Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Systemejer til drift af politiets operative systemer

Koncern IT

Storkøbenhavn
14-03-2019
Expires
01-04-2019

Hvidovre, Rigspolitiet, Koncern IT

Drift, udvikling og vedligehold af politiets operative it-systemer har stor betydning for udførelsen af alle vores samfundsmæssige opgaver. Du gør en forskel for hver eneste medarbejder i politiet, når du sikrer, at deres it-redskaber fungerer og bedst muligt understøtter vores arbejde.

Din nye hverdag
Din primære arbejdsopgave består af driftsopgaver, hvor du som systemansvarlig og koordinator får det overordnede ansvar for forvaltningen af en eller flere operative systemer. Dit arbejde består bl.a. i releasestyring, vedligehold og fejlsøgning på systemerne. Formålet er, at systemerne effektivt, sikkert og stabilt understøtter forretningen i den daglige drift.

Med ansvar for systemforvaltning gennemfører du releasestyring fra start til slut. Du skal sørge for, at systemerne bliver vedligeholdt, således at brugernes ønsker samt de økonomiske aspekter bedst muligt håndteres. Du har løbende kontakt med Koncern IT’s interne og eksterne samarbejdspartnere, og du afholder forretningsmøder, hvor du afdækker brugerbehov, beskriver ønsker og krav samt foretager prioriteringer på diverse rettelser og forbedringer.

I den daglige drift af systemerne styrer du bl.a. fejlretningsprocessen. Det vil sige, at du fejlmelder systemerne og følger op indtil fejlene er løst. Vedligehold og fejlrettelser kræver koordinering både internt i Koncern IT og med vores leverandører. Derudover yder du rådgivning og udfører dokumentation i forhold til gældende regler og standarder.

Du bliver en del af Center for Drift i sektionen Operative Applikationer, som består af 21 kompetente og engagerede medarbejdere, der alle har fagspecifikke baggrunde. I sektionen forvalter vi politiets operative systemer og værdsætter tæt faglig sparring og udvikling. Vi har en uformel omgangstone, og vores arbejdsmiljø er præget af stor aktivitet og faglig sparring. Vi går alle op i at yde vores bedste for at bidrage til, at politiet kan løse vigtige samfundsmæssige opgaver.

Vores nye kollega
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forventer, at du har en basis it-forståelse og gerne et par års relevant erhvervserfaring. Det tæller positivt, hvis du har kendskab til systemforvaltning eller med politiarbejde – såvel operativt som administrativt, men ingen af delene er et krav.

Du fungerer som bindeled og drivkraft mellem Koncern IT og forretningen. Vi lægger derfor vægt på, at du udviser vilje og evne til at indgå i samarbejdsrelationer og er god til at kommunikere med mange forskellige faggrupper omkring opgaveløsningen. Du er serviceminded, og i kraft af din udadvendte profil skaber og opretholder du gode relationer til brugere og leverandører. Du sikrer brugerinddragelsen i driften og forventningsafstemmer med brugerne, så vi arbejder sammen om realistiske mål.

Dine kolleger brænder for deres arbejde, og det er vigtig for os, at du viser samme engagement, motivation og vilje til at lære. Vi tilbyder interne uddannelsesforløb i kvalificeringsprocesser, leverandørstyring og afholdelse af bruger- og forretningsmøder. Der er derfor mulighed for personlig og faglig udvikling, hvis du ikke matcher alle arbejdsområder på nuværende tidspunkt.

Ansættelsesforhold
Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet, Koncern IT med adresse på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Susan Spragge på tlf. 2089 4956.
Du kan finde generel information om politiet og politiet som arbejdsplads på www.politi.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Alle dokumenter skal oploades i pdf-format.

Vi forventer at afholde 1. samtaler onsdag den 10. april 2019 og 2. samtaler fredag den 12. april 2019.

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold.

 

Koncern IT
Cirka 430 medarbejdere i Koncern IT udvikler og driver it-systemer for politiets omkring 15.000 ansatte, heraf 11.000 polititjenestemænd. Vi styrer it-projekter, udvikler softwareløsninger og sikrer med drift og support, at it-understøttelsen hjælper politiforretningen med at forebygge og forhindre kriminalitet.

Ledelsesmæssigt har vi fokus på at udvikle alle ansatte, både professionelt og menneskeligt. Vi samarbejder på tværs af organisationen om at løfte kvaliteten og understøtte politiets kerneopgaver. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vort arbejde. Vores daglige sparring er en forudsætning for, at vi skaber gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt på i morgen.

Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks 12 politikredse, politiet i Grønland og politiet på Færøerne. Rigspolitiet sætter retningen og udarbejder overordnede strategier for hele politiet i tæt samarbejde med politikredsene.

Beliggenhed