Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Analytiker søges til Banedanmarks division for signalsystemer

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43

Storkøbenhavn
Oprettet:
03-05-2019
Udløber:
26-05-2019

Har du lyst til et job, hvor du kommer til at arbejde i krydsfelterne mellem digitalisering, infrastruktur, leverandørstyring og håndtering af interessenter? Så har vi det perfekte job.



Du bliver en del af et team, der servicerer en række forretningsområder med kommercielle analyser og sparring for eksempel i forhold til kommercielle forhandlinger.



Stærkt fokus på at udarbejde solide beslutningsgrundlag

Du kommer til at arbejde med mange snitflader til andre projekter og programmer på jernbanen samt interessenter både indenfor Banedanmark, blandt jernbanevirksomhederne, Transportministeriet, Folketinget og Rigsrevisionen.



Der er et konstant behov for at kunne levere velunderbyggede beslutningsgrundlag. Vi søger derfor en analytiker til at indgå i det eksisterende kommercielle team i Signalsystemer Drift, hvor du vil arbejde sammen med andre dygtige og engagerede kollegaer.



Arbejdet med komplekse analyser, skal sikre en dybdegående viden om fremdriften, kommercielle forhold, lovgivning og kontrakter i grundlaget for udrulningen af det nye Signalsystem. Vi har et stærkt fokus på at udarbejde solide beslutningsgrundlag. Analyser og leverandørstyring er vigtig for, at Banedanmark kan leve op til de politiske aftaler, der er indgået.



Udover analyser vil du skulle deltage i eksterne Reviews af Banedanmark samt i optimering af processer til programstyring.



En vigtig del af opgaverne er at kunne præsentere konklusioner i både skrift og tale.



Opgaverne gennemføres i et tæt samarbejde med projekterne og med resten af Banedanmark og kan både være rettet ind i projekterne og ud mod vores interessenter.



Har du erfaring med analyser og arbejde i komplekse organisationer?

Vores nye kollega skal løbende deltage i udviklingen af samarbejdet med projekterne og driften samt medvirke til at sikre, at de aftalte analyser gennemføres og at konklusioner kan kommunikeres og passes ind i den tværgående rapportering. Opgaverne løses ofte i teams, som består af kollegaer fra forskellige afdelinger, projekterne og med fagspecialister.



Du har en løsningsorienteret tilgang til opgaverne og kan navigere politisk samt analysere på tværs af teknologi, økonomi og forretning. Du motiveres af at arbejde i et tværfagligt og omskifteligt og internationalt miljø med mangeartede opgaver og udfordringer.



Din faglighed

Vi forestiller os, at du kommer med en forretningsmæssig, økonomisk eller teknisk faglighed. Uddannelsesmæssigt er er du måske samfundsvidenskabelig eller teknisk kandidat.



Vi ser gerne, at du tidligere har arbejdet med analyser i en anden offentlig virksomhed, i it-projekter eller i byggebranchen, men hører også gerne fra dig, hvis du har sammenlignelig erfaring. Vi arbejder både kvantitativt og kvalitativt. Dine analysekompetencer skal derfor dække begge områder. Du skal kunne forstå påvirkning af teknologi på en organisation og kendskab til projektledelse er en fordel.



Da du skal samarbejde med mange forskellige faggrupper, forventer vi, at du er udadvendt, imødekommende og løsningsorienteret. Ligeledes forventer vi, at du kan formulere dig let og forståeligt både mundtligt og skriftligt, både på dansk og engelsk. På sigt forventer vi, at du opbygger en solid forretningsforståelse. Struktur og overblik er vigtige værktøjer at besidde og det er vigtigt, at du kan arbejde selvstændigt.



Løn

Du ansættes i henhold til gældende AC-overenskomst, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.



Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere om stillingen, så kontakt projektchef Rasmus Shermer. Send din ansøgning og cv hurtigst muligt. Vi indkalder til samtaler løbende. For at søge stillingen klikker du på linket "Søg stillingen" og følger instruktionerne.

Praktisk information
Oprettet:
03-05-2019
Udløber:
26-05-2019
Kviknummer:
LJA-73049969
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration,
Økonomi,
Jura og retsvæsen,
Offentlig administration
Beliggenhed