Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Teamleder søges til Udenrigsministeriets it-servicedesk

Udenrigsministeriet

Storkøbenhavn
24-04-2019
Expires
17-05-2019

Teamleder søges til Udenrigsministeriets it-servicedesk

Har du en ITSM-baggrund? Motiveres du af at levere service og support i særklasse? Og brænder du for at lede og udvikle et team i forandring? Så bliv en del af det offentlige Danmarks eneste globale servicedesk!

Udenrigsministeriet søger en ny teamleder til vores 24/7 servicedesk med en ITSM-baggrund, som har et naturligt drive, og kan skabe engagement og resultater som led i en rekalibrering af servicedesk’en. Som teamleder for 13 medarbejdere får du til opgave at sætte retning for dagens og fremtidens servicedesk til gavn for vores kunder, som tæller
Udenrigsministeriets mange medarbejdere fordelt over hele verden. Det er netop de medarbejdere, du og dine kolleger på servicedesk’en hver dag hjælper videre, når de støder på IT-problemer. Konkret skal du stå for den daglige ledelse af teamet, herunder igennem prioritering og planlægning af arbejdsopgaver, medarbejderudvikling samt sparring om løsninger.

Du vil efter behov kunne indgå i en 24/7 vagtordning, hvor du sammen med resten af teamet yder 1st level support og håndterer henvendelser fra brugerne både skriftligt og telefonisk. Servicedesk løser alle 1st level incidents. De incidents, der ikke kan løses umiddelbart sendes videre til 2nd level i vores servicemanagementsystem.

Servicedesk’en arbejder med 24/7 bruger-support året rundt i Udenrigsministeriet med henblik på at sikre hjælp til kolleger i alle tidszoner og for at kunne stå for overvågning af bl.a. de globale WAN-forbindelser, systemer, servere og tekniske anlæg. Herudover støtter servicedesk også Udenrigsministeriets kommunikationscenter, der behandler højt klassificeret materiale.

Vores service er baseret på ITIL, og en stor del af dine opgaver vil relatere sig til Incident Management-processen, der går på tværs af IT-enheden.

Vi har på servicedesk et stort fokus på dokumentation af sager og løsninger, og du får også et ansvar for at sikre, at knowledge-items, vejledningsmateriale samt IT-driftsinformation vedligeholdes. Du vil naturligvis hurtigt blive oplært i at bruge i Udenrigsministeriets komplekse IT-platform. Det forventes, at du som minimum har en ITIL-foundation, og du vil blive tilbudt relevant efteruddannelse efter dialog med ledelsen.

I IT-enheden er vi ca. 50 medarbejdere. Vi har ansvar for hele koncernens IT-understøttelse, fra forretningsudvikling over system- og applikationsportefølje, klienter og infrastruktur, til 24/7 bruger-support.

Vi holder hånden under - og udvikler - løbende Udenrigsministeriets globale IT-platform, der understøtter ministeriets globale interessevaretagelse sikkert og effektivt i en verden under hastig forandring. Ambitionerne for udviklingen netop nu er at sikre øget fleksibilitet og brugervenlighed, samtidigt med fastholdelse af et stærkt fokus på stabil drift, beskyttelse af udenrigsministeriets data og effektivisering af eksisterende IT-services. Bag dette ligger et grundlæggende ønske om forenkling, standardisering og værdiskabelse.

Vi søger en teamleder, der:

  • har erfaring med ledelse af servicedesk-teams.
  • har erfaring med koordinering og prioritering.
  • kan udarbejde rapporter og anvende dem i arbejdet.
  • evner at sætte sig i brugernes sted og levere god brugerorienteret support.
  • har kendskab til- eller erfaring med arbejde med servicemanagementsystemer, som fx Cherwell.
  • er empatisk, har en naturlig gennemslagskraft, gode kommunikationsevner, skriftlige såvel som mundtlige, og formår at skabe resultater og engagement.
  • har gode engelskkundskaber, da flertallet af vores brugere har et andet modersmål end dansk.
  • trives med en hverdag, der til tider kan være travl og omskiftelig.
  • evner at have en fokus på Continual Service Improvement – også i forhold til at optimere systemunderstøttelsen.
  • har en relevant uddannelsesmæssig baggrund.

Tiltrædelse
Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst mellem staten og den relevante faglige organisation. Der tages højde for allerede tilegnede kvalifikationer.

Ansøgning
Ansøgningsfristen er 17. maj 2019. Vi forventer at afholde samtaler i starten af uge 22 og 23. Stillingen søges under ”ledige stillinger” på www.um.dk. Vi skal have en målrettet og motiveret ansøgning, samt et CV, der som minimum indeholder informationer om uddannelse, tidligere arbejde, kvalifikationer, sprogkundskaber, referencer m.v. Vedhæftning af CV alene betragtes ikke som en ansøgning.

Du kan få svar på yderligere spørgsmål om stillingen hos souschef Åge Sandal Møller (telefon: 2235 7733, e-mail agesmo@um.dk). Du kan også læse mere om ministeriets værdigrundlag, opgaver og organisation på vores hjemmeside www.um.dk. Har du brug for oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan du kontakte HR-konsulent Thomas Hadrup på telefon 33 92 10 08, e-mail thohad@um.dk.

Udenrigsministeriet ser mangfoldighed som en styrke og ønsker at beskæftige medarbejdere med forskellig baggrund. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede, uanset per­sonlig baggrund, til at søge stillingerne.

Om os
Udenrigsministeriets mission er at arbejde for Danmarks interesser og værdier i forhold til omverdenen på en måde, der fremmer danskernes frihed, tryghed og velstand samt en mere fredelig og retfærdig verden med udvikling og økonomisk vækst for alle. I Udenrigsministeriets vision indgår, at vi skal være bredt respekteret som en kompetent, effektiv, udadvendt og serviceorienteret virksomhed, og at vi skal være en attraktiv og idéskabende arbejdsplads, der sikrer stor medarbejdertilfredshed og målrettet kompetenceudvikling. Vi har som fælles værdier, at vi som enkeltpersoner og organisation arbejder på grundlag af musikalitet, åbenhed, professionalisme, handlekraft og arbejdsglæde. Alle ledige stillinger i Udenrigsministeriet kan findes på www.um.dk.



Beliggenhed