Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Erfaren økonomichef til kulturområdet

Slots- og Kulturstyrelsen

Storkøbenhavn
Oprettet:
12-04-2019
Udløber:
19-05-2019

Et levende og inspirerende kulturliv skaber ikke sig selv. Det kræver høje ambitioner, gode rammer og procedurer og ikke mindst en sikker hånd på økonomien.

Vi leder efter en ny økonomichef, der har lyst til at være midt i orkanens øje, når det gælder dansk kultur. En chef, der har mod på at få ansvaret for et budget på 8 milliarder kroner, og som har lyst til at få ledelsesansvaret for 18 engagerede og dygtige medarbejdere.

Hvis du synes, at det kunne være spændende at arbejde med de kongelige slotte, slotshaver og anlæg, og at det også kunne være en udfordring at sikre rammerne for kunst, museer, biblioteker, fredede bygninger og fortidsminder og de mange andre områder i dansk kulturliv, som vi arbejder med, så kan du måske komme til at stå i spidsen for vores Økonomienhed.

Om jobbet
Økonomienheden varetager økonomistyringen for Kulturministeriets departement og Slots- og Kulturstyrelsen i samarbejde med faglige enheder i begge institutioner. Økonomienheden fungerer også som kontaktenhed for Rigsrevisionen.

Slots- og Kulturstyrelsen har ansvaret for at udbetale kunststøtte til danske kunstnere, vi administrerer en række tilskudsordninger, udlodningsmidler og puljer, vi drifter kulturejendomme, og vi har ansvar for projektstyring på prestigeprojekter med store anlægsbevillinger, som for eksempel restaureringen af Nyborg Slot og opførelsen af det nye Frihedsmuseum. Det stiller meget store krav til den økonomiske styring.

Dine væsentligste ansvarsområder vil være at forvalte økonomien gennem bevillingsstyring, budgetlægning og budgetopfølgning, regnskab og controlling på de to institutioners respektive drifts-, tilskuds- og anlægsbevillinger.

Du vil komme til at spille en vigtig rolle i forhold til samarbejdet med direktionen, som forventer en præcis og sikker økonomistyring og solide beslutningsoplæg.

Dine resultater vil blive opnået i et tæt samarbejde med fagenhederne, og du vil indgå i et nært og ambitiøst samarbejde med cheferne for de øvrige administrative funktioner, der tæller Koncern HR, Koncern It, Udbud og Indkøb og Serviceenheden, om at styrke sammenhængen i organisationen.

I det daglige vil du referere til direktøren for Slots- og Kulturstyrelsen og indgå i en chefgruppe på 21 medlemmer.

Om dig
Vi lægger stor vægt på, at du har en solid og veldokumenteret ledelsesbaggrund og stærke kompetencer inden for statslig administration og økonomistyring, forretningsforståelse og politiske processer.

Desuden forventer vi, at:

  • Du sætter høje standarder for det faglige niveau.
  • Du dygtigt vil kunne lede, udvikle og skabe resultater gennem medarbejderne.
  • Du kan bevare det store overblik, men kan også gå i maskinrummet og spotte vigtige detaljer.
  • Du har skarpe strategiske og analytiske kompetencer.
  • Du har gode forhandlingsevner og har fokus på løsninger.
  • Du har gode samarbejdsevner og trives med at have travlt.
Ansættelsesvilkår
Stillingen vil blive besat på åremålsvilkår og i henhold til rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen er placeret i løngruppe 1.

Vi forventer, at vores nye økonomichef kan begynde den 1. august 2019 på adressen H.C. Andersens Boulevard 2 tæt ved Rådhuspladsen i København, hvor Slots- og Kulturstyrelsens hovedkontor ligger.

Det er en betingelse for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes, og at du kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen under ansættelsen.

Information og ansøgning
Du kan få mere at vide om stillingen hos direktør Jesper Hermansen, Slots- og Kulturstyrelsen, på tlf. 40 38 60 85 eller e-mail: jehe@slks.dk.

Du kan læse mere om Kulturministeriet på www.kum.dk og Slots- og Kulturstyrelsen på www.slks.dk.

Ansøgning sendes via det elektroniske ansøgningsmodul på www.kum.dk/job
senest den 19. maj 2019.

Til ansøgningen skal du vedhæfte CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag. Vi forventer at holde første runde jobsamtaler i uge 23.

Der kan blive tale om test i forbindelse med ansættelsesforløbet.

Vi betragter forskellighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Praktisk information
Oprettet:
12-04-2019
Udløber:
19-05-2019
Kviknummer:
LJA-72508852
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration,
Økonomi,
Jura og retsvæsen,
Offentlig administration,
Ledelse
Beliggenhed