Informationsarkitekter til kontoret Løsningsarkitektur og Testmanagement

Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade

Storkøbenhavn
14-05-2019
Expires
04-06-2019

Er du mesterbrobygger mellem it og forretningen, og vil du arbejde sammen med vores dedikerede forretning om at få præcis og brugervenlig it-understøttelse?

Udadvendt rolle i spændingsfeltet mellem forretning og it
Som informationsarkitekt analyserer du forretningens behov, dokumenterer forretningsprocesser og krav samt definerer servicesnitflader og bidrager til vedligeholdelse af en tværorganisatorisk begrebsmodel. Din fornemmeste opgave er at fungere som brobygger imellem it og forretningen. Med din analytiske sans og din evne til at se hver opgave som del af en større helhed, bidrager du til at store og kritiske it-projekter lykkes.

Du får ansvaret for at udarbejde begrebs-, informations- og servicemodellering. Endvidere skal du rådgive om og være udførende i Proces- og use case modellering.
Derudover skal du:

  • udføre governance-arbejde, herunder bl.a. bidrage til videreudvikling og vedligehold af vores omfattende metadata repository
  • samarbejde med løsningsarkitekter i forhold til at specificere konkrete forretningsløsninger
  • undervise og rådgive i modelleringsmetode og modelleringsværktøjer

Gode kolleger, høj faglighed og gode vilkår
Du bliver ansat i kontoret Løsningsarkitektur og Testmanagement. Vores opgave er at støtte udviklingsprojekterne i at specificere innovative løsninger til understøttelse og effektivisering af Skatteforvaltningen og it-drift. Hos os indgår du i et fagligt stærkt fællesskab med andre informationsarkitekter, løsningsarkitekter og testmanagers. Derudover bliver du en del af en højt specialiseret it-organisation med ca. 1.000 kolleger.

Vi kan derfor tilbyde rammen for at opnå høj faglighed og rig mulighed for at sparre og udfordre kolleger fagligt. Det er vigtigt for os, at vores medarbejdere har den seneste og mest relevante viden, så vi kan løse vores opgave optimalt. Derfor følger vi med udviklingen og har fokus på efteruddannelse.
Vi har høj grad af fleksibilitet, hvor der er mulighed for både at tilgodese arbejds- og familieliv. Vi tilbyder en 37 timers arbejdsuge, inklusiv frokost.

Om dig
Du har en stærk forretningsforståelse kombineret med it-metodiske kompetencer. Du kan lide at analysere komplekse problemstillinger, er initiativrig og kreativ.

Det er vigtigt, at du har en positiv og konstruktiv tilgang til at samarbejde med andre, du trives sammen med kolleger med forskellige kompetencer og baggrunde og er en absolut teamplayer. Du har en planlæggende og systematisk tilgang til dine arbejdsopgaver og har øje for detaljen samtidig med, at du kan holde mange bolde i luften.

  • Vi forventer, at du har en relevant videregående it-uddannelse fx cand.it eller cand.scient.bibl. Derudover har du:
  • stor hands-on erfaring med modelleringsmetoder, herunder især begrebs- og informationsmodellering
  • arbejdet med use-case modellering
  • godt kendskab til procesmodellering, fx i BPMN
  • erfaring med at arbejde i projekter, herunder også agilt.
  • god teknisk forståelse
  • en god sprogforståelse og er i stand at udtrykke dig i et klart og præcist dansk, både mundtligt og skriftligt

Ansøgning og kontakt
Ansøgning med CV og relevante dokumenter bedes sendt via linket ”Søg jobbet” senest den 4. juni 2019. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Barbara Hammer-Aebi på telefon 72374844 eller kontorchef Mette Kurland på telefon 72388462. Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 24 og 2. samtaler i uge 25. Der kan indgå person- og logiktest i rekrutteringsprocessen

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil arbejdsstedet skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Praktisk information

Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade

 
Østbanegade 123
Telefon 72388462
Beliggenhed