Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Administrativ medarbejder med sans for logistik, søges til VeterinærNord i Herning

Fødevarestyrelsen, Herning

Vestjylland
07-03-2019
Expires
19-03-2019

Har du lyst til at arbejde i en organisation, hvis mission er at fremme sikkerhed, sundhed og kvalitet fra jord til bord, og som under stor mediemæssig bevågenhed arbejder for at sikre høj fødevaresikkerhed og dyrevelfærd? Vil du have udfordrende arbejdsopgaver i et evigt foranderligt miljø med mulighed for både faglig og personlig udvikling?

Vi er
Veterinær Nord beskæftiger godt 60 medarbejdere. Vi er fordelt på 2 lokationer som ligger henholdsvis i Aalborg og Herning, - du vil få tjenestested i Herning. Den aktuelle stilling er placeret i det administrative team som pt. består af 7 faglige sekretærer samt 1 kontorelev, som varetager mange forskellige administrative opgaver.
Veterinær Nord er en af Fødevarestyrelsens lokale enheder som udfører tilsyn med bl.a. dyrevelfærd i besætninger og virksomheder der anvender animalske biprodukter. Vi er derudover en del af det veterinære beredskab, hvor vi bl.a. arbejder med at overvåge og begrænse spredning af smitsomme sygdomme blandt husdyr. Vi tager os desuden af den direkte information og rådgivning til forbrugerne, besætningsejere, virksomheder og praktiserende dyrlæger.

Vi tilbyder
En varieret og spændende arbejdsdag med selvstændige opgaver og engagerede kollegaer. Du vil blive en del af et dynamisk og åbent arbejdsmiljø med hjælpsomme kolleger – og god sparring. Vi lægger vægt på løbende kompetenceudvikling, og vores mål er at skabe en effektiv, livsvenlig arbejdsplads med balance mellem arbejde og fritid.

Arbejdsopgaver
Dine arbejdsopgaver vil blive meget blandede, da vi er en enhed med mange medarbejdere og et stort kundefokus, hvorfor du skal forvente at have meget kontakt med både kunder og kolleger.

Af mere konkrete opgaver vil du komme til at arbejde med sagsbehandling – herunder sagsbehandling af mærkning- og registrering på kvæg, får og geder. Denne sagsbehandling indebærer tæt og direkte kontakt til f.eks. besætningsejere og i enkelte tilfælde også politiet. Du vil også skulle arbejde med kvalitetssikring, logistik, herunder bl.a. planlægning af eksporter, indtastning og godkendelse af eksportdokumenter, udarbejdelse af dokumenter i forbindelse med eksporter, passe enhedens mail-postkasse og telefon, ledelsesstøtte-funktion, lettere IT support til vores ansatte samt mange andre administrative opgaver.

Der vil også være en administrativ deltagelse i enhedens Beredskabsopgaver. Herunder logskrivning ved mistanke om og udbrud af husdyrssygdomme. Dette kan falde udenfor normal arbejdstid.

Om dig
Du har en uddannelsesmæssig baggrund, der passer til ovenstående opgaver, gerne en HK kontoruddannelse.

Vi forventer, at du:

• Er god til at arbejde i teams og udviser initiativ og drive for at få opgaver løst
• Har flair for sagsbehandling og forefaldende administrative opgaver
• Er i stand til at arbejde selvstændigt, er struktureret, har overblik, IT flair og kan håndtere travlhed og mange ”bolde” i luften - det er vigtigt at du er robust, da der til tider kan være stor travlhed
• Har en anerkendende tilgang til såvel interne som eksterne samarbejdspartere
• Har en udadvendt personlighed
• Er god til at planlægge og har ordenssans
• Du har gode skriftlige og mundtlige formuleringsevner
• Trives i en travl hverdag, hvor dagene sjældent er ens
• Har en positiv indstilling og et godt humør

Det vil være en stor fordel at du har erfaring i at arbejde med Office pakken ligesom kendskab til journaliseringsprogrammet Work Zone vil være en fordel, men ikke en forudsætning.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid og løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it medarbejdere (HK).

Yderligere oplysninger om jobbet og ansøgning
Du er velkommen til at kontakte Veterinærchef Flemming Kure Marker på telefon 72 27 52 21 eller sektionsleder Ann-Katrine Meilstrup på telefon 72 27 53 36 hvis du har spørgsmål til stillingen.

Stillingen ønskes besat 1. maj 2019 eller snarest derefter, og der vil blive afviklet ansættelsessamtaler d. 26. marts 2019.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning, med beskrivelse af hvordan du ser dig selv i jobbet. CV, kopi af eksamensbevis og evt. andre relevante bilag skal sendes sammen med ansøgningen. Ansøgningen skal sendes via vores rekrutteringssystem på mfvm.dk/job senest den 19. marts 2019.

Fødevarestyrelsen opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Beliggenhed