Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Barselsvikariat som arbejdsmiljøkoordinator i HR afdelingen, Greve Kommune

Greve Rådhus

Storkøbenhavn
02-04-2019
Expires
21-04-2019

Jobbet
Dine primære opgaver vil bestå i, at koordinere centrale opgaver indenfor arbejdsmiljøområdet i organisationen. Hovedopgaverne er beskrevet nedenfor.

Arbejdsulykkeområdet

  • Indsende og kontrollere anmeldelser af arbejdsulykker, inden de videresendes til vores samarbejdspartner i ulykke systemet EASY.
  • Du vil skulle arkivere og lave lettere sagsbehandling af ulykke sagerne i KMDSAG.
  • Desuden vil du være kontaktperson for henvendelser og spørgsmål til ulykke området for Greve Kommunes institutioner og centre.
  • Du vil stå for at udarbejde den årlige ulykkesstatistik på området.
  • Varetage bogføringsopgaver i økonomisystemet, OPUS, herunder udbetale erstatninger, betale regninger og lave mindre budgetopfølgninger.

Den årlige arbejdsmiljødrøftelse
  • Koordinere den årlige arbejdsmiljødrøftelse.
  • Udvikling af arbejdsmiljømodellen.
  • Udarbejde indstillingspunkter til Greve Kommunes hovedudvalg, HovedMED, i forbindelse med udførsel af arbejdsmiljødrøftelsen.
  • Sparre med udvalg og ledelse.

Arbejdstilsynet
  • Koordinere og arkivere Arbejdstilsynets breve til og fra Greve kommunes institutioner/centre
  • Vejlede ved spørgsmål om arbejdsmiljø.

Arbejdsmiljøuddannelsen
  • Du koordinerer arbejdsmiljøuddannelsen for 3 kommuner, opgaven består af; tilmelde deltagere, bestille materiale og opkræve de enkelte kommuner for deltagelse.
  • Ligeledes vil du være ansvarlig for genforhandling af kontrakt med underviser og kursussted.

Øvrige opgaver
  • Du vil skulle varetage mindre udviklingsopgaver indenfor arbejdsmiljøområdet, fx når der kommer ny lovgivning inden for området eller når HR afdelingens modeller/procedurer skal optimeres.
  • Opdatere vejledninger og arbejdsmiljøsider på intranettet.
  • Tømme og fordele HR postkassen i samarbejde med dine kollegaer.
  • Udsende og behandle månedlige trivselsundersøgelser, som laves i systemet, Defgo, i samarbejde med dine kollegaer.
  • Arbejde med forskellige typer statistikker.

Jobbet er i HR afdelingen, som består af 7 kollegaer og vores chef. Afdelingen er en del af Center for Økonomi og HR.
Vi har et godt arbejdsmiljø med inspirerende kollegaer, faglig sparring, fleksible arbejdstider og tillid.

Du vil få en varieret hverdag med mange forskellige opgaver, og du samarbejder med mange forskellige ledere og medarbejdergrupper.


Om dig
Du er uddannet indenfor det kommunale/offentlige, fx professionsbachelor eller lign.
Eller du har god erfaring med flere af opgaverne.

Det er et krav at du har gode skriftlige og mundtlige kommunikative evner og kan kommunikere på flere niveauer.

Det er en fordel, hvis du har kendskab til sagsbehandlingsprincipper og arkiveringssystemer samt kendskab til arbejdsmiljølovgivningen. At du har erfaring inden for en politisk styret organisation.

Du behersker Excel og er talstærk samt statistik interesseret.

Som person har du gåpåmod og trives i en travl hverdag, med forskelligartede opgaver.


Øvrige oplysninger
Stillingen er et barselsvikariat på 37 timer pr. uge med arbejdsplads på Greve Rådhus.

Ansættelsesdato den 1. juni 2019 eller hurtigst muligt.
Samtaler afholdes den 25. april 2019.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.


Beliggenhed