Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Nævnenes Hus søger en alsidig og erfaren IT-konsulent

Nævnenes Hus

Midtjylland
16-05-2019
Expires
05-06-2019

Brænder du for at løse mange forskellige og udfordrende IT-opgaver i et omskifteligt miljø og er du vant til at sikre, at projekterne kommer sikkert i mål? Så er der her en spændende mulighed for at blive en del af et dedikeret team i It- og forretningsudvikling i Nævnenes Hus.

Nævnenes Hus blev etableret 1. januar 2017 ved en sammenlægning af sekretariaterne for 16 klage- og ankenævn, der træffer afgørelser af afgørende betydning for borgere og virksomheder i Danmark. Ambitionerne for Nævnenes Hus er store, og hverdagen er kendetegnet ved engagement og en positiv tilgang til nye udfordringer. Vores mission er at blive Europas bedste klagesagsmyndighed, og det forudsætter bl.a., at vi digitaliserer og automatiserer vores forretningsgange og processer. Digitalisering er en væsentlig og vigtig del af vores forretningsstrategi. Vi har en ambition om end-to-end digitalisering af vores processer ved anvendelse af bl.a. AI, machine learning mv.

Om stillingen
Som IT-konsulent bliver du en del af It og forretningsudvikling, som er et engageret team på seks medarbejdere og en teamchef. Vi varetager sammen en bred vifte af opgaver og har forskellige faglige baggrunde. Vores hverdag er præget af en god blanding af udviklingsprojekter, drifts- og ad hoc-opgaver. Vi har en række teknisk tunge opgaver og projekter fx machine learning, hvor vi gerne vil styrke vores team.

Vi arbejder med tavlestyring med daglige tavlemøder, så vi løbende prioriterer og estimerer vores opgaver.

Teamet arbejder for at sikre den daglige udvikling og drift på tværs af hele organisationen, herunder organisations- og brugersupport. Vi tager også del i, eller fuldt ejerskab for, forskellige it- og forretningsprojekter. Projekterne kan være mangeartede og spænde fra implementering af nye it-systemer, it-sikkerhed, samarbejdsprocesser til agil udvikling af ny funktionalitet mv.

Som it-konsulent fungerer du som sparringspartner for hele huset, og har en bred kontaktflade internt som eksternt. Dine primære ansvarsområder spænder vidt og kan bl.a. bestå af:

  • Projektleder og projektdeltager med særligt it-teknisk fokus herunder bl.a. vurdering af it-arkitektur, systemintegrationer, optimering af arbejdsgange ved brug af machine learning mm.
  • ISO27001 aktiviteter. Bl.a. databehandleraftaler, tilsyn med databehandlere/leverandører, risikovurdering, hændelseshåndtering, gennemførsel af kontroller, tilsyn mm.
  • Bistå med løbende opfølgning på vores systemportefølje (life cycle management)
  • Varetage daglig og ad hoc leverandørstyring særligt i forhold til Statens IT, som er vores primære driftsleverandør, men også i forhold til vores andre leverandører
  • Varetage AM rollen for udvalgte systemer
  • Varetage enkelte It driftsopgaver i samarbejde med resten af teamet

Om dig
Vi forventer, at du har en it-faglig uddannelse og har nogle års erfaring fra en lignende funktion. Af faglige kompetencer lægger vi stor vægt på indgående indsigt i og erfaring med it sikkerhed/GDPR.

Derudover forventer vi, at du har:
  • Viden, indsigt og erfaring så du kan yde arkitekturmæssig sparring og se de kreative samt mulige løsninger i komplekse situationer
  • Evne og lyst til at løse it-teknisk tunge opgaver og projekter
  • Opdateret kendskab og erfaring med it-arkitektur samt fællesoffentlig it-arkitektur

Af personlige kompetencer ser vi gerne, at du har:
  • Lyst til en udadvendt rolle, hvor du får mange relationer, både internt og eksternt og evner at etablere og vedligeholde det gode samarbejde med interne og eksterne partere
  • Overblik og fokus i en, til tider, meget omskiftelig arbejdsdag
  • Evne til at tilegne dig viden på egen hånd og løbe opgaver og projekter i mål på egen hånd

Ansættelsesvilkår
Du vil blive ansat på fuld tid efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og relevant faglig organisation.

Tiltrædelse er 1.august 2019 eller snarest muligt.

Ansættelsesområdet er Erhvervsministiet med tilhørende styrelser. Arbejdsstedet er indtil videre Toldboden 2, 8800 Viborg.

Vil du vide mere?
Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte it-ansvarlige Per Jørgensen på telefonnummer 7240 5888. Har du spørgsmål til ansættelsesvilkår og løn, kan du kontakte rekrutteringspartner Abigael Kingsley Buah på telefonnummer 91337192 Ansøgningen med CV og eksamenspapirer sendes elektronisk via http://em.dk/job-ogkarriere/ ledige-stillinger.

Din ansøgning skal være modtaget senest den 5. juni 2019 kl.23.59. Vi forventer at afholde 1. samtaler den 12. og 13. juni.

Nævnenes Hus – lige ret for alle
Nævnenes Hus er en styrelse placeret centralt i Viborg.

I Nævnenes Hus samarbejder jurister, teknikere og administrative medarbejdere om at understøtte én af de bærende søjler i vort samfund: Retfærdighed. Vi arbejder for de grundlæggende principper om, at alle er lige for loven, og alle har lige adgang til loven. Det gør vi ved at betjene og understøtte uafhængige klagenævn med et grundigt og kompetent teknisk og juridisk forarbejde, så nævnene kan træffe korrekte afgørelser til tiden. Dette kræver en høj faglighed og en effektiv digitaliseret forvaltning, der er båret af synergi gennem samarbejde i en løbende dialog med vores omverden.
Har du ambitionerne, modet og de rette kvalifikationer så grib chancen for at blive en vigtig del af Nævnenes Hus.

Læs mere om Nævnenes Hus på www.naevneneshus.dk.

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Beliggenhed