Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Personaleleder for nyoprettet enhed med ca. 20 medarbejdere i Aarhus

Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng Allé

Østjylland
22-05-2019
Expires
04-06-2019

Kan du motivere medarbejdere til at yde deres bedste og samtidig have stort fokus på at sikre, at I som enhed når målene? Vil du være med til at opbygge en ny enhed inden for området refusion af indeholdt udbytteskat, hvor der er stor politisk bevågenhed? – så er det måske dig, vi søger til en stilling som funktionsleder for enheden SP08 Udbytte i fagområdet Selskab i Skattestyrelsen.



Personaleledelse og tværgående ledelsesopgaver

Som funktionsleder for SP08 Udbytte bliver du ansvarlig for at opbygge og lede en nyoprettet enhed i afdelingen Selskabsprocesser. Afdelingen består for nuværende af 9 funktionsledere, hvor området for refusion af indeholdt udbytteskat omfatter 5 enheder. Med reference til underdirektøren i Selskabsprocesser bliver du således en del af et eksisterende fagområde, som skal styrkes og udvides.

Sammen med områdets øvrige funktionsledere bliver du ansvarlig for at opbygge et stærkt fagligt og tillidsbaseret miljø. Dit primære ansvar som funktionsleder er ledelse af enhedens ca. 20 medarbejdere, sikring af den daglige drift samt at enheden opnår de mål, der er sat i forhold til kontrol af refusion af indeholdt udbytteskat.

Da du bliver medlem af ledergruppen i Selskabsprocesser, får du naturligvis også tværgående ledelsesopgaver, som du skal løfte i samarbejde med afdelingens øvrige ledere og underdirektøren. Herudover får du et tæt samspil med andre kollegaer inden for fagområdet Selskab og på tværs af Skattestyrelsen. Eksternt er der samarbejde med danske og udenlandske banker.



Enheden SP08 Udbytte får bl.a. følgende driftsopgaver:

  • Håndtering af refusion af indeholdt udbytteskat til skattesubjekter, der er begrænset skattepligtige i Danmark.
  • Kontrol af anmodninger om refusion af indeholdt udbytteskat. Herunder stillingtagen til retmæssig ejer, kvalifikation af udenlandske enheder samt kontrol af skattepligtsforhold og pengestrømme.
  • Administration i forhold til anmodninger om refusion af indeholdt udbytteskat. Herunder besvarelse af henvendelser fra udenlandske borgere og virksomheder.


Samarbejdende leder med fokus på faglighed

Som funktionsleder i Selskabsprocesser er det afgørende for os, at du er engageret i ledelsesopgaven og formår at lede medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund og erfaring. Du har evnen til at kommunikere klart og tydeligt samtidig med, at du motiverer dine medarbejdere, så de hver især har forudsætningerne for at leve op til deres fulde potentiale.



For at få succes i stillingen skal du kunne omsætte strategi, politik og mål til håndgribelige elementer, så medarbejderne kan arbejde målrettet herefter. Du er god til at skabe resultater via dialog, og du har en god forståelse for driftssyring. Din ledelsesstil er tillidsbaseret og du interesserer du dig for trivslen i enheden.



Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse fx inden for business, jura eller det samfundsvidenskabelige område og gerne suppleret med efter- og videreuddannelse inden for ledelse. Alternativt kan du have opnået en tilsvarende relevant faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. Det er desuden en fordel, at du er forhandlingsvant på engelsk, og har erfaring fra en politisk styret organisation.



Stort engagement og pionerånd

Du kan se frem til at blive en del af et engageret og fagligt stærkt ledelsesteam præget af pionerånd, tæt samarbejde og viljen til at lykkes. Du vil indgå i et introduktions- og oplæringsforløb for hurtigt at kunne arbejde med din enhed. Kulturen i de eksisterende udbytteenheder er båret af høj faglighed og en uformel humoristisk omgangstone.



Ansøgning og kontakt

Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 4. juni 2019, da vi ønsker ansættelsesforløbet afsluttet inden udgangen af juni måned. Spørgsmål besvares gerne af underdirektør Rasmus Winther Borup på telefon 7237 1821.

Første runde samtaler afholdes løbende. Anden runde samtaler er planlagt til 14. juni 2019. Der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet en straffeattest.

Stillingen er klassificereret i lønramme 36. Stillingen besættes på overenskomstvilkår. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted bliver indtil videre Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg med mulig udflytning til Slet Parkvej 1-3, 8310 Tranbjerg. Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2019.

Om Skattestyrelsen

’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’



Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.



Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.



Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk



Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Beliggenhed