Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Familieretshuset søger souschef til IT Drift og Support i Aabenraa

Familieretshuset, Afdeling Aabenraa

Syd- og Sønderjylland
06-06-2019
Expires
16-06-2019

Familieretshuset søger souschef til IT Drift og Support i Aabenraa



Vil du være med til at gøre en forskel for brudte familier? Familieretshuset søger en dygtig souschef til IT Drift og Support.





Stillingen:

IT Drift og Support består af fem medarbejdere, som leverer support til alle Familieretshusets i alt ca. 450 medarbejdere.



Vores kerneopgaver er brugersupport og –administration samt driftsopgaver i mindre grad. Deltagelse i udviklingsprojekter samt projekter relateret til IT-Drift er ligeledes en del af afdelingens opgaver. Opgaverne løses i tæt samarbejde med vores driftsleverandører samt i samarbejde med de øvrige afdelinger i IT.



Som souschef vil du få en bred opgaveportefølje. Du vil fungere som daglig personaleleder og faglig sparringspartner for afdelingens medarbejdere og skal samtidig bistå IT og Digitaliseringschefen i at sikre, at den faglige kvalitet i afdelingen og de driftsmæssige mål nås. Det bliver din opgave at sikre planlægning og opgavefordeling samt sikre god trivsel i din afdeling. Du deltager aktivt i den strategiske udvikling af egen afdeling samt IT-afdelingen generelt.







Kvalifikationer:

Vi forventer, at du er kompetent og professionel i din ledelse, beslutningsstærk, handlekraftig og har personlig gennemslagskraft. Du er en stærk kommunikator, som kan motivere dine medarbejdere og gennemføre de tiltag, som du sætter i gang. Du har særligt fokus på i det daglige at være den, der fagligt og ledelsesmæssigt samler afdelingens medarbejdere – du skaber nærværende ledelse med stor involvering af afdelingens medarbejdere. Du er et naturligt forbindelsespunkt mellem din afdeling, kollegerne i organisationen samt eksterne samarbejdspartnere.



Vi forventer derudover, at du

  • har et højt fagligt niveau,
  • har faglig og ledelsesmæssig erfaring fra lignende stilling,
  • har en høj arbejdskapacitet, personlig gennemslagskraft og er initiativrig,
  • er empatisk og taktfuld kombineret med en følelsesmæssig robusthed,
  • arbejder selvstændigt, målrettet og løsningsorienteret med henblik på at skabe resultater med høje standarder,
  • kan bidrage til at implementere nye processer, hvor du skaber synlige og værdiskabende resultater,
  • trives med og er i stand til at bevare overblikket i udfordrende situationer,
  • evner at motivere og inspirere dine medarbejdere
Vi lægger vægt på kendskab til og erfaring med følgende områder:

  • supportfunktioner og IT drift,
  • grundlæggende forståelse for IT arkitektur og infrastruktur,
  • forståelse for telefoni- og callcenter løsninger,
  • forståelse for operationel IT-sikkerhed og GDPR – gerne med kendskab til ISO 27001 og CSC ,
  • driftsprocesser med udgangspunkt i ITIL best-practice,
  • driftsoverdragelsesprocesser og dokumentation,
  • driftsledelse og –rapportering (herunder KPI udarbejdelse og opfølgning),
  • håndtering af interne og eksterne samarbejdsrelationer,
  • vidensdelingsprocesser og metoder,
  • leverandør- og kontraktstyring,
  • IT-revision og tilsyn,
  • projektledelse






Vi tilbyder:

  • et spændende job i en afdeling med afvekslende opgaver og høj faglighed
  • et arbejdsliv hvor ikke to dage er ens
  • en arbejdsplads med et godt socialt miljø, hvor vi sætter pris på humor og en uhøjtidelig omgangstone
  • god pensionsordning




Ansættelsesvilkår:

Ansættelsesområdet er Børne- og Socialministeriet med tilhørende institutioner. Du vil blive omfattet af gældende overenskomst.

Stillingen er på fuld tid og arbejdsstedet er Familieretshusets hovedkontor Storetorv 10, 6200 Aabenraa.





Vil du vide mere?

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte It og Digitaliseringschef Søren B. Nielsen på telefon 61 82 77 02.





Sådan søger du:

Hvis du er interesseret stillingen, skal du sende en ansøgning, CV og relevant dokumentation, herunder eksamensbevis med karakteroversigt elektronisk via stillingsopslaget på familieretshusets hjemmeside – www.familieretshuset.dk – senest søndag den 16. juni 2019.



Vi forventer at afholde samtaler onsdag den 19. juni 2019.



Der vil eventuelt blive anvendt test i forbindelse med rekrutteringen.





Tiltrædelse:

Snarest muligt.





Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.



Beliggenhed