Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Områdeledere til ny statslig fælles facility management løsning

Skanderborg kontor

Østjylland
30-04-2019
Expires
17-05-2019

Vil du være med til at opbygge og implementere en ny fælles facility management løsning i staten? Kan du se dig selv som leder for de lokalansvarlige, der skal varetage det daglige samarbejde mellem facility management leverandøren, kunderne og Bygningsstyrelsen? Og har du lyst til en hverdag, der bringer dig rundt på mange af vores ejendomme og som byder på kontakt til både kunder, leverandører og kollegaer i Bygningsstyrelsen, så søg én af de to stillinger som områdeleder.

Bygningsstyrelsen skal implementere og drive en ny fælles facility management løsning for størstedelen af statens institutioner. Ydelserne omfatter FM ledelse, intern service, kantine, renhold, sikkerhed, affaldshåndtering, indvendigt vedligehold og udendørsarealer, der alle udbydes samlet til én leverandør. Det bliver en markant ændring af statens håndtering af opgaverne på området, og vi kommer til at præge og udvikle markedet for integreret facility management.

Vi har netop gennemført en omstrukturering af Center for Facility Management, der blandt andet betyder, at opgaverne inden for serviceområderne og opgaverne vedrørende teknisk ejendomsdrift integreres i en fælles facility management løsning på statens ejendomme. Som områdeleder kommer du derfor til at lede et område med flere forskellige kontraktformer; både hos kunderne, der er omfattet af den første bølge af statens fælles facility management løsning og i forhold til bygningsvedligehold samt teknisk drift på statens ejendomme, der endnu ikke er omfattet af FM løsningen.

Vi søger to områdeledere, der kan lede og motivere gruppen af Bygningsstyrelsens medarbejdere, der er placeret decentralt hos de statslige institutioner i rollen som lokalansvarlige.

Center for Facility Management er organiseret i fire teams, der er bygget op omkring hver deres fokusområde: FM Daglig Drift; med ansvar for alle daglige driftsopgaver, FM Asset Management; der som hovedopgave gennemfører bygningssyn og planlægger og udfører alle vedligeholdelsesopgaver samt FM Aftaler og Leverandørstyring; der står for alt vedrørende det nuværende og kommende udbud og kontraktstyring.

Derudover er der et tværgående FM Support- og Kompetenceteam; der sikrer den interne sammenhængskraft i Center for Facility Management og hvor opgaver vedrørende udvikling, teknisk support, økonomistyring og sekretariatsbistand er forankret.

Dine opgaver
I stillingen som områdeleder vil du være med til at opbygge og implementere den nye facility management løsning og varetagelse af den daglige drift for ejendomme, der endnu ikke er omfattet af løsningen. Du vil i tæt samarbejde med dine kollegaer få ansvar for at opbygge en organisation med entydige forretningsgange, roller og ansvar mellem kunde, leverandører og Bygningsstyrelsen i stærkt samarbejde om udmøntning af FM-aftalen og den daglige drift i øvrigt.

Derudover vil du få personaleansvar for et team bestående af 5-10 medarbejdere, der er placeret lokalt hos de statslige institutioner, dækkende et større geografisk område. Nogle af medarbejderne vil være overdraget fra eksisterende servicefunktioner i staten og vil f.eks. være tidligere servicechefer eller medarbejdere med koordinerende opgaver på serviceområdet, nogle er nuværende medarbejdere i Bygningsstyrelsen og en stor del vil være nyansatte.

Din opgave bliver at lede medarbejderne, så de bliver i stand til at varetage kontraktstyringen af den daglige drift hos kunderne i form af f.eks. kvalitetssikring og styring af forbrug, iværksættelse af lokale projekter, afstemme forventninger og bidrage til at finde løsninger, der sikrer såvel aftaleoverholdelse, samt tilfredse kunder. Du vil desuden få ansvaret for enten et ministerområde eller et geografisk område, hvor du står på mål for effektivitet, kvalitet og brugertilfredshed i tæt samarbejde med leverandøren, kunden og dine lokale facility management medarbejdere.

