Selvstændig jurist til juridisk sparring og afklaring

Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade

Storkøbenhavn
14-05-2019
Expires
02-06-2019

Har du interesse i at arbejde med juridisk sparring og juridiske afklaringer inden for lovregler om indberetning af oplysninger til borgernes fortrykte årsopgørelse i Skattestyrelsen? Trives du med at dykke ned i juridisk komplekse problemstillinger? Så er det måske dig, vi søger til en spændende stilling i kontoret 3. Part under Personprocesser i Skattestyrelsen.

Fokus på juridisk sparring og juridiske afklaringer
Vi søger en dygtig medarbejder som skal give juridisk sparring og juridiske afklaringer inden for de forvaltningsretlige regler med særlig vægt på skatteindberetningslovens regler. Der er tale om en meget selvstændig stilling, hvor du fungerer som sparringspartner og rådgiver for kontorets fire teams; eIndkomst, eKapital, Pension og International dataudveksling.

Dine opgaver bliver med afsæt i forskellige juridiske henvendelser fra kontoret. Det indebærer bl.a. følgende:

  • forberedelse af juridiske afklaringer og juridisk sparring til kontorets fire teams, herunder besvarelse af mails og udarbejdelse af notater om juridiske afklaringer
  • forberedelse af spørgsmål og notater til Jura i Skattestyrelsen.

De juridiske henvendelser drejer sig om at finde reglerne på et givent område og/eller at afklare, hvad der er gældende ret og praksis i de konkrete forskellige henvendelser.

Jurist med solide juridiske kompetencer
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse som fx cand.jur., cand.merc.jur. eller tilsvarende med fokus på juridiske fag. Du er enten nyuddannet eller har nogle års relevant erhvervserfaring, hvor du har opnået solide juridiske kompetencer samt solidt kendskab til forvaltningsret og personskatteret. Du skal særligt have interesse indenfor følgende områder:

  • de forvaltningsretlige regler, herunder særligt skatteindberetningslovens indberetningsregler, men også persondataretlige regler
  • de grundlæggende materielle regler i personskatteret.

Du vil i forbindelse med opstarten af din ansættelse hos os blive undervist i de forskellige indberetningsregler i skatteindberetningsloven, som er den primære retskilde i udførelsen af dine arbejdsopgaver.

Som person er du god til at kommunikere klart og tydeligt skriftligt og mundtlig samt forklare komplicerede juridiske afklaringer til dine kolleger. Du er i stand til at tænke juridisk, have overblik samt evner at sætte dig ind i komplekse juridiske henvendelser i kontoret.

Din nye arbejdsplads
I kontoret 3. part varetager vi alle ydelser og processer inden for indberetning af bl.a. A-skat, renter, fagforeningskontingent, A-kassekontingenter samt pension m.m.
Vi hører til i afdelingen Personprocesser i Person, Skattestyrelsen, som har det strategiske ansvar for forretningsudviklingen på indberetnings- og afregningsområdet over for personer. Afdelingen understøtter en sikker og effektiv drift samt deltager i lovgivningsprocesser på indberetnings- og afregningsområdet. Vores vigtigste formål er at gøre det nemt at betale den rigtige skat til tiden.

Vi arbejder i åbent kontorlandskab og har en uformel omgangstone og meget god stemning. Samtidig er vi en fleksibel arbejdsplads, der giver mulighed for fleksibilitet i hverdagen.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 2. juni 2019. Vi forventer at afholde samtaler i uge 23-25. Tiltrædelse efter aftale.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fungerende kontorchef Dorte Sabinsky på telefon 72 37 06 44 eller chefkonsulent Lars Skriver på telefon 72 38 34 41.

Vi forventer at inddrage en faglig case samt logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit Arbejdssted bliver indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. Arbejdsstedet forventes i løbet af 2019 at skifte til Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 København S.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Dette er et genopslag.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Praktisk information

Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade

 
Østbanegade 123
Telefon 72370644
Beliggenhed