Rigspolitiet sætter retningen og udarbejder overordnede strategier for hele politiet i tæt samarbejde med politikredsene.

 

Praktisk information
Oprettet:
20-05-2019
Udløber:
11-06-2019
Kviknummer:
LJA-73436816
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration,
Økonomi,
Offentlig administration,
Ledelse
Beliggenhed