Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du arbejde med risikoledelse på jernbanen?

Trafikstyrelsen

Storkøbenhavn
15-03-2019
Expires
05-04-2019

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen søger en medarbejder med viden om CSM risikoledelse og processtyring.

Jernbanen i Danmark udbygges kraftigt i disse år. Signalsystemet er ved at blive udskiftet, banestrækninger elektrificeres, Metro Cityringen er under opførelse, og i de største byer etableres letbaner mm. Samtidig med det er jernbanens kontrol- og styresystemer for alvor på vej ind i en digital- og softwarebaseret verden.

Det stiller nye krav til vores kompetencer som sikkerhedsmyndighed, og derfor har vi behov for at tilføre flere ressourcer indenfor CSM risikoledelse og processtyring. Hvis du har viden herom, har lyst til at være en del af et center med topmotiverede medarbejdere, kan lide et tæt samspil med branchen samt tværfagligt samarbejde med jurister og tekniske fagpersoner, så er du måske vores nye kollega.

Med afsæt i din viden om CSM risikoledelse og processtyring vil dine arbejdsopgaver blandt andet være at behandle ansøgninger om godkendelse af jernbaneinfrastruktur, rullende materiel såsom lokomotiver, metrotog og letbanekøretøjer, jernbanevirksomheder og infrastrukturforvaltere. Du skal derudover bidrage til udviklingen af styrelsens arbejdsgange og processer, samt vejlede virksomheder om godkendelsesprocedurer, lovgivning og risikoledelse og CSM processer.

Din profil
Du kommer til at arbejde i krydsfeltet mellem teknik, proceskrav og lovgivning. Derfor skal du have lyst til alle dele. Vi forestiller os, at du har en akademisk baggrund eller erfaring, som gør, at du har sans for kvalitetssikring. Vi forventer, at du har viden om CSM risikoledelse og processtyring. Kendskab til jernbanen er en fordel, men ikke et krav.

Derudover forventer vi, at du:

  • er analytisk og evner både at fordybe dig i skriftligt materiale og have blik for overordnede rammer, tidsfrister og mål
  • har lyst til at arbejde i en myndighedsrolle som del af et politisk system
  • har gode formidlingsevner i skrift og tale
  • har gode engelskkundskaber
  • er en holdspiller
  • har lyst til at være en del af et team af ingeniører, jurister og generalister med faglig stolthed, et godt samarbejdsklima og plads til humor

Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er en fast stilling på 37 timer. Ansættelsen sker efter gældende overenskomst mellem relevant faglig organisation og Finansministeriet med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer. Stillingen er til besættelse snarest muligt og vil afhængig af kompetencer blive besat som enten en special- eller chefkonsulentstilling.

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen – hvem er vi…
Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen er en styrelse under Transport-, Bygnings- og Boligministeriet med ansvar og opgaver på tværs af transportformerne jernbane, vej og luftfart, samt regulering af bygge- og boligområdet.

Center for marked og kollektiv trafik varetager sektorovervågning og servicering med henblik på at fremme en sammenhængende kollektiv trafik samt en række sikkerhedsrelaterede opgaver i relation til jernbane, letbaner og metro, herunder regulering og tilsyn med infrastrukturforvaltere, operatører, jernbanevirksomheder samt godkendelse af drifts- og trafikregler, køretøjer og infrastruktur.

Centret varetager endvidere opgaver vedrørende markedsadgang og økonomisk regulering, godkendelse og tilsyn på luftfartsområdet, herunder opgaver i relation til kapacitet og takster i lufthavne, luftfartsaftaler, passagerrettigheder, fair konkurrence og tilgængelighed. Center for marked og kollektiv trafik består af 3 chefer, der tilsammen har ca. 80 medarbejdere.

Vi er mange forskellige faggrupper og udgør derfor en bred vifte af specialister og generalister.

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende danske samfund. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Du kan læse mere om Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen på www.tbst.dk .

Yderligere information
Du kan få mere at vide om stillingen hos kontorchef Lars Korsholm på tlf. 41 78 01 23.

Ansøgning
Send din ansøgning, CV og eksamenspapirer via styrelsens ansøgningsportal på www.tbst.dk senest den 5. april 2019.

Ansættelsessamtaler forventes gennemført i uge 15.





Beliggenhed