Menu
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Akademisk medarbejder til højskoleområdet

Slots- og Kulturstyrelsen

Storkøbenhavn
Oprettet:
15-05-2019
Udløber:
02-06-2019

Interesserer du dig for de danske folkehøjskoler og har du lyst til at arbejde med forvaltning og styring på området sammen med engagerede kolleger? Det har du mulighed for som vores nye kollega i Slots- og Kulturstyrelsen.

Om jobbet
Du skal sammen med 2 kolleger sikre, at de nuværende ca. 70 folkehøjskoler i Danmark lever op til gældende lovgivning og modtager det statstilskud, som skolerne er berettigede til. Du skal medvirke ved tilsynet med folkehøjskolerne i f.eks. økonomi og undervisningsmæssige spørgsmål, ligesom du skal medvirke i processen ved godkendelse af nye folkehøjskoler og arbejde med de forskellige støtteformer på området.

Desuden skal du selvstændigt bidrage til etablering og implementering af støtte til specialundervisning af personer med handicap (SPS) på folkehøjskolerne. Styrelsen overtager pr. 1.januar 2020 hele SPS-området fra Undervisningsministeriet og du vil komme til at spille en central rolle i etablering og drift af SPS-ordningen i Slots- og Kulturstyrelsen.

Eksempler på opgaver kan være:
• Administrative opgaver i forbindelse med tilskud til folkehøjskolerne – bl.a. administration af puljer og taxametertilskud i styrelsens tilskudssystem.
• Rådgivning, godkendelse, udbetaling og tilsyn af specialundervisningstilskuddet (SPS).
• Deltage i tilrettelæggelse af kurser og møder med sektoren.
• Medvirke ved tilsynssager i forhold til den enkelte folkehøjskole.

Du vil få en bred kontaktflade i Slots- og Kulturstyrelsen, til Kulturministeriets departement, andre ministerier, institutioner og organisationer på området.

Om dig
Du har en relevant akademisk uddannelse bag dig og viden om folkehøjskoler, de frie skoler og folkeoplysning generelt.
Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til og erfaring med arbejdet i centraladministrationen. Vi forestiller os, at du har op til et par års erhvervserfaring, men du kan også være nyuddannet.

Vi ser også gerne at du:
• Har strategisk overblik, politisk tæft og erfaring med strategi- og analysearbejder.
• Har stærke skriftlige kompetencer og kan formidle budskaber kort og præcist og tilpasset målgruppen.
• Har gennemslagskraft og forstår at kommunikere på en klar og forståelig måde.
• Kan arbejde sikkert med økonomi og regneark.

Vi går selvfølgelig ud fra, at du er engageret og initiativrig, og at du evner at bevare overblikket og det gode humør i en travl hverdag. Som person kan du agere proaktivt i en styrelse med et stærkt fagligt afsæt.

For at udføre dine opgaver, skal du bl.a. opbygge et godt og respektfuldt samarbejde med højskolerne og deres forening. Du må forvente rejseaktivitet i et vist omfang.

Om os
Du bliver en del af enheden Museer og Folkeoplysning, hvor du vil få 25 engagerede kolleger med en stærk faglighed, et godt samarbejde og en uformel omgangstone. Enheden arbejder bl.a. med udvikling og tilsyn af museer og zoologiske anlæg, med folkeoplysning mere generelt, og med Kulturministeriets samarbejde med kommunerne samt de regionale kulturaftaler.

Enheden forbereder i samarbejde med Kulturministeriets departement ministerens politiske oplæg, skriver taler, bidrager til lovforslag, træffer afgørelser om aktindsigter og meget andet.

Vi arbejder målrettet og effektivt med de opgaver, vi skal løse. Faglighed og kvalitet er styrende faktorer for os. Vi lægger vægt på initiativ, og på at være en troværdig samarbejdspartner for vores interessenter. Vi tilstræber at være servicemindede og vise hinanden tillid. Vores omgangstone er præget af omtanke og humor.

Ansættelsesvilkår
Der er tale om en fuldmægtigstilling på fuld tid. Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikerne. Rejseaktivitet kan forekomme.

Forventet tiltrædelse 1. september 2019.

Yderligere oplysninger
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte enhedschef Ole Winther på tlf. 28 44 77 94 eller mail ole@slks.dk.

Du kan læse mere om Slots- og Kulturstyrelsen på www.slks.dk

Ansøgning
Ansøgning sendes via det elektroniske ansøgningsmodul på www.slks.dk/job senest den 2. juni 2019. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen”.

Du bedes vedlægge ansøgning, CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 25.

Vi betragter forskellighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Praktisk information
Oprettet:
15-05-2019
Udløber:
02-06-2019
Kviknummer:
LJA-73401202
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområder:
Kontor og administration,
Økonomi,
Jura og retsvæsen,
Offentlig administration
Beliggenhed