Porteføljekonsulent til styring af Skatteforvaltningens it-projektportefølje

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

Storkøbenhavn
14-05-2019
Expires
02-06-2019

Kan du se dig selv udvikle porteføljestyringen for de komplekse projekter og programmer på tværs af Skatteforvaltningen og dermed være med til at gøre en forskel for fremtidens Skatteforvaltningen? Så har vi måske jobbet til dig i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen.

Udvikling af porteføljestyringen og sparring og støtte til projektledere- og ejere
Du vil blive ansat i kontoret Pipeline og Portefølje, som er det centrale porteføljestyringskontor i Skatteforvaltningen.

Vi er ca. 10 medarbejdere og har ansvaret for udarbejdelse og vedligeholdelse af governance og processer for projekter og porteføljestyringen. Vi følger og kvalificerer projekter og programmer, fra de er registreret i pipeline, til de er endeligt afsluttet. I denne proces arbejdes der tæt sammen med relevante interessenter i styrelsen og den øvrige Skatteforvaltning.

Kontoret indgår i en værdikæde af styringskontorer vedrørende Udviklings- og Forenklingsstyrelsens (UFST) generelle økonomi og omfattende projekt- og programportefølje, der omfatter store programmer i milliardstørrelsen til projekter med budgetter på 10-500 mio. kr.

Styring af en kompleks portefølje med mange interessenter
Vi stiller krav til dig og din udvikling, men understøtter dig også i din vej til resultater. Du kommer til at arbejde med tværgående opgaver med brede kontaktflader til Skatteministeriets Departement, UFST’s direktion og øvrige ledelse, projektledere og medarbejdere i hele Skatteforvaltningen.

Dit arbejde vil især have fokus på:

  • udvikling af porteføljestyringen, herunder processer og standarder for projekt- og porteføljestyringen i Skatteforvaltningen
  • rådgivning og sparring med projektledere og -ejere på projekter og programmer ved beslutningsprocesser og projektfaglige udfordringer
  • udarbejdelse af beslutningsoplæg vedr. projekter og porteføljestyring til bl.a. koncernledelsen og UFST direktion
  • afrapportering på porteføljen til Skatteforvaltningens ledelse.

Vi er et kontor under udvikling, så der gode muligheder for at præge dine egne arbejdsopgaver i et dynamisk miljø. Du får et stort ansvar i et centralt kontor i organisationen og deraf gode muligheder for personlig og faglig udvikling.
Vi har store ambitioner, højt til loftet og tit mange bolde i luften. Vi lægger vægt på en et stærkt fællesskab, en uformel omgangstone og flad struktur, hvor vi løfter i flok og glæder os til at komme på arbejde.

Stærk styringsprofil og gerne erfaring med portefølje og projekter
Du bliver motiveret af at være med til at udvikle fremtidens Skatteforvaltning og dermed være med til at løfte Skatteforvaltningens vigtige samfundsopgave.


Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse og gerne nogle års erfaring – gerne fra staten, andre politiske organisationer eller en styringsfunktion i en stor virksomhed.

Konkret forventer vi, at du:

  • har en faglig stærk styringsprofil og gerne erfaring med disciplinen porteføljestyring og/eller projekt- og programledelse af større it-projekter
  • er god til at skabe relationer og kommunikere styringsmæssige budskaber til forskellige dele af en stor organisation
  • har politisk tæft og kan manøvrere sikkert i en politisk organisation
  • er analytisk stærk, logisk tænkende, struktureret og bevarer overblikket, når der er mange opgaver og korte deadlines
  • evt. har relevante certificeringer som f.eks. Prince2, MSP, MoP, P3O, PMI eller andre

Ansøgning og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 2. juni 2019. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Christoffer Rubæk Steiro på telefonnummer 2899 7057.

Der vil blive gennemført test som led i ansættelsesproceduren og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil være mulighed for at blive indplaceret som special- eller chefkonsulent alt efter kompetencer og erfaring.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din fysiske arbejdsplads bliver indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil arbejdsstedet forventeligt skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Praktisk information

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

 
Osvald Helmuths Vej 4
Telefon 72371065
Beliggenhed