Vil du arbejde med International Udveksling i Skattestyrelsen?

Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade

Storkøbenhavn
14-05-2019
Expires
29-05-2019

Har du interesse i at arbejde med internationale udvekslingsaftaler på skatteområdet, og mod på at dykke ned i fagligt komplekse problemstillinger? Motiveres du af at arbejde på tværs, og har du gode administrative og kommunikative evner? Så er det måske dig, vi søger til en spændende stilling til Personprocesser i Skattestyrelsen

Fokus på internationale udvekslingsaftaler
Som procesejer for internationale udvekslingsaftaler, vil du blive en del af et team som skal sikre, at Skattestyrelsen kan modtage og afsende internationale skatteoplysninger. Du vil skulle deltage i opgaver, som spænder fra involvering i lovhøringer, besvarelse af internationale undersøgelser vedrørende udveksling af skatteoplysninger, samt igangsættelse og involvering i projekter til understøttelse af drifts og forandringsopgaver på området.

Dine opgaver vil bl.a. være at:

  • sætte dig løbende ind i lovgivningen bag international udveksling af skatteoplysninger
  • bidrage til besvarelse af internationale undersøgelser
  • udarbejde forretningsmæssige krav til systemunderstøttelse af ny lov
  • udarbejde materiale til ledelsesunderstøttelse
  • understøtte andre enheder med besvarelser til udenlandske skattemyndigheder
  • afholde dialogmøder med de indberetningspligtige og deres brancheforeninger, så der sikres en god dialog fx i forbindelse med ny lovimplementering

Du vil blive en del af kontoret 3. part. Kontoret har det strategiske ansvar for forretnings­udviklingen på indberetnings- og afregningsområdet over for personer. Vi understøtter samtidig en sikker og effektiv drift og deltager i lovgivningsprocesser på indberetning- og afregningsområdet.

Struktureret og med lyst til administrative opgaver
Vi leder efter en kollega, der kan arbejde med proces- og forretningsudviklingsarbejde på et komplekst område. Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse eller tilsvarende, og vi ser gerne, at du har erfaring med eksempelvis driftshåndtering og procesejerskab.

For at lykkes i stillingen, er det desuden vigtigt, at du:

  • har erfaring med projektdeltagelse
  • er struktureret, og god til at koordinere og planlægge dine opgaver
  • har en systematisk og analytisk tilgang til data og opgaveløsning
  • er god til at skabe overblik over komplicerede opgaver og sammenhænge
  • har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner – også på engelsk - og formår at kommunikere positivt og konstruktivt i dit samarbejde med team, ledelse og øvrige interne/eksterne interessenter

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket ”Søg stillingen” senest d. 29. maj 2019. Vi forventer at afholde samtaler i uge 23.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fungerende Kontorchef Dorte Sabinsky på telefon 72 37 06 44.

Vi forventer at inddrage en personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit Arbejdssted bliver indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. Arbejdsstedet forventes i løbet af 2019 at skifte til Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 København S.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Skattestyrelsen

’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Praktisk information

Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade

 
Østbanegade 123
Telefon 72370644
Beliggenhed