Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kundekonsulent med træfsikkert planlægningsgen og ditto samarbejdsevner

Sikkerhedsstyrelsen

Syd- og Sønderjylland
07-03-2019
Expires
24-03-2019

Vi søger en kundekonsulent, der vil tage del i vores tilsynsopgaver, sagsbehandling og udviklingsopgaver. Og som vil gøre det med Sikkerhedsstyrelsens ambition om ukompliceret sikkerhed som ufravigeligt pejlemærke. For uanset om vi laver kampagner om fyrværkeri eller tager på tilsyn i virksomheder og kontrollerer e-cigaretter, legetøj, gasanlæg eller el-installationer, så gør vi det for at sikre tryghed for danske forbrugere og virksomheder.

Du kommer til at få fingrene i administrativt arbejde og sagsbehandling på mange af vores produktområder. Så selv om vi ikke forventer, at du besidder vores specialisters tekniske indsigt, skal du være klar på at kaste dig ud i arbejdet med en energi, der er et højspændingsanlæg værdigt.

Hvad forventer vi af dig?
Du bliver en del af et team på ni medarbejdere i Planlægning. Afdelingen er en del af Center for Markedsovervågning, hvor hovedopgaverne blandt andet er tilsyn og sagsbehandling.

I Sikkerhedsstyrelsen arbejder vi målrettet mod at sætte strøm til vores processer, og vi er bl.a. på vej med en løsning til strakssagsbehandling, hvor tilsynsførende kan foretage tilsyn med en iPad i hånden og have afgørelsen til virksomhederne klar samme dag. Det gør vores interne arbejdsprocesser mere effektive, men vi har stadig brug for dig til at planlægge tilsynene og til at afrapportere og følge op på de mange besøg.

Du er den rette kundekonsulent, hvis du kan sætte flueben ved disse kompetencer:

  1. Din effektivitet imponerer dine kolleger. Både når du laver online markedsovervågning af nye produkter, og når du dokumenterer vores testresultater af fx legetøj og elprodukter, gør du det med stor kvalitet og selvstændighed. Dine kolleger sætter pris på, at ’du får tingene gjort’, for vi stoler på dit overblik, din strukturerede tilgang og din evne til at overholde deadlines, når to do-listen er blevet alen lang.
  2. Din veludviklede evne til samarbejde og dialog skinner igennem. Vi glæder os til, at du bliver en del af planlægningsteamet og til at nyde godt af din evne til at pleje relationer. Du får en stor berøringsflade både eksternt og internt. Den er i spil, når du kontakter laboratorier og andre samarbejdspartnere, der tester produkter for os, og selvfølgelig i dialogen med virksomheder og forhandlere. Men også når du hjælper vores fagspecialister eller deltager i nogle af vores udviklingsprojekter.
  3. Du ser forbedringspotentialer i selv de mest fastgroede vaner. Du kommer ind i en organisation, hvor processer og arbejdsgange er kortlagt, som var de den danske vestkyst. Alligevel spotter du steder, hvor vi kan optimere, så systemer og processer fremadrettet bliver moderniseret og forenklet yderligere – og så sikkerhed bliver endnu mere ukompliceret for virksomheder og forbrugere.
Derudover forestiller vi os, at du:
  • har en uddannelse i fx offentlig administration, som kontorassistent eller lignende
  • muligvis har erfaring med projektdeltagelse, planlægning og sagsbehandling
  • er en erfaren bruger af Microsoft Office-pakken og navigerer hjemmevant i specielt Excel og Word – men også let kan sætte dig ind i de it-systemer, vi bruger til sagsbehandling.
Hvad kommer du til at lave?
Du skal hjælpe vores mange faglige specialister og kommer til at deltage i mange typer af opgaver på forskellige produktområder. Du skal løse opgaver, der skulle være fikset i går, haster lige nu eller som vi først ser udbyttet af om en rum tid.

Dine vigtigste opgaver bliver:
  • Hjælp til tilsynsopgaver. Vi tager hver dag på rigtig mange tilsyn hos virksomheder. Du hjælper os med at få dem i kalenderen, du supporterer vores folk på farten, og du assisterer med behandlingen af godkendelser og resultater efterfølgende.
  • Indsamling af oplysninger. Vi indsamler løbende informationer om produkter og sikrer, at de lever op til reglerne inden for de givne lovområder. Det medfører også en del tid ved tasterne, blandt andet når du skal sende produkter til test, udarbejde dokumentation eller indtaste oplysningerne i systemer.
  • ’Alt det dér midt imellem’. Sideløbende med din rolle som kundekonsulent løser du også interne opgaver, der på den lange bane gør processer smidigere og får samarbejdet i vores organisation til at rykke fra fjerde til femte gear. Du indgår i projekter, der skal bringe os et skridt tættere på at realisere styrelsens ambition om at være en moderne, digital og serviceorienteret myndighed.
Sådan ansøger du
Send din ansøgning med CV og eksamenspapirer via vores elektroniske ansøgningsmodul på http://www.sik.dk senest søndag den 24. marts 2019. Samtaler forventes afholdt i uge 13 og 14.

Du vil blive ansat i henhold til HK's overenskomst med tiltrædelse 1. juni 2019.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Evy Boe Madsen på telefon 25 10 39 23. Hvis du har spørgsmål til løn- eller ansættelsesforhold, kan du kontakte HR-partner Rikke Dragsbæk Jacobsen på telefon 91 33 70 12.

Beliggenhed