En af dine første opgaver i stillingen bliver at tage imod både virksomhedsoverdragede og nyansatte medarbejdere og sikre, at de får den rette viden og oplæring til at løse opgaverne. Du skal introducere medarbejderne til deres nye rolle og det ansvar, der følger, samt til Bygningsstyrelsens forretningsgange og retningslinjer.

I stillingen vil der være et stort fokus på vidensdeling og erfaringsudveksling med de øvrige områdeledere i forhold til leverandør- og kontraktstyring, opfølgning på tilfredshedsmålinger og med de øvrige kolleger i Center for Facility Management. Derudover vil der være meget samarbejde på tværs af Bygningsstyrelsens øvrige forretningsområder i forhold til koordinering af indsatser i relation til den enkelte kunde eller lokalitet.

Dine kvalifikationer
Vi vægter ikke din uddannelsesmæssige baggrund så højt, vores fokus er, at du har solid erfaring med service, daglig drift samt kunde- og leverandørstyring.

Derudover forventer vi, at du har erfaring med personale- og forandringsledelse. Da din medarbejdergruppe vil være placeret på forskellige geografiske lokationer er det vigtigt, at du har interesse for at arbejde med distanceledelse.

Vi forventer desuden, at du har erfaring med et eller flere serviceområder og at du har viden om facility management.

I enheden har vi stort fokus på at etablere et partnerskab med leverandørerne, og det er derfor ligeledes en fordel, hvis du har kendskab til partnerskabstankegangen.

Derudover forventer vi, at du har kompetencer til at arbejde med:

  • Leverandør- og kontraktstyring
  • Økonomiopfølgning
  • Kundepleje
  • Konflikthåndtering
  • Opfølgning på tilfredshedsmålinger
  • Opfølgning på KPI-målinger

Som person, har du et service- og kundegen i dit DNA og begår dig med stor naturlighed i et driftsorienteret miljø. Du motiveres af at være med til at opbygge en ny organisation omkring et nyt koncept. Du er udadvendt og god til at samarbejde. Du kan kommunikere på alle niveauer og er i stand til at motivere medarbejdere og samarbejdspartnere samt sikre fremdrift. Du har stor gennemslagskraft og er i stand til at lede forandringsprocesser.

Vi tilbyder et tværfagligt arbejdsfællesskab med kollegaer, der er dedikerede til at implementere og drive den nye facility managementløsning. Centret har en uformel omgangstone med et godt arbejdsmiljø og fokus på faglig udveksling og vidensdeling.

Læs mere om os på vores hjemmeside og fortæl os i din ansøgning, hvordan du med netop dine kompetencer samt erfaringer vil kunne bidrage positivt.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker efter relevant overenskomst, forventeligt mellem staten og AC. Bygningsstyrelsen er en styrelse under Transport-, Bygnings- og Boligministeriet og dit ansættelsesområde vil derfor være ministeriet med til enhver tid tilhørende styrelser. Dit arbejdssted vil være Thomas Helsteds Vej 9A, 8660 Skanderborg, men du må forvente at bruge noget af din tid på de lokationer, som dine medarbejdere er tilknyttet. For at bestride stillingen kræves det, at du har et gyldigt kørekort.

Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte centerchef Mette Toftdahl på tlf. 41 70 12 85 eller e-mail metof@bygst.dk eller alternativt centerchef Emil Blomqvist Lund på tlf. 41 70 10 37 eller e-mail embll@bygst.dk

Send os din ansøgning, CV og eksamenspapirer senest den 17. maj 2019. Du søger stillingen ved at gå ind på www.bygst.dk/job. Vi forventer at holde 1. samtaler i uge 22 i Skanderborg og 2. samtaler i uge 24 i København med tiltrædelse pr. 1. august 2019.

Beliggenhed