Teamleder til Statens Its Kundeområde

Statens It

Storkøbenhavn
07-03-2019
Expires
22-03-2019

Statens It søger en teamleder til Kundeområdet, hvor du bliver it driftspartner for en række kunder. Du kommer til at indgå i et område bestående af 3 kundeteams, hvor der er 2- 4 it driftspartnere i hvert team samt projektledere og et mindre antal it-løsningsarkitekter.

Ansvar og opgaver
Som it driftspartner og teamleder har du ansvaret for, at der fortsat udvikles og vedligeholdes professionelle og tillidsfulde relationer til kunderne og at Statens It yder proaktiv kundehåndtering, samt rådgivning til kunderne i forhold til deres digitaliserings-og it-mæssige ønsker og behov.

Det bliver dit ansvar at sikre, at Statens It har alle væsentlige oplysninger om de pågældende kunders forretning, it-systemer og it-projekter, således Statens It i højere grad bliver i stand til at agere professionelt og proaktivt i fht kunderne, herunder også kunne rådgive kunderne i forhold til informationssikkerhedsdagsordenen. Du får ansvaret for at indgå og vedligeholde kundeaftaler, gennemføre forbrugsafregning og dialog om kundernes prognoser for forbrug, herunder får etableret en pipeline for kundernes projekter. Endelig er det dit ansvar at sikre løbende opfølgning på samarbejde, drift og leverancer samt indgå i relevante kundeprojekt styregrupper.

Du skal medvirke til at sikre, at kunderne får de aftalte leverancer, hvilket sker i et tæt samarbejde med projektledere, arkitekter, teamledere i Statens It m.fl. Du bliver personaleansvarlig leder for et mindre antal medarbejdere, som indgår i teamet.

Kvalifikationer
Vi forventer, at du:
• har erfaring med (projekt)ledelse og har ledelsesmæssigt flair
• evt. har været it chef eller Service Delivery Manager
• har en relativ dyb it- teknisk indsigt og forståelse
• er forhandlingsvant, troværdig og har gennemslagskraft
• kan arbejde struktureret, professionelt og kan bevare overblikket – også under pres
• en dygtig kommunikator – skriftlig som mundtlig
• har en relevant akademisk uddannelse eller erhvervserfaring kombineret med relevant
kompetencegivende efteruddannelse

Desuden er du:
• en teamplayer, positivt indstillet med godt humør og har en konstruktiv tilgang til opgaver og
samarbejdspartnere både internt og eksternt
• serviceminded og trives med at have direkte og hyppig kundekontakt

Vi tilbyder:
• mulighed for at præge udviklingen af Kundeområdets organisering, kunderelationer,
opgaver, værktøjer og processer
• et job i en åben og dynamisk organisation med en uformel og fleksibel arbejdsform
• gode muligheder for personlig og faglig udvikling i jobbet

Ansættelsesforhold
Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode

Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du kontakte kundechef Inge Lise Hansen telefon 72 31 12 33.

Ansøgning
Send din ansøgning via Statens eRekruttering senest 22. marts 2019.
Statens It er en styrelse i Finansministeriet. I Statens It arbejder vi med at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.





Praktisk information

Statens It

 
Lautruphøj 2
Telefon 72311233
Beliggenhed