Sektionsleder med flair for kommercielt indkøb og styr på processerne, Glostrup

Fødevarestyrelsen, Glostrup

Storkøbenhavn
10-05-2019
Expires
27-05-2019

Er du et fagligt fyrtårn indenfor indkøbs- og udbudsprocesser, og har du samtidig et brændende ønske om at udvikle og motivere dine medarbejdere.

Når ledelse og faglig viden går hånd i hånd
Din hverdag vil bestå af en vekselvirkning mellem konkrete specialistopgaver og ledelse, koordinering og prioritering af opgaverne i sektionen. Helt konkret skal du rådgive fagenheder om indkøbsfaglige problemstillinger, deltage i diverse projektgrupper, udarbejde interne vejledninger og deltage i møder med departement og andre styrelser. Samtidig skal du dagligt koordinere og lede arbejdet i Indkøb- og Betalinger, herunder afholde MUS og lønsamtaler.

Dine vigtigste opgaver bliver, at sikre
• at Fødevarestyrelsen opnår sit besparelsesmål på området,
• at det er enkelt og effektivt at købe ind
• at indkøb sker til en kvalitet og kvantitet, der er tilstrækkelig og relevant for opgaveløsningen i Fødevarestyrelsen
• en effektiv og rettidig administration på betalings- og rejseadministrationsområdet

Du optræder ofte selvstændigt på Fødevarestyrelsens vegne, og refererer til kontorchefen for Forretningsservice, som sektionen er en del af.

Indkøb og Betalinger består ud over sektionslederen af 6 engagerede medarbejdere udover en studentermedhjælp samt en kontorelev.

Sektionen har ansvaret for indkøbs- og udbudsprocesser i styrelsen, for så vidt angår EU-udbud i tæt samarbejde med enheden for JURA. Desuden har teamet ansvaret for Kontraktstyring, faktura- og rejseafregningsadministration i hele Fødevarestyrelsen.

Sektionen har medarbejdere både i Glostrup og i Lystrups ved Aarhus, og Fødevarestyrelsen har enheder placeret i hele landet. Du skal derfor forvente en del rejseaktivitet i Danmark.

En specialist, der kan lede
Du har en relevant uddannelse, f.eks. cand.merc.jur., og besidder en stor faglig viden om indkøbs- og udbudsprocesser, og du kan dokumentere konkrete resultater med budgetbesparelser på indkøbsområdet.

Det er en fordel, hvis du har erfaring med at lede andre. Du kommunikerer let og ubesværet – uanset om modtageren er direktør, medarbejder, ekstern leverandør eller tilbudsgiver. Du er parat til at påtage dig opgaver, der ligger udenfor sektionens kerneopgaver, hvis det skaber værdi for Fødevarestyrelsen.

Du kan bevare overblikket, jonglere med komplekse faglige opgaver, inddrage alle relevante interessenter, når du udvikler og gennemfører større koordineringsopgaver og processer.

Du har øje for dine medarbejdere og kan motivere dem, så de trives og leverer gode resultater.

Hvornår skal du starte
Vi vil gerne have, at du tiltræder den 1. august 2019.

Løn og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat som chefkonsulent efter den gældende overenskomst for akademikere i staten mellem Finansministeriet og en række AC-organisationer. Der vil være mulighed for tillæg efter kvalifikationer.

Din ansøgning
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV, kopi af eksamensbevis og evt. andet relevant materiale online i vores rekrutteringssystem på mfvm.dk/job senest den 27. maj 2019.

Vi forventer at holde 1. samtale 4. juni og 2. samtale 12. juni.

Test vil indgå som en del af rekrutteringsprocessen.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte enhedschef Kim Hastrup på telefon 72 27 67 26, eller e-mail kimh@fvst.dk.

Læs mere om Fødevarestyrelsen på www.fvst.dk

Fødevarestyrelsen opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Praktisk information

Fødevarestyrelsen, Glostrup

 
Stationsparken 31
Telefon 72276726
Beliggenhed