Processtærk og ambitiøs konsulent til koordinering og udvikling af en god og gennemsigtig styring i Skattestyrelsen

Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade

Storkøbenhavn
11-06-2019
Expires
17-06-2019

Har du et skarpt blik for det gode beslutningsgrundlag, og er du god til at kommunikere klart og præcist? Kan du sikre den skarpe proces og holde fremdrift, og vil du være med til at sikre en god og gennemsigtig styring, prioritering og planlægning på tværs af Skattestyrelsen? Så er du måske den konsulent, vi søger til Driftsstyring i Økonomi, Skattestyrelsen.

Gennemsigtig aktivitets- og målstyring, prioritering og ledelsesinformation

Du bliver en del af kontoret Driftsstyring i Økonomi, der består af 17 engagerede medarbejdere. Vi arbejder for gode beslutningsgrundlag om Skattestyrelsens aktiviteter og gennemsigtighed i sammenhængen mellem aktiviteter, mål og resultater. Vi har en central rolle i at koordinere og understøtte prioritering, planlægning og styring på tværs af Skattestyrelsen. Vi udvikler og driver udarbejdelsen af aktivitetsplaner og står for at sikre en god ledelsesinformation, herunder gennem udvikling og drift af styrelsens KPI’er.

Koordinering, planlægning, ledelsesinformation og notater mv.

Vi har en bred portefølje af opgaver, og du vil derfor få rig mulighed for at påvirke udviklingen af en stor og kompleks organisation. Opgaverne spænder både over længere analyse- og udviklingsopgaver samt håndtering af løbende opgaver med korte frister, fx henvendelser fra departementet, bidrag til svar på spørgsmål fra Folketinget, Rigsrevisionen m.v.

Dine opgaver kan bl.a. være at:

  • planlægge, koordinere og drive processer og opgaver, der går på tværs af organisationen
  • udarbejde, koordinere og kvalitetssikre notater og rapporteringer samt håndtere svar på henvendelser og bestillinger fra interne og eksterne interessenter
  • drive, koordinere og deltage i analyseforløb og kortlægninger, fx kortlægning af aktiviteter, udvikling af business cases og metoder til prioritering og styring af aktiviteter
  • talbehandling og rapportering samt dialog med interessenter og samarbejdspartnere i organisationen.


Konsulent med god procesforståelse

Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, fx inden for økonomi, erhvervsøkonomi, forvaltning, statskundskab eller lignende. Du har relevant erfaring fra eksempelvis et departement eller en styrelse.

For at lykkes i stillingen, er det desuden vigtigt, at du:

  • kommunikerer skarpt og præcist, både mundtligt og skriftligt, og har et godt øje for modtagere og interessenter
  • har stærke analytiske evner og drives af at være med til at sætte retning
  • kan skabe struktur og overblik i komplekse opgaver og evner at skabe resultater og fremdrift, ikke mindst i samarbejde med andre
  • er god til at koordinere, holde overblik og trives med, at der kan være mange bolde i luften og skarpe deadlines
  • har forståelse for vilkårene og beslutningsprocesserne i en politisk styret organisation.


Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket ”søg jobbet” senest mandag den 17. juni 2019. Vi forventer at afholde samtaler løbende.

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte kontorchef Rasmus Hejlskov Christiansen på 2858 8853.

Vi forventer, at der vil indgå en mindre case-opgave og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din fysiske arbejdsplads bliver indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. Arbejdsstedet forventes i løbet af 2019 at skifte til Copenhagen Towers, Ørestads Blvd. 114-118, 2300 København S.

Om Skattestyrelsen

’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Praktisk information

Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade

 
Østbanegade 123
Telefon
Beliggenhed